  • 1. Data: 2005-11-21 16:15:01
    Temat: Trwonienie majątku przez alkoholika
    Od: "Michał" <m...@w...pl>

    Witam, proszę o pomoc prawnika cywilistę

    Mój ojciec jest alkoholikiem, od 4 lat. Jest na emeryturze, emerytura jest
    wysoka. Razem z żoną mają wspólnotę majątkową, mama ma bardzo niską
    emeryturę. Ojciec trwoni pieniądze na alkohol, jest napadany ograbiany,
    okradany z gotówki. Czy prawnie można pozbawić go zarządu nad emeryturą i
    wspólnym majątkiem? Tak aby ZUS wypłacał gotówkę na rzecz mamy?

    Jakie kroki należy poczynić, dokąd się udać?
    Michał

  • 2. Data: 2005-11-21 16:26:18
    Temat: Re: Trwonienie majątku przez alkoholika
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okradany z gotówki. Czy prawnie można pozbawić go zarządu nad emeryturą i
    > wspólnym majątkiem? Tak aby ZUS wypłacał gotówkę na rzecz mamy?

    nie wiem jak to w swietle przepisow wygalda ale pozbawianie czliowieka jego
    wlasnej zapracowanej
    emerytury jest szczytem bezczelnosci.

    p.

  • 3. Data: 2005-11-21 16:59:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > nie wiem jak to w swietle przepisow wygalda ale pozbawianie czliowieka jego
    > wlasnej zapracowanej
    > emerytury jest szczytem bezczelnosci.

    A skąd ci, co go okradają, jak leży gdzieś pijany, mają wiedzieć, że to
    emerytura, hmm? ;->

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-11-21 17:11:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dlsud5$asi$1@opal.futuro.pl...

    > A skąd ci, co go okradają, jak leży gdzieś pijany, mają wiedzieć, że to
    > emerytura, hmm? ;->

    nie zrozumielismy sie :-)
    "Czy prawnie można pozbawić go zarządu nad emeryturą i
    wspólnym majątkiem? "

    P.

  • 5. Data: 2005-11-21 17:13:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > nie zrozumielismy sie :-)
    > "Czy prawnie można pozbawić go zarządu nad emeryturą i
    > wspólnym majątkiem? "

    To był sarkazm. Chciałem ci delikatnie wytknąć, że takiej pijaczynie i
    tak nic z tych pieniędzy nie zostanie. A tak rodzina mogłaby się nim
    zając, na jakąś kurację wysłać albo przynajmniej utrudnić zdobywanie wódy.

  • 6. Data: 2005-11-21 17:22:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał napisał(a):
    > Jakie kroki należy poczynić, dokąd się udać?

    Rozwiązania odnośnie wypłacania emerytury są dwa - art.27 i art.28
    kodeksu rodzinnego i opiekuńczego. Ten pierwszy to alimenty na rzecz
    rodziny, drugi - uzyskanie postanowienia sądu o wypłacaniu należności do
    rąk małżonka.
    Trzeba napisać odpowiedni wniosek albo pozew do sądu.
    Można też pozbawić małżonka zarządu majątkiem wspólnym (art.40 kro). Też
    przez sąd.

    KG

  • 7. Data: 2005-11-21 19:47:19
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    do powyższego dodam jeszcze, ze mozna ubezwlasnowolic ale to nie takie
    proste jest.

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2005-11-21 20:12:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dlsv80$ats$6@opal.futuro.pl...

    > To był sarkazm. Chciałem ci delikatnie wytknąć, że takiej pijaczynie i tak
    > nic z tych pieniędzy nie zostanie.

    myslisz ze ile razy go w ciagu 4 lat napadli?

    .>A tak rodzina mogłaby się nim
    > zając, na jakąś kurację wysłać albo przynajmniej utrudnić zdobywanie wódy.

    oni chca pieniadze a nei pomoc, dodam ze ", emerytura jest wysoka. ". :)

    Dla mnie ten post tak smierdzi jak posty w ktorych ktos opisuje jak sasiad
    sie zneca np. sie nad swoim biednym psem,
    a na koniec okazuje sie ze nie chodzi o pomoc zwierzeciu a o pozbycie sie go
    z bloku.

    P.

  • 9. Data: 2005-11-21 20:41:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Skąd wiesz?

    tak czuje

    Może ten pan przepija swoją wysoką emeryturę, a czego nie
    > przepije, to mu kompani od flaszki wyciągną, a za to żona ze swojej
    > małej emerytury musi opłacić czynsz, media, żarełko i jeszcze pana
    > pijaka oprać i ubrać? Uważasz, ze ów pan ma prawo wszystko przechlać, a
    > zarcie i spanie to mu sie należy, jak psu zupa, czy jednak powinien
    > partycypować w kosztach, jakby nie było, własnego utrzymania?

    mysle ze gdyby byla taka "nedza" to by post to zawieral.
    Jesc (ubranie itd) nikt mu nie kaze dawac skoro nie daje pieniedzy. Proste.

    Uwazam ze chastwem jest proba pozbawienia zapracowanej emerytury,
    ('Czy prawnie można pozbawić go zarządu nad emeryturą i
    wspólnym majątkiem?')
    kim ten czlowiek by nie byl.

  • 10. Data: 2005-11-21 21:29:46
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > oni chca pieniadze a nei pomoc, dodam ze ", emerytura jest wysoka. ".
    > :)

    Skąd wiesz? Może ten pan przepija swoją wysoką emeryturę, a czego nie

    Justyna