    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Telefon w serwisie Orange - jak długo ?
    Date: Mon, 24 Sep 2007 20:19:59 +0200

    Marcin Kowalski pisze:

    > To i ja dorzucę swoją sytuację, też z serwisem Orange'a.
    > Też telefon wylądował w serwisie i jest już ponad 14 dni roboczych.
    > Byłem wczoraj dowiedzieć się w sytuacji czy może już mają jakąś informacje w
    > sprawie mojgo zgłoszenia reklamacyjnego, Pan powiedział że nic o telefonie
    > nie wiedzą i że zadzwonią, na moją uwagę że według praw konsumenta, że mają
    > 14 dni roboczych odburknął że oni wysłali do producenta i wtedy to oni mają
    > 28 dni roboczych, czy Pan z serwisu aby napewno miał rację???

    Wszystko zależy czy wadę telefonu zgłosiłeś na podstawie niezgodności
    towaru z umową czy na podstawie gwarancji. Jeśli gwarancji to wszystko
    masz opisane w niej i tam sprawdź. Jeżeli zgłosiłeś na podstawie
    niezgodności to 14 dni i ani jednego więcej. Ciebie nie obchodzi gdzie
    oni wysyłaja ten telefon a producent nie jest stroną. Słowem zgłaszasz
    do sprzedawcy wadę a on ma 14 dni by ją rozpatrzyć i tyle.

    > Telefon to SPV firmy HTC, w Orange'u do tego telefonu nie dają gwarancji,

    Jak nie dają gwarancji to na jakiej podstawie w końcu zgłosiłeś? Telefon
    kupiony na osobe fizyczną czy firmę?

    > więc Orange przez cały okres umowy niejako jest gwarantem niezawodności
    > telefonu. Co w związku z tym gdy nie mamy określenia warunków gwarancji???

    IMO niezgodność wtedy działa.

    Tak się zastanawiam. Jeżeli sprzęt nie ma gwarancji (bo żeby była
    gwarancja to musi być jasno wypisane jej warunki, musi być po polsku
    itp) to zgłoszenie do sprzedawcy wady przedmiotu idzie automatycznie
    jako "niezgodność"?

    > Jutro spróbuję zadzwonić do FK w tej sprawie, jak coś się dowiem, jak
    > rozwiązać tą sytację to tutaj się także podzielę.

    powodzenia.

    pozdrawiam.
    PlaMa