  • 1. Data: 2004-11-08 20:09:03
    Temat: Ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny (prosze) - nietypowo
    Od: "Maciek Szczęsny" <maciej(USUN TO)@szczesny.com.pl>

    witam
    to jest moj pierwszy post na tej grupie, lecz nie pierwszy w ogole wiec juz
    teraz zaznaczam
    ze odpowiedzi na moje pytania szukalem juz w archiwum, googlowalem i inne
    takie...

    pytanie dotyczy FUG ale wydaje mi sie ze nie tylko.
    przechodze do rzeczy:
    jak wiadomo, istnieje obowiazek ubezpieczenia samochodu osobowego (i nie
    tylko) najpozniej w dniu
    jego rejestracji. mialem taki przypadek, ze w dniu rejestracji, po odbiorze
    tablic rejestracyjnych i dokumentow
    z wydzialu komunikacji udalem sie w kierunku towarzystwa ubezpieczeniowego,
    a bylo to 30 lipca (piatek).
    idac w w/w kierunku, stracilem przytomnosc, jak sie pozniej okazalo z powodu
    ostrej infekcji drog oddechowych.
    jakis przechodzien zlitowal sie i pomogl mi dostac sie do najblizszego
    lekarza, ktory mnie zbadal i stwierdzil co
    bylo przyczyna utraty przytomnosci a takze zabronil poruszanie sie o
    wlasnych silach i zalecil lezenie do dnia 06 sierpnia.
    jako ze jestem nauczycielem, nie potrzebowalem zwolnienia l-4. do lekarza
    przyjechal po mnie kuzyn swoim autem
    i zabral mnie prosto do domu.
    dnia 03 sierpnia (wtorek) z podrozy sluzbowej wrocil moj brat, ktoremu
    przekazalem dokumenty i zlecilem ubezpieczenie
    samochodu, co tez niezwlocznie uczynil.
    wiedzac o obowiazku zawarcia ubezpieczenia najpozniej w dniu rejestracji
    auta, po calkowitym powrocie do zdrowia,
    czyli dnia 09 sierpnia zglosilem sie do lekarza aby wydal mi zaswiadczenie o
    pobycie w jego gabinecie w dniu rejestracji,
    czyli 30 lipca a takze o wpisaniu na nim powodu mojej wizyty. lekarz napisal
    takze ze bylem niezdolny do pracy w okresie
    od 30 lipca do 06 sierpnia i ze konieczne bylo lezenie.
    w dniu dzisiejszym dostalem od FUG wezwanie do zaplaty kwoty 2350 pln i tu
    pojawia sie moje pytanie (a nawet kilka):

    - czy fakt,ze bylem u lekarza, mam zaswiadczenie o koniecznosci lezenia
    jakos mnie usprawiedliwia??
    - czy sa jakies przepisy, ustawy albo procedury na ktore moge sie powolac
    piszac odwolanie do FUG??
    (bo co by np bylo gdyby pociag urznal mi obie nogi w drodze z wk do zakladu
    ubezpieczen? tez by mnie scigali?)
    - czy jesli juz bede musial zaplacic to ile dni mi policza, czy licza tylko
    robocze czy wszystkie??

    da sie cos z tym w ogole zrobic?

    sorki jesli juz bylo ale naprawde nie znalazlem.

    --
    Maciek
    gg: 1581937