  • 1. Data: 2009-03-16 23:08:39
    Temat: Własne światła w motocyklu
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Czy zamontowanie w motocyklu lub skuterze na tylnym kufrze dodatkowych
    kierunkowskazów i światła stopu jest zgodne z prawem?

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 2. Data: 2009-03-17 12:29:09
    Temat: Re: Własne światła w motocyklu
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.psp.1237244919@news.chmurka.net...
    > Czy zamontowanie w motocyklu lub skuterze na tylnym kufrze dodatkowych
    > kierunkowskazów i światła stopu jest zgodne z prawem?
    >
    > --
    > http://www.gophi.pl/

    z tego co wiem to nie mozna nic poza tym co w tej ustawie:

    http://www.infor.pl/skany/spis.php?rodzaj=dzu&rok=20
    03&num=32&poz=262&str=0001

    a w skrócie :

    Pojazdy mogą być wyposażone w następujące oświetlenie:

    1.. Światła zewnętrzne:
    1.. drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie
    prędkości przekraczającej 40 km/h,
    2.. mijania - pojazd samochodowy,
    3.. kierunkowskazy - pojazd samochodowy i przyczepa;
    4.. hamowania - pojazd samochodowy i przyczepa,
    5.. oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i
    przyczepa,
    6.. pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6
    m lub więcej,
    7.. pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa,
    8.. odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy,
    9.. odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa,
    10.. odblaskowe przednie - przyczepa,
    11.. odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0
    m, ciągnik siodłowy i przyczepa,
    12.. awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa,
    13.. przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i
    przyczepa,
    14.. cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla,
    15.. obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których
    szerokość przekracza 2,1 m;
    2.. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
    1.. drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1,
    2.. przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego,
    3.. pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6,
    4.. postojowe - pojazdu samochodowego o długości nie przekraczającej 6,0 m i
    szerokości nie przekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na
    innych pojazdach,
    5.. odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1
    pkt 11,
    6.. odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego,
    7.. jazdy dziennej - pojazdu samochodowego,
    8.. pozycyjne boczne - pojazdu samochodowego o długości przekraczającej 6,0
    m, ciągnika siodłowego i przyczepy,
    9.. obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, których
    szerokość przekracza 1,8 m,
    10.. cofania - przyczepy,
    11.. awaryjne - motocykla,
    12.. przeciwmgłowe tylne - motocykla,
    13.. odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy.