  • 1. Data: 2004-04-28 18:57:50
    Temat: mgr, mgr inż. czy inż. ?
    Od: "Mua" <T...@f...pl>

    Witam

    Ukonczylem na Politechnice Gdanskiej studia 3.5 letnie - obronilem prace
    inzynierska na Wydziale Elektroniki. Na tej samej uczelni skonczylem 2
    letnie uzupelniajace studia magisterskie na Wydziale Zarzadzania i Ekonomii
    (do ich rozpoczecia konieczny byl papier ukonczenia wyzszych studiow). Jakim
    tytulem moge podpisywac realizowane przeze mnie projekty teletechniczne
    (niestety przyjeta jest konwencja tytulowania w tabelce przed nazwiskiem).
    Czy poslugiwanie sie tytulami reguluje jakas ustawa ?

    Pozdrawiam i prosze o pomoc

    Mua

  • 2. Data: 2004-04-28 19:08:00
    Temat: Re: mgr, mgr inż. czy inż. ?
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Mua wrote:

> [...]
    > (niestety przyjeta jest konwencja tytulowania w tabelce przed nazwiskiem).
    > Czy poslugiwanie sie tytulami reguluje jakas ustawa ?

    mgr. inz -> bo takie masz tytuły na dylomach.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-04-28 19:11:36
    Od: "Mua" <T...@f...p>

    > mgr. inz -> bo takie masz tytuły na dylomach.

    Tak, ale... inzynier zrobiony jest na jednym wydziale a magister na drugim.
    Poza tym, mam dwa dyplomy w jednym stoi inzynier w drugim magister (a nie
    magister inzynier).

    Pozdrawiam

    Mua

  • 4. Data: 2004-04-28 19:29:00
    Od: "Wiesiek." <k...@p...onet.pl>

    Ekonomii
    Jakim

    > mgr. inz -> bo takie masz tytuły na dylomach.
    Tu jest problem. Bo np. ktoś ukończył studia techniczne ze stopniem/ tytułem
    inżyniera. Dostudiował ekonomikę czegoś tam, za co otrzymał stopien/tytuł
    magistra ale nie nauk technicznych.
    Zatem jest inżynierem jakiejś specjalności i magistrem innej.
    Jeżeli trzeba pisać te tytuły to chyba tak: inż.elektronik, mgr zarządzania.
    Fatalnie to wygląda. Choć podobne składaki spotykałem. ( dr inż. mgr
    filozofi).Lepiej chyba by bło dr nt. mgr filozofi.
    Ja bym stosował tak: jak robię projekt tele/elektro/ .... czny, to
    podpisywałbym , jak trzeba juz to zrobić z tytułem "inż." i tu ewentualnie
    specjalność. Jak projekt/ dokument z zarządzania, to "mgr".
    Chyba nie można tak sobie stopni/tytułów z różnych specjalności łączyć. To
    może coś sugerować. Może być czasami kłopot z tego powodu.
    Ale to tak na przysłowiowy "...rozum".
    Pozdr. W.

  • 5. Data: 2004-04-28 23:36:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Mua" <T...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jakim
    > tytulem moge podpisywac realizowane przeze mnie projekty teletechniczne

    mgr inż. -

    nawet wówczas, gdyby projekt dotyczył np. nauk humanistycznych. Tytuł
    dotyczy osoby, a nie projektu.
    Uzyskałeś 2 tytuły zawodowe inż. oraz mgr.
    Możesz, a nawet powinieneś je obydwa używać.
    Inż. oznacza, że ukończyłeś studia techniczne, mgr oznacza, że ukończyłeś
    studia na poziomie magisterskim.
    Użycie tylko jednego z tych tytułów zawodowych nie oddaje w pełni Twojego
    wykształcenia i może być nawet mylące.

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-04-29 03:00:25
    Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > studia na poziomie magisterskim.
    > Użycie tylko jednego z tych tytułów zawodowych nie oddaje w pełni Twojego

    Wg mnie troche sztuczny, kazuistyczny problem.
    Ale skoro tak, to również i taka będzie moja rada;- pisz "mgr, inż." (
    przecinek pomiedzy,- większość pomyśli, że pomyłka, a ci , co znają podłoże
    sprawy też nie będą mogli się przyczepić)

  • 7. Data: 2004-04-29 03:45:58
    Od: "Wiesiek." <k...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Użytkownik "Mua" <T...@f...pl> napisał w wiadomości

    ciach
> [...]

