    From: Animka <a...@t...ja.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar z Allegro
    Date: Sun, 14 Nov 2021 22:06:45 +0100

    W dniu 2021-11-14 o 21:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup

    > Allegro to moze obnizyc ceny za swoje uslugi - czyli oplaty dla
    > sprzedajacych.
    > Ewentualnie za dostawe.

    Aha, to o to chodzi, ale nie wiem za jaka dostawę? Dla kurierów?
    > A Ty pewnie patrzysz na cene towarow .. ktore sprzedaja inne firmy.

    Teraz to już nie wiem na co patrzę ;-)

    > P.S.
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zakupy-na-AliExpres
    s-beda-drozsze-przez-zmiany-w-podatkach-Podpowiadamy
    -kiedy-trzeba-zaplacic-VAT-i-clo-8220253.html

    No tak, teraz to już wiem, że najpierw trzeba zapłacić sprzedawcy z
    allegro czy jakiegoś AliExpress za przedmiot+za przesyłkę, a potem
    jeszcze płacić cło. Myślałam, że opłata jest jedna, a nie jeszcze jakaś
    doliczana póżniej.
    Nie będę już korzystała z pośredników a'la allegro i ich pośrednictwa w
    płaceniu, a nie wyboru, że płacę bez ich pośrednictwa. Koniec z cwaniakami.

    > podstawy prawnej nie podali ... ale czy to nie sa jakies unijne przepisy?
    >
    > No i szczegolnie ten pkt 3 moze byc dotkliwy
    >
    > "3. nałożenie obowiązku poboru i zapłaty VAT na podatników
    > ułatwiających, poprzez użycie interfejsu elektronicznego (np.
    > internetowa platforma handlowa, portalu, itp.), dokonanie na terytorium UE:
    >
    > -sprzedaży towarów importowanych z państw trzecich w przesyłkach o
    > rzeczywistej wartości nieprzekraczającej 150 euro, a także
    >
    > -dostawy towarów na rzecz konsumentów."
    >
    > Allegro zaplaci, aliexpress niekoniecznie, ale jak Allegro zaplaci, to
> [...]

    Tego to ja już nie wiem, bo jakoś się nie wgłębialam w te sprawy i
    jestem ciemna, czyli ciemno to widzę.

    --
    animka