  • 1. Data: 2002-11-02 17:10:27
    Temat: Typowe - nie płacą za um. zlecenie
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Witam,

    sprawa chyba dość typowa - w czerwcu kilka dni pracowałem w firmie Asterix
    ISDN Poznań, podpisana była umowa-zlecenie, następnie rozwiązana za
    porozumieniem stron. Dłużni są mi jakieś 150zł, więc niewiele, ale nie
    kwapią się z zapłatą. Pieniądze te nie są mi niezbędne do życia, ale chodzi
    o zasade. Jedyna znana mi inna osoba pracująca wtedy na tej samej zasadzie
    co ja w tej firmie, też nie dostała pieniędzy a należy się jej więcej.

    Co im zrobić? Żadnej reakcji z ich strony, przy rozmowie tel. zwodzą
    ("jutro"), wysyłałem maile i faxy i nic. Można im troche 'namieszać', np.
    zgłaszając sprawę do PIP (albo gdzie?) A może na policje - zawiadomienie o
    przestępstwie?

    dzięki za sugestie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-11-02 17:12:44
    Temat: Re: Typowe - nie płacą za um. zlecenie
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]

    >zgłaszając sprawę do PIP (albo gdzie?) A może na policje - zawiadomienie >o

    Hmm - no wydaje mi sie, ze PIP tu nie ma nic do rzeczy, jako ze nie sa oni
    za bardzo zainteresowani umowami cywilnoprawnymi. Wydaje mi sie, ze
    najwlasciwszy tu bedzie sad cywilny /a z uwagi na niewielka wysokosc
    przedmiotu sporu pewnei nawet grodzki/.

    Portal INTERIA.PL zaprasza... >>> http://link.interia.pl/f167c

  • 3. Data: 2002-11-03 11:49:42
    Od: "Michal Ch" <m...@N...pl>

    Witaj

> [...]
    > zgłaszając sprawę do PIP (albo gdzie?) A może na policje - zawiadomienie o

    Istnieją uproszczone procedury cywilne, służące m.in. zasądzeniu
    niewielkich kwot.
    W postepowaniu upominawczym możesz złożyć
    pozew o zaspokojenie roszczenia z tytułu zawartej umowy. Pozew
    należy złożyć na odpowiednim formularzu i odpowiednio go
    udokumentować (tj. załączyć kopię umowy i inne dowody świądczace
    o tym że firma nie zapłaciła wynagrodzenia, a powinna,
    np. jakieś powtwierdzenie, że Ty wywiązałeś się z umowy).

    Sąd rozpatruję sprawę niejawnie, tj. bez udziału stron.
    Jeżeli uzna Twoje racje na podstawie pozwu i załączonych dowodów
    to wydaje nakaz zapłaty. Pozwany musi zapłacić w ciągu 2 tyg. lub
    zgłosić sprzeciw. Jeżeli zgłosi sprzeciw wtedy dopiero odbywa się
    rozprawa i tam możesz wykazać swoje racje.
    Całość procedury trwa z reguły ok. miesiąca.

    Michał