  • 1. Data: 2003-07-03 23:07:27
    Temat: Termin usuniecia usterek a kodeks cywilny?
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    Witam.

    Kupilem mieszkanie od dewelopera. Zglosilem usterki do usuniecia.
    Przez dwa miesiace nic sie nie dzieje.

    Czy deweloper ma jakis okreslony czas na usuniecie usterek?
    Czy reguluje to w jakis sposob kodeks cywilny?
    Co najlepiej zrobic w takiej sytuacji?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Krzsyztof

  • 2. Data: 2003-07-04 01:43:19
    Temat: Re: Termin usuniecia usterek a kodeks cywilny?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <be2cur$gh9$1@news.onet.pl>, dywaner wrote:
    > Kupilem mieszkanie od dewelopera. Zglosilem usterki do usuniecia.
    > Przez dwa miesiace nic sie nie dzieje.
    > Czy deweloper ma jakis okreslony czas na usuniecie usterek?

    Tak. Maks 21 lub 21 + 14 dni w zależności od interpretacji, lub
    odpowiednio 14 + 14 o ile nie powoływał rzeczoznawcy. 14-21 dni ma na
    ustosunkowanie sie do reklamacji, a jeśli się zgodzi lub nieustosunkuje
    wcale do ma dokonać naprawy natychmiast co zwykłe oznacza 14 dni :)
    No chyba że zgłaszałeś usterki z tytułu gwarancji to wtedy jesteś na jego
    łasce bądź niełasce.

    > Czy reguluje to w jakis sposob kodeks cywilny?

    Tak. Art.556-576 KC plus odpowiednie rozporządzenia których nie chce mi
    się w tej chwili szukać.

    > Co najlepiej zrobic w takiej sytuacji?

    To powiedz najpierw z tytułu czego reklamowałeś.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-07-04 07:16:15
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > Tak. Art.556-576 KC plus odpowiednie rozporządzenia których nie chce mi
    > się w tej chwili szukać.

    Marcinie, jakie rozporządzia - jeżeli masz na myśli te z 1995 i 2002 (tzw.
    konsumenckie), to dogtyczyły jedynie sprzedaży rzeczy ruchomych. Myślę, że
    Zapytywacz :-) nabył od dewelopera odrębna własność lokalu, a więc
    nieruchomość , ergo - roporządznia nie znajdują zastosowania w kazusie,

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2003-07-04 08:11:25
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <be39jv$dls$1@inews.gazeta.pl>, Marek Radwański wrote:

> [...]
    > Zapytywacz :-) nabył od dewelopera odrębna własność lokalu, a więc
    > nieruchomość , ergo - roporządznia nie znajdują zastosowania w kazusie,

    Ale te terminy 14 i 21 nie są zdefiniowane w KC. Były gdzieś w jakimś
    Dz.U.... Mylę się? :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-07-04 09:09:57
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > Ale te terminy 14 i 21 nie są zdefiniowane w KC. Były gdzieś w jakimś
    > Dz.U.... Mylę się? :)

    Były w rozp. R. M. z 25 czerwca 2002r. w sprawie szczegółowych warunków
    zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami
    (Dz.U. z 2002r., Nr 96, poz. 851 - par. 19 ust. 1. i 19 ust.4), ale odnosiło
    się ono jedynie do rzeczy ruchomych :-),

    pzdr,

    marek radwański

  • 6. Data: 2003-07-04 17:48:50
    Od: "dywaner" <d...@p...onet.pl>

    Usterki zgłaszam w ramach gwarancji (chyba, bo mieszakanie kupiłem w marcu -
    a właściwie mam umowę przedstępną w postaci aktu notarialnego,
    bo sprzedaż jest na raty ze spłatą do końca roku, ale lokal już został mi
    wydany).

    Czy możma zgłaszać usterki po terminie gwaracji?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2003-07-05 02:05:45
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <be3g95$2f0$1@inews.gazeta.pl>, Marek Radwański wrote:
> [...]
    > (Dz.U. z 2002r., Nr 96, poz. 851 - par. 19 ust. 1. i 19 ust.4), ale odnosiło
    > się ono jedynie do rzeczy ruchomych :-),

    ups :) Tzn, że tu nie ma żadnych regulacji?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-07-05 02:12:18
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <be4ele$a2$1@news.onet.pl>, dywaner wrote:
> [...]
    > a właściwie mam umowę przedstępną w postaci aktu notarialnego,
    > bo sprzedaż jest na raty ze spłatą do końca roku, ale lokal już został mi

    No to jeśli to naprawa gwarancyjna to obowiązują ustalenia zawarte w
    karcie czy innym dokumencie gwarancyjnym.

    > Czy możma zgłaszać usterki po terminie gwaracji?

    Wszystko można, ale o ile w karcie gwarancyjnej nie ma nic pozytywnego
    ntt, to takie zgłoszenie jest bezskuteczne.

    --
    Marcin