  • 11. Data: 2021-03-03 15:43:11
    Temat: Re: Tracimy szanse czekac cicho w przedpokoju
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:603ec5cf$0$557$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 02.03.2021 o 12:29, _Master_ pisze:

    >Kiedy kolaborowali? Bo w 1944 roku, to chyba niespecjalnie mieli
    >wpływ
    >na prędkość działań aliantów.

    I o ktorych Francuzow chodzi.
    No i co im tak zalezalo na opoznieniu - nie chcieli byc wyzwoleni, czy
    woleli poczekac az "kwestia polska" sie wyjasni ?

    A tak swoja droga ... nie dalo sie zrobic inwazji na/przez poludniowe
    wybrzeze Francji ?

    Niby duzy problem logistyczny ... ale na Wlochy jakos nie przeszkadzal
    ..

    J.

  • 12. Data: 2021-03-03 15:53:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 3 Mar 2021 15:43:11 +0100, J.F. napisał(a):

    > No i co im tak zalezalo na opoznieniu - nie chcieli byc wyzwoleni, czy
    > woleli poczekac az "kwestia polska" sie wyjasni ?

    Chcieli dać szansę Jadwidze Kaczyńskiej wykazania się w Powstaniu
    Starachowickim.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-03-03 15:56:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    o 10.00 zamieściłem wyjaśnienie dla mniej kumatych historycznie ;-)

  • 14. Data: 2021-03-03 18:07:21
    Temat: Re: ,,De Gaulle i komuniści"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >W tok fm powoływali się na tezę książki francuskiego historyka i
    >byłego szefa ,,Le Figaro Magazine" Henriego-Christiana Girauda ,,De
    >Gaulle i komuniści".

    >https://www.rp.pl/Historia/302249923-Pakt-de-Gaulle
    -Stalin-Polske-mogli-wyzwolic-alianci.html

    >Są na niebie i ziemi rzeczy o których nie śnili peowscy internetowi
    >propagandziści ;-)

    Pytanie ile w tym prawdy.

    Kiedy niby mialby ten atak na Balkany nastapic?
    1942 ? 43, 44 ?
    ... po Wloszech, czy zamiast ?

    A zajecie Warszawy przed Rosjanami .. i co dalej?
    Wspolny atak na Berlin ?
    Bo chyba nie "Rosjanom dziekujemy, reszte zalatwimy sami".

    A Rosjanie, jak sie nie wk* ... to i tak zostana tam gdzie stoja - na
    linii Bugu, czy Wisly?

    J.

  • 15. Data: 2021-03-03 22:14:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-03 o 15:43, J.F. pisze:

> [...]
    > woleli poczekac az "kwestia polska" sie wyjasni ?
    >

    > A tak swoja droga ... nie dalo sie zrobic inwazji na/przez poludniowe

    A po co?
    To jest kierunek z którego potem zaatakujesz Włochy lub Szwajcarię.
    Aliantów interesował kierunek na Niemcy.

    > Niby duzy problem logistyczny ... ale na Wlochy jakos nie przeszkadzal ..

    Afryka a potem Sycylia i Włochy to był kierunek drógorzędny.
    Co świetnie widać po ilości walczących tam dywizji.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2021-03-03 22:31:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.03.2021 o 10:03, _Master_ pisze:

    > Są na niebie i ziemi rzeczy o których nie śnili peowscy internetowi
    > propagandziści ;-)

    Francji prezede wszystkim zależało na desancie przez Kanał La Manche, bo
    to przyspieszało jej wyzwolenie. Gdyby Alianci szli od Włoch i
    Jugosławii, to Francja byłaby ostatnim krajem wyzwalanym w Europie.
    Rosjanie byli zainteresowani Bałkanami pod kątem wprowadzenia tam
    komunizmu. USA było zainteresowane osłabieniem Wielkiej Brytanii po II
    WS, to też w sumie im pasowało postawienie się i zrobienie drugiego
    frontu we Francji.

    Z tego co czytałem, to Brytyjczycy bardzo lobbowali za utworzeniem
    frontu poprzez Grecję i Jugosławię. Wówczas zdobyliby Węgry, Rumunię i
    Bułgarię. Dla Polski chyba by to większego znaczenia nie miało.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-03-05 10:32:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A w sumie dlaczego?

    -----

  • 18. Data: 2021-03-05 17:31:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.03.2021 o 10:32, ąćęłńóśźż pisze:

    > A w sumie dlaczego?

    Konkurencja. Zauważ, ze Wielka Brytania wchodziła w II WS z Francją jako
    mocarstwa, a wyszła jako jedno ze zwycięskich państw. Nie odzyskali już
    nigdy swojej pozycji. Pozycje światowego policjanta przejęły właśnie USA.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-03-05 21:14:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to fajnie być policjantem? Profity jakieś?

    -----

  • 20. Data: 2021-03-07 19:45:57
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A to fajnie być policjantem? Profity jakieś?
    >

    > -----

    Przejecie dawnych francuskich i angielskich stref wpływów. Można pobierać prowizję od

    transferu pieniążków, można upychać innym swoje towary. Same korzyści.