  • 11. Data: 2021-11-14 19:10:33
    Temat: Re: Towar z Allegro
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2021 o 18:07, J.F. pisze:

    >> Od lata :-)
    > Wybory były 1.5 roku temu :-)

    Kombinowali jak na legalu za to zapłacić.

    > no coz, walka z chinskim importem nie od dzis ... zawsze to jakies
    > pieniadze.

    Ale czemu dla Poczty Polskiej? Przecież oni dostają zapłatę za paczki.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-11-14 20:46:46
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-14 o 15:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup

    > A nie bylo gdzies tam "kraj wysylki" Chiny?
    >
    > Przy czym takie drobiazgi sa zwolnione z cla i VAT,
    > gorzej, jakby to bylo cos drozszego, lub wieksza ilosc.

    No widzisz...przysłali mi ten złośliwy komunikat po moim zapłaceniu i
    się zdenerwowałam. Po odpowiedzi na tej grupie weszłam w ten zakup na
    allegro jeszcze raz i jak wół jest napisane, że wysyłka z Chin, w co nie
    bardzo wierzę. Pewnie ten sprzedawca sprowadza z Chin i sprzedaje na
    allegro.
    Unieważniłam zakup, ale pieniądze mogą mi zwrócić na konto nawet za 2
    tygodnie, a jak ja płaciłam to to całe allegro otrzymało pieniądze
    zaraz. Ale ciort z nimi! Już tam nic nie kupię. Sprzedawcy mają swoje
    sklepy nie tylko na allegro. Nie mam zamiaru ponosić dodatkowych kosztów.
    Gdybym przeczytała Twojego posta wcześniej to nie unieważniłabym tej
    transakcji.
    Pozdrawiam :-)

    --
    animka

  • 13. Data: 2021-11-14 20:53:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-14 o 18:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    a.pl...

    > Wybory były 1.5 roku temu :-)

    > no coz, walka z chinskim importem nie od dzis ... zawsze to jakies
    > pieniadze.

    Wszędzie dziady nienachlane :-( Aby mieć więcej dla Rydzyka i Bąkiewicza :-(

    Wczoraj czytałam gdzieś, że Allegro podupada, że poobniżali ceny, a
    zauważylam, że jednak sporo ceny popodnosili.

    --
    animka

  • 14. Data: 2021-11-14 21:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >Wszędzie dziady nienachlane :-( Aby mieć więcej dla Rydzyka i
    >Bąkiewicza :-(

    >Wczoraj czytałam gdzieś, że Allegro podupada, że poobniżali ceny, a
    >zauważylam, że jednak sporo ceny popodnosili.

    Allegro to moze obnizyc ceny za swoje uslugi - czyli oplaty dla
    sprzedajacych.
    Ewentualnie za dostawe.

    A Ty pewnie patrzysz na cene towarow .. ktore sprzedaja inne firmy.

    P.S.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zakupy-na-AliExpres
    s-beda-drozsze-przez-zmiany-w-podatkach-Podpowiadamy
    -kiedy-trzeba-zaplacic-VAT-i-clo-8220253.html

    podstawy prawnej nie podali ... ale czy to nie sa jakies unijne
    przepisy?

    No i szczegolnie ten pkt 3 moze byc dotkliwy

    "3. nałożenie obowiązku poboru i zapłaty VAT na podatników
    ułatwiających, poprzez użycie interfejsu elektronicznego (np.
    internetowa platforma handlowa, portalu, itp.), dokonanie na
    terytorium UE:

    -sprzedaży towarów importowanych z państw trzecich w przesyłkach o
    rzeczywistej wartości nieprzekraczającej 150 euro, a także

    -dostawy towarów na rzecz konsumentów."

    Allegro zaplaci, aliexpress niekoniecznie, ale jak Allegro zaplaci, to
    poczta pobierze drugi raz ?
    "

    J.

    J.

  • 15. Data: 2021-11-14 21:13:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >allegro jeszcze raz i jak wół jest napisane, że wysyłka z Chin, w co
    >nie bardzo wierzę. Pewnie ten sprzedawca sprowadza z Chin i sprzedaje

    Wysylka z Chin.
    Co widac chocby po czasie dostawy.
    I zobacz na adres sprzedawcy.

    Jakby sprzedawca sam sprowadzal, to by musial zaplacic clo i VAT przy
    imporcie, a potem jeszcze doplacic VAT przy sprzedazy z zyskiem.
    Choc sa i tacy,

    J.

