  • 1. Data: 2003-07-03 20:49:17
    Temat: Wjazd policji
    Od: p...@c...infoland.int.pl (Lukasz Biegaj)

    Znajomy mial wjazd policji na mieszkanie - oskarzyli go o paserstwo, a
    dokladniej o to ze kupil od kogos tuner cyfry i sprzedal go dalej.
    Przeszukali mu mieszkanie - na pytanie o jakis nakaz stwierdzili ze
    legitymacja wystarczy. Naglosnili sprawe dzwoniac do szkoly w ktorej sie
    uczy, oraz do rodziny.
    Czy kupienie sprzetu niewiadomego pochodzenia i sprzedanie go dalej to
    paserstwo? Czy mogli tak o sobie przeszukac mieszkanie? No i czy mozna
    wyciagnac wobec nich jakies konsekwencje jesli znajda sie dowody na jego
    niewinnosc?

    --
    ** Lukasz Biegaj, BL661-RIPE, LPB1-6BONE, gnupg key id: 0680D337 **
    **** e-mail: s/spamtrap/pio/, jabber: l...@j...atman.pl ****

  • 2. Data: 2003-07-03 21:42:58
    Temat: Re: Wjazd policji
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Czy kupienie sprzetu niewiadomego pochodzenia i sprzedanie go dalej to
    > paserstwo?

    Pewnosc co do tego ze jest to trefny towar nie jest wymagana, wystarczy to
    "ze z okolicznosci powinien i moze przypuszczac" - no i mamy paserstwo
    nieumyslne z art. 292 kk i mozna siupnac do lat 2 w przypadku tunera.

    Czy mogli tak o sobie przeszukac mieszkanie?

    Nakaz nie jest wymagany, w niektorych sytacjach tj gdy sprawa nie cierpi
    zwloki wystarczy legitymacja z obowiazkiem zatwierdzenia przeszukania w 7
    dni postanowieniem prokuratora lub sadu - to reguluje kpk - nie pamietam
    ktory to artykul ale cos kolo 220- 225; jest w kpk osobny rozdzial o
    przeszukaniu.

    No i czy mozna
    > wyciagnac wobec nich jakies konsekwencje jesli znajda sie dowody na jego
    > niewinnosc?

    Same uniewinnienie nie wystarczy, trzeba dowiesc ze dzialanie policjanow
    bylo szczegolnie bezzasadne.
    Oczywiscie zawsze mozna zalic sie na ich dzialnie, mala sznasa ze to cos da.

    Cezar

  • 3. Data: 2003-07-04 18:34:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy kupienie sprzetu niewiadomego pochodzenia i sprzedanie go dalej to
    | paserstwo?

    Tak. W każdym razie w wypadku CYFRY+, której terminale zawsze (chyba, bo
    słyszałem plotkę, że nie zawsze) pozostają własnością firmy.

    | Czy mogli tak o sobie przeszukac mieszkanie?

    Tak. Jeśli to było prze 1 lipca, to przyjdzie mu zatwierdzenie czynności na
    piśmie z Prokuratury. Jak po 1 lipca, to przyjdzie, o ile zażądał.

    | No i czy mozna
    | wyciagnac wobec nich jakies konsekwencje jesli znajda sie dowody na jego
    | niewinnosc?

    O jakich konsekwencjach mówisz? W końcu wykonywali pracę.