    > Jakim
    >
    > mgr inż. -
    >
    > nawet wówczas, gdyby projekt dotyczył np. nauk humanistycznych. Tytuł
    Tak, ale sugeruje posiadanie właściwych kwalifikacji do sporzadzania dokumentu.
    > Uzyskałeś 2 tytuły zawodowe inż. oraz mgr.
    > Możesz, a nawet powinieneś je obydwa używać.
    Jezeli to w pełnym brzmieniu ( oczywista z zastosowaniem skrótów) takim, jak na
    stosownych dyplomach.
    > Inż. oznacza, że ukończyłeś studia techniczne, mgr oznacza, że ukończyłeś
    > studia na poziomie magisterskim.
    Ale te studia techniczne nie są na poziomie magisterskim.
    > Użycie tylko jednego z tych tytułów zawodowych nie oddaje w pełni Twojego
    > wykształcenia i może być nawet mylące.
    W przypadku jak wyżej, rzecz nie idzie o posiadane wykształcenie ale o
    posiadanie kwalifikacji zawodowych uprawniających do sporzadzania dokumentu i
    sugerujących, że dokument sporzadzony zostal na odpowiednim poziomie merytorycznym.
    Wystawmy sobie sytuację: absolwent technikum np. budowlanego uzyskał doktorat z
    filologii. Sporządza on projekt budynku i podpisuje go dr X. Czy można tak ?
    Mam tu wątpliwości.
    Te dwie litery dr sugerują, że projektujący posiada odpowiednia wiedzę na
    poziomie naukowym, że projekt jest na najwyższym poziomie techniki budowlanej. A
    to nie jest prawda, bo projektujący posiada kwlifikacje budowlane na poziomie
    średnim.

    Pozdrawiam. W.

  • 8. Data: 2004-04-29 04:14:40
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    "Wiesiek." <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wystawmy sobie sytuację: absolwent technikum np. budowlanego uzyskał
    doktorat z
    > filologii. Sporządza on projekt budynku i podpisuje go dr X. Czy można tak
    ?

    Mozesz umiescic tytul doktora na tabliczce przy drzwiach wiec dlaczego nie
    na projekcie?

> [...]
    budowlanej. A
    > to nie jest prawda, bo projektujący posiada kwlifikacje budowlane na

    Ale to nie tytul naukowy decyduje o uprawnieniach projektowych. Trzeba je
    poprostu miec. Choc czasem ich uzyskanie wymaga posiadania odpowiedniego
    wyksztalcenia to w druga strone - posiadanie wyksztalcenia rzadko gwarantuje
    automatyczne uzyskanie uprawnien projektowych.

    --
    Grzegorz

    Committee: Individuals who can do nothing individually and sit to decide
    that nothing can be done together.

  • 9. Data: 2004-04-29 04:44:49
    Od: "Wiesiek." <k...@p...onet.pl>

    > Mozesz umiescic tytul doktora na tabliczce przy drzwiach wiec dlaczego nie
    > na projekcie?
    Bo drzwi to nie dokument.

    > Ale to nie tytul naukowy decyduje o uprawnieniach projektowych. Trzeba je
    > poprostu miec.
    Doktorat chyba automatycznie.Tu nie bede sie spierał.

    Jak nie chwytasz problemu, tu niech to będzie absolwent technikum
    mechanicznego a projekt niech dotyczy suwnicy.
    Reszta bz. Czyli doktorat z filologii i technik maechanik obrobki skrawaniem.
    Pozdr. W.

  • 10. Data: 2004-04-29 06:31:33
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    > Jak nie chwytasz problemu, tu niech to będzie absolwent technikum
    > mechanicznego a projekt niech dotyczy suwnicy.
    > Reszta bz. Czyli doktorat z filologii i technik maechanik obrobki
    skrawaniem.

    Twierdze tylko, ze posiadajac tytul inz., mgr, dr czy jakikolwiek inny masz
    prawo sie nim poslugiwac zawsze i wszedzie, kropka.

    IMO szukasz dziury w calym.

    --
    Grzegorz

    Better to understand a little than to misunderstand a lot.