  • 11. Data: 2004-03-08 15:23:59
    Temat: Re: Trybulnal konstytucyjny?
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Karmel" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:c2hv15$gd6$1@news.onet.pl...

    > Jak już pisałem w poście, Ty, jako osoba ficzyczna niczego nie zaskarżysz.
    > Może to zrobić za Ciebie osoba lub osoby do tego uprawnione. Patrz
    Rzecznik
    > Praw Obywatelskich.

    Mialem na mysli nie tyle procedure, co zasadnosc takiego zaskarzenia.

    > Zobacz Art. 31. ust. 3, Art. 64. ust. 3. oraz Art 76. Zauważ, że w każdym
    > w/w artykułów (oprócz ostatniego) mówi się "o istocie prawa własności".
    > Pobieranie podatku od spadku czy kontrola w dziedzinie budownictwa nie
    > naruszają Konstytucji.
    > Naprawdę dziwię się ludziom, którzy wyciągają zbyt pochopne wnioski z
    > Konstytucji. Myślisz że "art. dot. zg. na budowę" są złe? A co by się
    stało,
    > gdyby obok Twojego domu sąsiad wybudował oczyszczalnię ścieków?

    Mowilem o sytuacji, gdy ktos buduje cos na swoim w taki sposob,
    ze nie narusza cudzej wlasnosci, cudzych interesow. Czyli jest
    sytuacja, gdy Ty budujesz sie, nikt z sasiadow nie zglasza
    pretensji a jedynie jakis tam urzednik mowi, ze nie wolno,
    bo nie dopelniles procedury. I wtedy ingeruje w Twoje prawa
    do dysponowania wlasnoscia. Podkreslam: chodzi o sytuacje, gdy
    inne osoby nie sa pokrzywdzone (czyli zadne tam zanieczszczanie
    srodowiska, zaslanianie widoku itp)

    >On mówi o ochronie użytkowników, ale
    > także przed samym sobą. Z tego też powodu Władze postarają się, aby Twój
    dom
    > nie zawalił Ci się na głowę.

    A jesli ja sobie nie zycze by jakis uzrednik dbal o moja
    glowe?
    Chyba zdajesz sobie sprawe, ze urzednicy kieruja sie roznymi
    przeslankami zakazajac czy nakazujac cos. Wiec takie pomysly
    ze dla mojego dobra urzednik kaze mi rozebrac cos, co jest
    zbudowane na mojej dzialce (przy aprobacie sasiadow); a potem
    placic jakies kary -
    jest moze i piekne (glownie dla masochistow ;),
    ale malo realistyczne.

    WOJSAL

  • 12. Data: 2004-03-08 18:09:11
    Od: PN <p...@Z...pl>

    "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote in news:c2h69o$jnf$1@inews.gazeta.pl:

> [...]
    > podatku od spadku jako niezgodne z art 21 p 2 Konstytucji RP
    > (prawo do dziedziczenia - podatek od dziedziczenia ogranicza,

    Podatek od spadkow i darowizn nie ma nic wspolnego z ograniczaniem czy naruszaniem
    dziedziczenia.Z dziedziczeniem/darowizna samym w sobie ma tylko tyle wspolnego ze
    jest bezposrednio skierowany w zrodlo pieniezne jakim jest uzyskanie pieniedzy w
    drodze spadku albo darowizny i nic poza tym.Kazdy podatek tak na marginesiem jest
    skierowany przeciwko prawu wlasnosci; przeplyw pieniedzy pomiedzy podatnikami
    prowadzi do wzrostu przychodu podatnika a wiec powieksza jego majatek to tak z
    punktu widzenia wykladni gospodarczej przykladowo bo to ze to sie odbywa poprzez
    zawieranie umow cywilnoprawnych nie ma tu w ogole znaczenia, i skierowany jest tez
    poniekad przeciw wolnosciom obywatelskim ale watpie zebys cokolwiek ugral broniac
    sie z tej akurat strony w sposob tak ogolny bo sama konstrukcja podatku od spadku
    jest calkowicie zgodna z konstytucja.Ale np jakby ten podatek powiedzmy mial taki
    zapis "podatek jest pobierany od trzeciego roku od momentu zdarzenia prawnego
    czyli nabycia spadku albo zawarcia umowy darowizny" wtedy daje 100% ze taki zapis
    by sie nie utrzymal zbyt dlugo.
    Pzdr