  • 1. Data: 2005-01-07 12:27:54
    Temat: Tajemnica korespondencji
    Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl>

    Witam,

    Art. 82. Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych mówi:

    Jeżeli osoba, do której korespondencja jest skierowana, nie wyraziła innej
    woli, rozpowszechnianie korespondencji, w okresie dwudziestu lat od jej
    śmierci, wymaga zezwolenia małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych,
    rodziców lub rodzeństwa.

    Mi jednak chodzi o coś innego. Czy autor listy skierowanego do jakieś osoby
    może go publikować? Czy odbiorca tego listu ma również takie prawo?

    A co będzie, gdy osoba podająca swoje dane osobowe koresponduje z osobą
    anonimową? Jak wygląda sprawa publikowania (na przykład umieszcania na
    stronie internetowej) takiej korespondecji przez obydwie ze stron. Czy to,
    że jedna osoba jest anonimowa, a druga nie, zmienia tu cokolwiek?

    Pozdrawiam,

    andrzej
    www.glowacki.art.pl

  • 2. Data: 2005-01-07 17:57:28
    Temat: Re: Tajemnica korespondencji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:crlv9i$fed$1@news.onet.pl...

    Osoba swój własny list przecież może zawsze opublikować, bo to jej własne
    dzieło. Nie tak dawno czytałem gdzieś, że jakaś rodzina żydowska ukrywała
    się we Francji bodaj przed Hitlerowcami. Z konieczności siedzieli w ukryciu,
    a ich córka pisała pamiętnik w formie listów do wyimaginowanej przyjaciółki.
    Później to ktoś opublikował, choć niestety sama autorka nie przeżyła.

    Ten przepis o publikacji jest po to, by rozwiązać problem w wypadku śmierci
    osoby uprawnionej do ujawnienia tego dzieła. Dokąd autor żyje, to przecież
    może publikować swoje dzieła dowolnie.

  • 3. Data: 2005-01-07 21:47:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    andrzej głowacki rzecze:
    > Mi jednak chodzi o coś innego. Czy autor listy skierowanego do jakieś osoby
    > może go publikować? Czy odbiorca tego listu ma również takie prawo?

    Dwa razy - tak.

> [...]
    > stronie internetowej) takiej korespondecji przez obydwie ze stron. Czy to,
    > że jedna osoba jest anonimowa, a druga nie, zmienia tu cokolwiek?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 4. Data: 2005-01-08 10:39:47
    Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl>

> [...]
    śmierci
    > osoby uprawnionej do ujawnienia tego dzieła. Dokąd autor żyje, to przecież

    Niby tak, ale zawsze lepiej się upewnić. Poza tym, miałem wątpliwości, co z
    korespondencją otrzymaną.

    Dziękuję i pozdrawiam,

    andrzej
    www.glowacki.art.pl

  • 5. Data: 2005-01-08 10:47:55
    Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl>

    > Dwa razy - tak. [...]

    No toś mnie bardzo ucieszył ;-). Mam sporo ciekawe korespondencji, którą
    może wartoby gdzieś opublikować. Na marginesie dodam, że absolutnie nie
    chodzi tu o szkodzenie komukolwiek.

    Czy może wiesz, jakie akty prawne to regulują? A może w ogóle o tym nie
    mówią?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    andrzej
    www.glowacki.art.pl

  • 6. Data: 2005-01-08 11:04:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    andrzej głowacki napisał(a):

    [...]

    > Czy może wiesz, jakie akty prawne to regulują? A może w ogóle o tym nie
    > mówią?

    Zerknij tu: http://www.bowi.org.pl/?bowi=70&p=12

    j.

  • 7. Data: 2005-01-08 12:26:55
    Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl>

    > Użytkownik "januszek" napisał:
    >
    > Zerknij tu: http://www.bowi.org.pl/?bowi=70&p=12

    Ogromne dzięki ;-). Okazało się bardzo pomocne !!

    Pozdrawiam,

    andrzej
    www.glowacki.art.pl