  • 1. Data: 2002-11-02 12:19:40
    Temat: Opłaty cmentarne
    Od: "Maćko" <g...@w...pl>

    Mógłby mi ktoś powiedzieć, jak obecnie wygląda sprawa opłat za groby
    murowane wieloosobowe.
    Ja mam wykupione tkz. użytkowanie wieczyste a tu ostatnio zarząd cmentarza
    wywiesił ogłoszenie, że niektóre opłaty wieczyste tracą ważność. Przecież
    jeśli jest to opłata na stałe to jak może tracić ważność.

    Dziękuje za ew. odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-11-03 12:05:05
    Temat: Re: Opłaty cmentarne
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Maćko" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wywiesił ogłoszenie, że niektóre opłaty wieczyste tracą ważność. Przecież
    > jeśli jest to opłata na stałe to jak może tracić ważność.

    Nie pamiętam, ile ale płaci się stawkę roczną/ osobę za okres 20 lat (chyba
    20 zł /os/rok)

    i tak moja rodzina ma grobowiec 8 osobowy, leżą tam 4 osoby

    to ksiądz policzył:

    8 osób x 20 PLN x 20 lat = 3200 PLN

    I tyle zapłaciliśmy

    Z czarnymi się nie dogadasz

  • 3. Data: 2002-11-03 12:15:05
    Od: "trener" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wywiesił ogłoszenie, że niektóre opłaty wieczyste tracą ważność. Przecież
    > jeśli jest to opłata na stałe to jak może tracić ważność.

    Z tego co wiem to placi sie za 20 lat uzytkowania

    -=treneros=-

  • 4. Data: 2002-11-03 14:29:40
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wywiesił ogłoszenie, że niektóre opłaty wieczyste tracą ważność. Przecież
    > jeśli jest to opłata na stałe to jak może tracić ważność.

    Coś takiego wynalazłem. :-)
    http://www.parafiaswaleksego.plock.opoka.org.pl/cmen
    tarz.htm

    Groby murowane mają wymurowane boki, a nad trumną znajduje się sklepienie.
    Taki grób przeznaczony jest do pochowania więcej niż jednej osoby i nie może
    być skasowany jak grób ziemny.
    Zwykle przy wykonywaniu takiego grobu pobiera się opłaty za użytkowanie
    tzw. wieczyste, czyli wynoszące 99 lat, chociaż może być krótsze (40 lub 50
    lat). Przez ten czas właściciel grobu lub jego rodzina winien co 20 lat
    uiszczać tzw. pokładne, czyli opłatę za opiekę nad grobem i związane z tym
    koszty administracyjne. Opłaty te mogą być pobierane regularnie po upływie
    20 lat lub przy okazji chowania kolejnej osoby.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła