  • 31. Data: 2018-06-01 17:09:57
    Temat: Re: Tablice rejestracyjne a RODO
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-06-01 o 12:44, Kris pisze:

    > Jako jedyny w mieście jeżdżę zieloną multiplą
    > Więc wizerunek tego samochodu pozwala łatwo mnie zidentyfikowac
    > Więc wizerunek mojego samochodu podpada pod dane osobowe
    > ;)

    Dobrze macie w tym Towarzystwie Finansowym SKOK w Gdańsku i Sopocie, że
    możecie odwalać w czasie pracy posty na grupy dyskusyjne.

    --
    animka

  • 32. Data: 2018-06-01 17:22:27
    Od: z <...@...pl>

    "Ekspertka od RODO Paulina Podsiadła z wrocławskiego Biura
    Bezpieczeństwa Danych poinformowała, że jeżeli na podstawie
    umieszczonego nagrania lub zdjęcia jesteśmy w stanie zidentyfikować
    osobę (zwłaszcza jeżeli określonym pojazdem porusza się co do zasady
    jedna i ta sama osoba), to dane w postaci marki, modelu i numerów
    rejestracyjnych mogą stanowić dane osobowe i w takiej sytuacją będą
    miały do nich zastosowanie przepisy RODO. Osoba, która uzna, że taka
    publikacja narusza jej dobra osobiste, będzie mogła wystąpić z żądaniem
    zapłaty odszkodowania (zadośćuczynienia) za naruszenie dóbr osobistych."

    I kolejna "Ekspertka" :-)

  • 33. Data: 2018-06-02 01:03:44
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 30.05.2018 o 09:22, A. Filip pisze:
    > Wiesz co, może zacznijmy od ogona:
    > Czy numery na tablicy rejestracyjnej samochodu są daną osobową gdy
    > a) średni portal internetowy publikuje kilka filmików z wypadkami
    > samochodowymi "zwykłych ludzi" rocznie
    > b) firma postawi przy drogach setki skomputeryzowanych kamer
    > sczytujących numery rejestracyjne przejeżdżających samochodów

    Póki firma z b) nie ma dostępu do bazy łączącej numery rejestracyjne z
    osobami lub nie łączy odczytanych numerów z danymi zbieranymi w innych
    systemach to zarówno w przypadku a) jak i b) nie mamy do czynienie z
    danymi osobowymi.
    Ale to tylko moja osobista interpretacja.

    --
    AWa.

  • 34. Data: 2018-06-02 14:33:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 May 2018 09:18:32 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Czyli co, kolejny oszołom, który twierdzi, że "wykroczenie drogowe" to
    > dana osobowa?

    Nie, tablice.
    Dzieki tablicom mozna zidentyfikowac, ze to samochod sasiada.

    J.

  • 35. Data: 2018-06-02 14:36:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 May 2018 09:28:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Numer rejestracyjny świadczy o tym, że jechał właściciel?

    A prowadzi wypozyczalnie samochodow ?

    Nawet jesli nie swiadczy, to zalozmy ze on prowadzil, teraz czuje sie
    wykorzystany i domaga odszkodowania.

    I co mu urzad powie - "nr rejestracyjny nie swiadczy, ze to pan
    prowadzil" ? Czy "wszczelismy postepowanie" ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2018-06-02 14:55:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-02 o 14:33, J.F. pisze:

    > Nie, tablice.
    > Dzieki tablicom mozna zidentyfikowac, ze to samochod sasiada.

    Można zidentyfikować bo wielu innych cechach. Czyli z tego wniosek, że
    wszystko jest daną osobową, łącznie z ułożeniem warg sromowych mojej
    kochanki, cbdu. Wniosek - przepisy są do dupy.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2018-06-03 15:34:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 14:55, Liwiusz pisze:
    > Można zidentyfikować bo wielu innych cechach. Czyli z tego wniosek, że
    > wszystko jest daną osobową, łącznie z ułożeniem warg sromowych mojej
    > kochanki, cbdu. Wniosek - przepisy są do dupy.

    Co właśnie chcieliśmy udowodnić. BRAWO :-)

  • 38. Data: 2018-06-12 20:24:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To trzeba przepis przeczytac.
    >
    > ,,dane osobowe" oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do
    > zidentyfikowania osobie fizycznej (,,osobie, której dane dotyczą");
    > możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można
    > bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na
    > podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer
    > identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy ...
    >
    > I czy gdzies tam jest ograniczenie przez kogo ma byc mozliwa do
    > zidentyfikowania ?

    A co to jest to zidentyfikowanie bo jak dla mnie powiązanie danych z
    konkretną, fizyczną osobą. Nawet mając goły pesel to nie jest
    automatyczne de facto powiązanie.

    Poza tym, zawsze dobrze się zastanowić, czemu dany przepis ma służyć.
    Jak jakaś firma zgromadzi sobie 100 poprawnych nr pesel i nic z tego
    więcej nie wynika, to gdzie tu naruszenie jakichkolwiek dóbr?

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2018-06-13 10:03:56
    Od: z <...@...pl>

    > Poza tym, zawsze dobrze się zastanowić, czemu dany przepis ma służyć.
    > Jak jakaś firma zgromadzi sobie 100 poprawnych nr pesel i nic z tego
    > więcej nie wynika, to gdzie tu naruszenie jakichkolwiek dóbr?

    Ale przepis mówi że jeśli w tej firmie będą np. adresy email, adresy
    pocztowe... Na pewno gdzieś jakieś będą (przecież dziś się normalną
    korepondencję prowadzi) to jest szansa że ktoś na podstawie tych danych
    "obczai" o kogo konkretnie chodzi.
    I MAMY CIĘ!
    Musisz stosować RODO w całej rozciągłości bo te dane trzeba chronić.

    TAK Tak jest napisane RODO i trzeba mieć tego świadomość

    Że jest zapis że w imię dobra wyższego czy innych względów można
    odstąpić... To weź się kop z koniem w sądzie CO BYŁO WYŻSZE

  • 40. Data: 2018-06-14 10:22:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A co to jest to zidentyfikowanie bo jak dla mnie powiązanie danych z
    > konkretną, fizyczną osobą. Nawet mając goły pesel to nie jest
    > automatyczne de facto powiązanie.

    W tym cytacie nie widzę nic o automatycznym powiązaniu a jedynie o możliwym.
    Czyli jak robię sobie spreedsheet do wyliczania czegokolwiek to muszę
    uważać, bo niektóre wyniki mogą być przypadkiem PESELami. A na podstawie
    PESELa osobę można zidentyfikować - czyli chyba jest to informacja o
    możliwej do zidentyfikowania osobie.
    Pół biedy jak wyniki bo ich już nie przetwarzam (a o przetwarzanie jest
    chyba cała batalia), ale gorzej jak wyniki pośrednie bo one są
    natychmiast dalej przetwarzane w celu uzyskania tych docelowych :)
    P.G.