  • 16. Data: 2021-11-14 21:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Kombinowali jak na legalu za to zapłacić.

    >Ale czemu dla Poczty Polskiej?

    Nie wazne dla kogo, wazne, zeby zaplacic :-)

    >Przecież oni dostają zapłatę za paczki.

    A nie wiem, czy dostaja.

    Dawniej to jakies skomplikowane rozliczenia byly miedzy pocztami, ale
    dawniej o listy kursowaly w obie strony - mozna bylo nie rozliczac.

    J.

  • 17. Data: 2021-11-14 22:06:45
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-14 o 21:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup

    > Allegro to moze obnizyc ceny za swoje uslugi - czyli oplaty dla
    > sprzedajacych.
    > Ewentualnie za dostawe.

    Aha, to o to chodzi, ale nie wiem za jaka dostawę? Dla kurierów?
    > A Ty pewnie patrzysz na cene towarow .. ktore sprzedaja inne firmy.

    Teraz to już nie wiem na co patrzę ;-)

    > P.S.
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zakupy-na-AliExpres
    s-beda-drozsze-przez-zmiany-w-podatkach-Podpowiadamy
    -kiedy-trzeba-zaplacic-VAT-i-clo-8220253.html

    No tak, teraz to już wiem, że najpierw trzeba zapłacić sprzedawcy z
    allegro czy jakiegoś AliExpress za przedmiot+za przesyłkę, a potem
    jeszcze płacić cło. Myślałam, że opłata jest jedna, a nie jeszcze jakaś
    doliczana póżniej.
    Nie będę już korzystała z pośredników a'la allegro i ich pośrednictwa w
    płaceniu, a nie wyboru, że płacę bez ich pośrednictwa. Koniec z cwaniakami.

> [...]
    >
    > -dostawy towarów na rzecz konsumentów."
    >
    > Allegro zaplaci, aliexpress niekoniecznie, ale jak Allegro zaplaci, to

    Tego to ja już nie wiem, bo jakoś się nie wgłębialam w te sprawy i
    jestem ciemna, czyli ciemno to widzę.

    --
    animka

  • 18. Data: 2021-11-14 22:16:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-14 o 21:13, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jakby sprzedawca sam sprowadzal, to by musial zaplacic clo i VAT przy
    > imporcie, a potem jeszcze doplacic VAT przy sprzedazy z zyskiem.

    To niech on sp-dala z tego Allegro i robi sobie interesy w Chinach.
    Jak widzę to na Allegro coraz więcej cwaniactwa i manipulanctwa. Ktoś
    powinien ukrócić ten interes szczególnie zmuszanie płaceniem za
    pośrednictwem allegrowym Pay-em i nawet tego Pay-a zlikwidować. Każdy
    człowiek chce decydować o zapłacie samodzielnej a nie wtrynianie się
    allegro w cudze konta bankowe. Czy to Balcerowicz wymyślił i utworzył
    tego allegrowego Pay-a?
    Koniec z tymi szpiegami powinien wreszcie nastąpić.

    --
    animka

  • 19. Data: 2021-11-14 22:47:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-11-14 o 21:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2021-11-14 o 15:11, J.F. pisze:
    [...]

    >To niech on sp-dala z tego Allegro i robi sobie interesy w Chinach.

    A tu widzisz - nie ma takiej potrzeby.
    A do lipca to kompletnie nie bylo.

> [...]
    >człowiek chce decydować o zapłacie samodzielnej a nie wtrynianie się
    >allegro w cudze konta bankowe. Czy to Balcerowicz wymyślił i utworzył

    no nie wiem - chcesz zabezpieczenie?
    to tak trzeba.

    Szczegolnie, ze przy okazji np sprzedaz ratalna jest, czy po dostawie

    J.

  • 20. Data: 2021-11-15 00:37:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-14, Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:
    > Tego to ja już nie wiem, bo jakoś się nie wgłębialam w te sprawy i
    > jestem ciemna, czyli ciemno to widzę.

    Nie wgłębiaj się. Jak coś sobie upatrzysz to po prostu sprawdzaj czy nie
    idzie z Chin. Sam się parę razy mało co na Allegro tak nie nadziałam. Te
    same produkty, zwykle 10-20% taniej, często mała ilość opinii, a potem
    patrzysz na czas dostawy i skąd to idzie i wszystko jasne. To już lepiej
    bezpośrednio a Aliexpress kupić.

    --
    Marcin