  • 1. Data: 2021-11-12 12:50:04
    Temat: Imię i nazwisko wystawiającej fakturę
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Ostatnio miałam spięcie o imię i nazwisko osoby wystawiającej fakturę.
    Art. 106e ustawy o VAT jest tak niejasno napisany, tylko po to, aby
    komplikować podatnikom życie.

    Zastanawiam się tylko, czy może jest jakiś inny przepis, który mówi, że
    dokument nie podpisany imiennie przez osobę wystawiającą jest nieważny ?
    Dokumenty takie jak dyplomy uczelni, świadectwa, certyfikaty są imiennie
    podpisane przez naczelnika,dyrektora itp

  • 2. Data: 2021-11-12 14:21:09
    Temat: Re: Imię i nazwisko wystawiającej fakturę
    Od: Jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 12 Nov 2021 12:50:04 +0100, użytkownik Monika Głowacka
    napisał:

    > Ostatnio miałam spięcie o imię i nazwisko osoby wystawiającej fakturę.

    Ciekawa o co dokładnie?

    > Art. 106e ustawy o VAT jest tak niejasno napisany, tylko po to, aby
    > komplikować podatnikom życie.

    Akurat ten artykuł nie nasuwa żadnych istotnych wątpliwości.

    > Zastanawiam się tylko, czy może jest jakiś inny przepis, który mówi, że
    > dokument nie podpisany imiennie przez osobę wystawiającą jest nieważny ?

    Nie ma takiego przepisu ogólnego. Dla niektórych konkretnych rodzajów
    dokumentów są takie przepisy. Dla faktur już od dawna nie ma obowiązku
    podpisywania lub podawania danych osoby wystawiającej. (Oczywiście nie
    należy mylić podatnika z osobą wystawiająca w jego imieniu fakturę)