  • 1. Data: 2008-02-18 16:28:37
    Temat: Tzw Promocja za 1zł - zostałem nabity (oszukany ?)
    Od: j...@o...pl

    Witam
    Kupiłem usługę utrzymywania serwera WWW za 1 zł w Domeny.pl.
    W reklamie i na stronie internetowej piszą - w promocji masz z 1zl
    serwer a Regulamin ogólny mówi ze umowa na czas niekreślony. Czytam
    szczegóły : cena rocznego abonamentu 250 a w promocji 1zł.
    Ani słowa o tym że podpisujesz umowa na 3 lata i że 1 zł jest przez 3
    miesiące .
    O tym przekonać się można podczas płacenia z małego okienka gdzie
    widnieje fragment "regulaminu promocji" napisanego malutka czcionką.

    Oczywiście to jest przekręt a co najmniej nieuczciwe

    Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji? Czy to podlega już pod kodeks
    karny ?

  • 2. Data: 2008-02-18 16:37:54
    Temat: Re: Tzw Promocja za 1zł - zostałem nabity (oszukany ?)
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@o...pl pisze:

    > Czy to podlega już pod kodeks karny ?

    To podlega pod umiejętność czytania i logicznego rozumowania.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-02-18 18:31:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 18 Feb 2008 08:28:37 -0800, jazda_2008 napisał(a):

> [...]
    > cena rocznego abonamentu 250 a w promocji 1zł.
    > Ani słowa o tym że podpisujesz umowa na 3 lata i że 1 zł jest przez 3

    To jeszcze pikuś. O tym Domeny.pl na Wykopie aż się zagotowało.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 4. Data: 2008-02-19 06:40:18
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

> [...]
    > O tym przekonać się można podczas płacenia z małego okienka gdzie
    > widnieje fragment "regulaminu promocji" napisanego malutka czcionką.

    A jakby ci ktoś sprzedawał nowy samochód za 1000 zł, to uwierzyłbyś,
    że to nie jest pierwsza rata, i będziesz je płacił przez następne kilka lat?
    Bez przeczytania umowy?

    > Oczywiście to jest przekręt a co najmniej nieuczciwe

    Oczywiście, to znana praktyka wszystkich firm hostingowych. Tyle, że
    na stronie home . pl dość jasno wiemy, za co się płaci.

    Ostatnio kupiłem żonie domenę, w home, bo mówiła, że 90 groszy to
    nie pieniądze. Oczywiście wytłumaczyłęm jej, że za drugi rok zapłaci
    już sama, 120 zł.

    > Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji? Czy to podlega już pod kodeks
    > karny ?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-02-19 07:28:52
    Od: Michał Kordulewski <m...@k...pl>

    Marcin P. pisze:
    > A jakby ci ktoś sprzedawał nowy samochód za 1000 zł, to uwierzyłbyś,
    > że to nie jest pierwsza rata, i będziesz je płacił przez następne kilka lat?
    > Bez przeczytania umowy?

    Analogie zdecydowanie nietrafione. usde w pierwszym okresie często
    świadczone są ze sporym rabatem, które operator traktuje jako koszt
    pozyskania klienta. Promocje na serwery tym bardziej uzasadnione, że
    spory odsetek klientów w pierwszym okresie rozliczeniowym potrafi
    wykorzystać procent lub promil parametrów usługi, więc nie jest dla
    usługodawcy obciążeniem.

    Z szybkich przykładów:
    - nazwa.pl i ich promocja _serwerów_ za 1zł bez wymogu przedłużania usługi;
    - home.pl i ich aktualna wciąż promocja _domen_ za 1zł bez wymogu
    przedłużenia usługi;

    --
    pzdr, Michał Kordulewski

  • 6. Data: 2008-02-20 10:19:06
    Od: "slawek" <t...@o...pl>

    > To podlega pod umiejętność czytania i logicznego rozumowania.

    Niestety nie, firma żeruje na nieświadomości użytkowników i dezinformacji.
    Na stronie faktycznie pisze "domeny za 5 groszy". Cena podana w koszyku
    zamówienia jest zaniżona kilkunastokrotnie. Tak samo jak na bannerach
    reklamowych tej firmy.

    Nie bądźmy niepoważni. Firma zaniża ceny usług w kilku miejscach na stronie,
    wyświetla reklamy z zaniżonymi kosztami (w systemie adsense i jako reklamy
    flash na forach hostingowych), cena wyświetlana w kosztyku jest zaniżona
    kilkunastokrotnie i ty mi mówisz o "umiejętności czytania"?

    Przecież to jest wyłudzenie i to ewidentne. Równie dobrze mogliby napisać w
    regulaminie, że po zawarciu umowy masz przekazać nerkę na rzecz domeny.pl

  • 7. Data: 2008-02-20 10:28:34
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Feb 2008 11:19:06 +0100, slawek napisał(a):

> [...]
    > dezinformacji. Na stronie faktycznie pisze "domeny za 5 groszy". Cena
    > podana w koszyku zamówienia jest zaniżona kilkunastokrotnie. Tak samo

    Robią taki numer, że w koszyku jest inna cena, niż później na fakturze?
    No to jest naprawdę przekręt na całego.

