  • 1. Data: 2003-07-03 23:16:03
    Temat: nazwiska wspolnikow w nazwie firmy
    Od: "2k" <k...@v...com.pl>

    Witam
    Ostatnio ktos mi powiedzial, ze nie potzrzba juz miec w nazwie spolki
    nazwiska wspolnikow jednego lub wszystkich - np. przy spolce cywilnej.
    Czy ktos wie cos na ten temat bo ja nigdzie nie moge sie dopatrzec zamiany.

    Z gory i dolu dziekuje za odpowiedz
    K-2

  • 2. Data: 2003-07-04 08:05:27
    Temat: Re: nazwiska wspolnikow w nazwie firmy
    Od: "Tomasz Wagner" <t...@u...com>

    > Witam
    > Ostatnio ktos mi powiedzial, ze nie potzrzba juz miec w nazwie spolki
    > nazwiska wspolnikow jednego lub wszystkich - np. przy spolce cywilnej.
    Ale przecież dalej obowiązuje w ksh np. dla s.j.

    Art. 24. § 1. Firma spółki jawnej powinna zawierać nazwiska lub firmy
    (nazwy)
    wszystkich wspólników albo nazwisko albo firmę (nazwę) jednego albo kilku
    wspólników oraz dodatkowe oznaczenie "spółka jawna".

    vader

  • 3. Data: 2003-07-04 22:21:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2003, 2k wrote:

> [...]
    >+ Czy ktos wie cos na ten temat bo ja nigdzie nie moge sie dopatrzec zamiany.

    IMHO - bazując na PDG mamy do czynienia z:
    1. nazwą działalności, która nie zawiera nazwisk i imion[1]
    2. określeniem działalności, które składa się z:
    - nazwy działalności lub firmy[2]
    - określenia formy prawnej lub nazwisk i imion włascicieli lub
    "odpowiadaczy za majątek" (spółka komandytowa :))

    Przykładowo "określenie"[3]: "Szycie płaszczy Jan Kowalski" składa się:
    - z nazwy działaności "Szycie płaszczy"
    - imienia i nazwiska j.w.

    To samo w odniesieniu do S.C. (ma być S.C. i lista nazwisk !)

    [1] Rozpatrzywano już na grupie czy prawidłowa jest nazwa "Jan Kowalski".
    Znaczy - określenie działalności miałoby postać "Jan Kowalski Jan
    Kowalski" :)
    [2] definicja "firmy" jako szczególnej formy nazwy DG dotyczy
    spółek handlowych i może być dodatkowo określona w KSH, nie
    sprawdzałem
    [3] "określenie" w znaczeniu ustawowym - jako rzeczone "określenie
    przedsiębiorcy" ujęte w PDG.

    Na deser - dopuszcza się istnienie "nazwy skróconej" :) (obok
    "pełnej"), musi być również (obok "pełnej") wpisana do
    ewidencji podmiotów (EDG lub KRS).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG)

  • 4. Data: 2003-07-05 00:36:37
    Od: "Fakir" <h...@i...pl>

    > Na deser - dopuszcza się istnienie "nazwy skróconej" :) (obok
    > "pełnej"), musi być również (obok "pełnej") wpisana do
> [...]

    Przeciwnie - nie wpisuje sie i pilnuje sie by w umowie nie bylo takiego
    zapisu. Jedynie w obrocie gospodarczym spolka posluguje sie zkrocona nazwa.
    Ale firma jest jedna.
    --
    Fakir
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-07-05 10:02:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jul 2003, Fakir wrote:
    >+
    >+ > Na deser - dopuszcza się istnienie "nazwy skróconej" :) (obok
    >+ > "pełnej"), musi być również (obok "pełnej") wpisana do
    >+ > ewidencji podmiotów (EDG lub KRS).
    [...]
    >+ Przeciwnie - nie wpisuje sie

    Czego "nie wpisuje się" ?
    Jest jakiś zakaz wpisywania przeczący PDG czy jak ? - poproszę podstawę.

    >+ i pilnuje sie by w umowie nie bylo takiego zapisu.

    Bo ? Jak ktoś nie chce to nie musi :>, jasne.
    Może istnieją jakieś przeciwwskazania iż "piluje się" (podobnie jak
    "nie zatrudnia się własnego małżonka w DG" ani "nie zatrudnia się
    samemu jako właściciel w 1-osobowej sp.z o.o. - bo tylko cymbał chciałby
    się *zmusić* do płacenia podwójnych podatków, ale nie dlatego że nie
    wolno, bo wolno).

    >+ Jedynie w obrocie gospodarczym spolka posluguje sie zkrocona nazwa.

    Tą i tylko tą która jest wpisana do ewidencji. Używanie innych nazw
    niż wpisanych do ewidencji jest IMO łamaniem prawa !

    >+ Ale firma jest jedna.

    Ktoś mówił że nie ??
    Telekomunikacja Polska (Telekomunikacja Polska Spółka Akcyjna)
    i TP (TP S.A.) to ten sam podmiot, nikt nie wątpi.
    I jakby nie mieli wpisanej nazwy skróconej ("TP") do KRS
    to daj znać, będziemy podważać papiery opisane "TP" ;>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG OF, do EDG wpisana nazwa pełna i skrócona)