  • 111. Data: 2020-07-24 06:46:04
    Temat: Re: Trzecia tura
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 15:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup
    et...

    > Wyrok nie byl prawomocny, wiec jakby go nie bylo :-)

    No ale ułaskawia się z definicji winnych.

    --
    Shrek

  • 112. Data: 2020-07-24 11:08:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 23.07.2020 o 15:34, J.F. pisze:

    >No ale ułaskawia się z definicji winnych.

    Jakby sady byly idealne, to moze.
    Ale nie sa, wiec pozostanmy przy tym, ze ulaskawia sie skazanych :-)

    J.

  • 113. Data: 2020-07-24 11:24:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 06:46, Shrek pisze:
    > No ale ułaskawia się z definicji winnych.

    zapis w Konstytucji mówi wyraźnie, że Prezydent ma prawo łaski,
    niezależnie od tego czy wyrok prawomocny, czy nieprawomocny

  • 114. Data: 2020-07-24 11:53:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >zapis w Konstytucji mówi wyraźnie, że Prezydent ma prawo łaski,
    >niezależnie od tego czy wyrok prawomocny, czy nieprawomocny

    Zapis w konstytucji mowi, ze prezydent stosuje prawo łaski.

    Co to za prawo ... nie napisano.

    Czy pojmowac to opisowo bardzo szeroko, czy prezydent ma dzialac
    zgodnie z zapisami w kpk ...

    J.

  • 115. Data: 2020-07-24 12:34:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 11:53, J.F. pisze:
    > Zapis w konstytucji mowi, ze prezydent stosuje prawo łaski.

    no sam widzisz, nie ma napisane że wyrok ma być prawomocny

  • 116. Data: 2020-07-24 14:13:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >no sam widzisz, nie ma napisane że wyrok ma być prawomocny

    Ale nie jest napisane "moze ułaskawic kazdego", tylko "stosuje prawo
    łaski".

    To na moj gust pytamy sie co to za prawo łaski, i znajdujemy w kpk.
    Ale ja sie nie znam, i moj gust sie nie liczy :-)

    Choc z drugiej strony ... gdyby o to chodzilo, to czy nie powinno byc
    cos w rodzaju "prawo łaski okresla ustawa" ?

    J.

  • 117. Data: 2020-07-24 17:00:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 11:08, J.F. pisze:

    > Jakby sady byly idealne, to moze.
    > Ale nie sa, wiec pozostanmy przy tym, ze ulaskawia sie skazanych :-)

    ;)

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2020-07-24 17:29:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 14:13, J.F. pisze:

    > Ale nie jest napisane "moze ułaskawic kazdego", tylko "stosuje prawo
    > łaski".

    konstytucja pisze wyraźnie, to konstytucyjne prawo Prezydenta

  • 119. Data: 2020-07-24 17:48:53
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-24 o 17:29, u2 pisze:

    > konstytucja pisze wyraźnie, to konstytucyjne prawo Prezydenta

    Poważnie?
    Nieustające pozdrowienia dla twojego papcia mośka i mamy rebeki.

    Pozdrawiam

  • 120. Data: 2020-07-25 12:03:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 13:36, J.F. pisze:

    > Tak nawiasem pytajac - czy to tak powinno byc, ze prezydent dostaje od
    > PKW "zaswiadczenie o wyborze", gdy jeszcze SN nawet nie zaczal
    > rozpatrywac czy wybory sa wazne ?

    A ja mam jeszcze jeden "zabawny" pomysł. Załóżmy, że PKW zapatrzyła się
    na prezydenta nie podpisującego nominacji sędziowskich bo może, ale
    przewcież nie musi. I po prostu nie podpisała uchwły o wyniku wyborów,
    bo nie i kurwa co im zrobisz;)

    --
    Shrek