  • 1. Data: 2021-11-14 13:48:29
    Temat: Towar z Allegro
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Kupiłam/zaplaciłam etui do telefonu za 24 zł. na Allegro.
    Potem Allegro przysłało mi taki komunikat:

    Twój zakup od Leafyoung zawiera produkty, które będą wysłane do Ciebie
    spoza Unii Europejskiej.
    Zgodnie z prawem taka przesyłka może podlegać opodatkowaniu VAT według
    zasad obowiązujących w kraju, do którego będzie dostarczone zamówienie.
    Z tego powodu może się okazać, że przesyłkę odbierzesz tylko pod
    warunkiem zapłacenia podatku VAT (i ewentualnych opłat dodatkowych)
    przewoźnikowi lub organom celnym.
    Pozdrawiamy,
    Allegro

    Dlaczego są tacy bezczelni i nie poinformowali mnie o tym przed zakupem.
    Nie mam zamiaru ponosić dodatkowych kosztów.
    Jak odeślę tę przesyłkę to prawdopodobnie będę jeszcze musiała im płacić
    za odesłanie?

    --
    animka

  • 2. Data: 2021-11-14 14:24:54
    Temat: Re: Towar z Allegro
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Animka napisał(a):

    > Dlaczego są tacy bezczelni i nie poinformowali mnie o tym przed zakupem.

    Chyba jednak poinformowali, tylko nie chciało Ci się kliknąć w zakładkę na dole
    "dostawa i płatność".

  • 3. Data: 2021-11-14 14:59:32
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-14 o 14:24, Astralny Rębajło pisze:

    > Chyba jednak poinformowali, tylko nie chciało Ci się kliknąć w zakładkę na dole
    "dostawa i płatność".

    Od razu mi wybrało Poczta Polska-6,90.

    --
    animka

  • 4. Data: 2021-11-14 15:05:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-14-listopada-2021 o 13:48, Animka pisze:
    > Dlaczego są tacy bezczelni i nie poinformowali mnie o tym przed zakupem.
    > Nie mam zamiaru ponosić dodatkowych kosztów.

    Widać że nie dorosłaś jeszcze aby kupować na allegro.
    Nie przeczytałaś oferty i ewentualnych opinii o sprzedającym.
    Mogę się założyć że było info o terminie dostawy i dlaczego takim długim.;-)

  • 5. Data: 2021-11-14 15:06:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-14-listopada-2021 o 14:59, Animka pisze:
    > Od razu mi wybrało Poczta Polska-6,90.

    i nie sprawdziłaś innych opcji i terminu dostawy?

  • 6. Data: 2021-11-14 15:06:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2021 o 13:48, Animka pisze:
> [...]
    > Nie mam zamiaru ponosić dodatkowych kosztów.
    > Jak odeślę tę przesyłkę to prawdopodobnie będę jeszcze musiała im płacić

    Na pewno doliczą Ci 8,50 zł. Od lata doliczają to do każdej przesyłki z
    Chin. Musieli jakoś poczcie zapłacić za wybory, to wymyślili opłatę za
    przedstawienie do oclenia paczki, która nie podlega cłu.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-11-14 15:11:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Z tego powodu może się okazać, że przesyłkę odbierzesz tylko pod
    >warunkiem zapłacenia podatku VAT (i ewentualnych opłat dodatkowych)

    A nie bylo gdzies tam "kraj wysylki" Chiny?

    Przy czym takie drobiazgi sa zwolnione z cla i VAT,
    gorzej, jakby to bylo cos drozszego, lub wieksza ilosc.

    J.

  • 8. Data: 2021-11-14 15:12:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Na pewno doliczą Ci 8,50 zł. Od lata doliczają to do każdej przesyłki
    >z Chin. Musieli jakoś poczcie zapłacić za wybory, to wymyślili opłatę
    >za przedstawienie do oclenia paczki, która nie podlega cłu.

    Jest takie cos?
    Od ~roku ?

    A podstawa prawna na to jest ?

    J.

  • 9. Data: 2021-11-14 15:22:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2021 o 15:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Jest takie cos?
    > Od ~roku ?

    Od lata :-)

    > A podstawa prawna na to jest ?

    Nie chce mi się szukać teraz, ale jak pierwszy raz zapłaciłem, to
    sprawdziłem i właśnie jest.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-11-14 18:07:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 14.11.2021 o 15:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Od lata :-)

    Wybory były 1.5 roku temu :-)

    >Nie chce mi się szukać teraz, ale jak pierwszy raz zapłaciłem, to
    >sprawdziłem i właśnie jest.

    no coz, walka z chinskim importem nie od dzis ... zawsze to jakies
    pieniadze.

    J.