  • 8. Data: 2008-02-20 10:39:38
    Temat: Porównanie bezpodstawne
    Od: "tomekf" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin P." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >A jakby ci ktoś sprzedawał nowy samochód za 1000 zł, to uwierzyłbyś,
    >że to nie jest pierwsza rata, i będziesz je płacił przez następne kilka
    >lat?
    >Bez przeczytania umowy?

    Porównanie nietrafione.

    1. Domena to nie samochód i jako taka nie ma żadnej wartości. To tylko wpis
    (kilka linijek tekstu) w systemie DNS. Utrzymanie czegoś takiego przez rok
    to koszty niemal zerowe.

    2. Każdy szanujący się hosting (oraz poważny biznes) podaje w koszyku
    całkowity koszt usługi. Jeśli chcesz porównywać z zakupem na raty, to gdzie
    masz informację o zakupie ratalnym? Nie zauważyłem informacji, że koszt
    serwera i domeny to 2500PLN w 3 ratach, albo że 1PLN to pierwsza rata. Pokaż
    mi ją, porównamy to z zakupem ratalnym.

    3. w hostingach takie jak home czy nazwa domena kosztuje tyle ile jest
    napisane na stronie czy bannerach reklamowych. Kilka złotych przez pierwszy
    rok. Jeśli kupisz tam usługę dajmy na to za 10PLN to po roku możesz
    przedłużyć umowę za 90PLN. W dameny.pl kupujesz usługę za parę PLN a po roku
    cię straszą KRD i komornikiem, jeśli nie chcesz dalej korzystać z ich usług.
    I możesz zapłacić niemało bo do 2500PLN za domenę i serwer za 1PLN który "po
    cichu" (tak, że nie widać) dodają do koszyka.

    >Oczywiście, to znana praktyka wszystkich firm hostingowych. Tyle, że
    >na stronie home . pl dość jasno wiemy, za co się płaci.

    Proszę tutaj nie oczerniać normalnych firm hostingowych i nie porównywać ich
    z tymi złodziejami! Na stronie home.pl której przykład przytaczasz znajduje
    się porządny i przejrzysty cennik a klient wie ile zapłaci i ile trwa umowa.
    Nikt nie posuwa się tam do potajemnego umieszczania w koszyku niezamówionych
    usług czy ukrywania cen w regulaminie wyświetlanym mikroskopijną, szarą
    czcionką w malutkim okienku pod stertą przycisków "dalej".

    >Ostatnio kupiłem żonie domenę, w home, bo mówiła, że 90 groszy to
    >nie pieniądze. Oczywiście wytłumaczyłęm jej, że za drugi rok zapłaci
    >już sama, 120 zł.
    Widzisz, gdybyś kupił to w domeny.pl to nie byłaby to opcja ale PRZYMUS.
    Dodatkowo, jak twierdzą przedstawiciele firmy - mają oni prawo zmieniać
    umowę (co za tym idzie czas trwania i ceny) bez wiedzy klientów. Więc
    zamiast tych 120PLN mogłoby być np. 240 albo 2500PLN co spotkało wiele osób.
    Już raz się zdarzyło coś takiego i było to opisywane ostatnio na wykopie.

    > Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji? Czy to podlega już pod kodeks
    > karny ?

    http://www.di.pl/index.php?showtopic=6356&hl=skandal
    http://two.xthost.info/domeny/
    http://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtop
    ic=38230

  • 9. Data: 2008-02-20 10:47:13
    Od: "tomekf" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Robią taki numer, że w koszyku jest inna cena, niż później na fakturze?
    > No to jest naprawdę przekręt na całego.

    Poczytaj sobie na: http://two.xthost.info/domeny/

    To wierzchołek góry lodowej. Na forum PiO wypowiada się przedstawiciel tej
    firmy, który sypie aktami prawnymi i udowadnia innym, że firma może zmienić
    regulamin bez wiedzy użytkowników (co za tym idzie ceny i czas trwania umowy
    po jej podpisaniu!!). Twierdzi, że klienci mają "sami sobie sprawdzać
    regulamin, bo jest na ich stronie a oni nie są firmą telekomunikacyjną, żeby
    o tym swoich klientów informować". Na wypowiedzenie regulaminu dają 14 dni,
    wychodzi na to, że masz wchodzić na stronę domeny.pl co tydzień i porównywać
    kilkanaście stron tekstu, bo oni nie poczuwają się do obowiązku żeby napisać
    głupie info na stronie. Co dopiero wysłać maila!

    Jeśli to cię interesuje służę linkiem. Przerażające jest to, że to oficjalne
    stanowisko firmy i że gdyby wszystkie firmy tak robiły to nikt z nas nie
    miałby chyba czasu na nic innego tylko porównywałby dziesiątki regulaminów z
    tym co "było na stronie" tydzień temu.

    Co do ceny na fakturze. Jest taka sama jak w koszyku - przez pierwszy rok.
    Póżniej przychodzi faktura za kilkaset albo nawet ponad 1000PLN a firma
    straszy sankcjami karnymi tych, którzy nie chcą zapłacić!

  • 10. Data: 2008-02-20 11:07:56
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Feb 2008 11:47:13 +0100, tomekf napisał(a):

> [...]
    > sobie sprawdzać regulamin, bo jest na ich stronie a oni nie są firmą
    > telekomunikacyjną, żeby o tym swoich klientów informować".

    Proponuję sprawą zainteresować UOKiK. Katalog klauzul jest pełen takich
    kwiatków ;-)