    From: "tomekf" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Porównanie bezpodstawne
    Date: Wed, 20 Feb 2008 11:39:38 +0100

    Użytkownik "Marcin P." <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fpdtk9$a68$1@pippin.nask.net.pl...

    >A jakby ci ktoś sprzedawał nowy samochód za 1000 zł, to uwierzyłbyś,
    >że to nie jest pierwsza rata, i będziesz je płacił przez następne kilka
    >lat?
    >Bez przeczytania umowy?

    Porównanie nietrafione.

    1. Domena to nie samochód i jako taka nie ma żadnej wartości. To tylko wpis
    (kilka linijek tekstu) w systemie DNS. Utrzymanie czegoś takiego przez rok
    to koszty niemal zerowe.

    2. Każdy szanujący się hosting (oraz poważny biznes) podaje w koszyku
    całkowity koszt usługi. Jeśli chcesz porównywać z zakupem na raty, to gdzie
    masz informację o zakupie ratalnym? Nie zauważyłem informacji, że koszt
    serwera i domeny to 2500PLN w 3 ratach, albo że 1PLN to pierwsza rata. Pokaż
    mi ją, porównamy to z zakupem ratalnym.

    3. w hostingach takie jak home czy nazwa domena kosztuje tyle ile jest
    napisane na stronie czy bannerach reklamowych. Kilka złotych przez pierwszy
    rok. Jeśli kupisz tam usługę dajmy na to za 10PLN to po roku możesz
    przedłużyć umowę za 90PLN. W dameny.pl kupujesz usługę za parę PLN a po roku
    cię straszą KRD i komornikiem, jeśli nie chcesz dalej korzystać z ich usług.
    I możesz zapłacić niemało bo do 2500PLN za domenę i serwer za 1PLN który "po
    cichu" (tak, że nie widać) dodają do koszyka.

    >Oczywiście, to znana praktyka wszystkich firm hostingowych. Tyle, że
    >na stronie home . pl dość jasno wiemy, za co się płaci.

    Proszę tutaj nie oczerniać normalnych firm hostingowych i nie porównywać ich
    z tymi złodziejami! Na stronie home.pl której przykład przytaczasz znajduje
    się porządny i przejrzysty cennik a klient wie ile zapłaci i ile trwa umowa.
    Nikt nie posuwa się tam do potajemnego umieszczania w koszyku niezamówionych
    usług czy ukrywania cen w regulaminie wyświetlanym mikroskopijną, szarą
    czcionką w malutkim okienku pod stertą przycisków "dalej".

    >Ostatnio kupiłem żonie domenę, w home, bo mówiła, że 90 groszy to
    >nie pieniądze. Oczywiście wytłumaczyłęm jej, że za drugi rok zapłaci
    >już sama, 120 zł.
    Widzisz, gdybyś kupił to w domeny.pl to nie byłaby to opcja ale PRZYMUS.
    Dodatkowo, jak twierdzą przedstawiciele firmy - mają oni prawo zmieniać
    umowę (co za tym idzie czas trwania i ceny) bez wiedzy klientów. Więc
    zamiast tych 120PLN mogłoby być np. 240 albo 2500PLN co spotkało wiele osób.
    Już raz się zdarzyło coś takiego i było to opisywane ostatnio na wykopie.

    > Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji? Czy to podlega już pod kodeks
    > karny ?

    http://www.di.pl/index.php?showtopic=6356&hl=skandal
    http://two.xthost.info/domeny/
    http://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtop