  • 1. Data: 2004-11-14 21:49:35
    Temat: TPsa przekazala dane osobiste firmie wyndykacyjnej
    Od: "Pawel" <k...@o...pl>

    Rodzice podarowali mi mieszkanie. Oraz ojciec przepisal na mnie telefon
    stacjonarny TPsa. Aby taka czynnosc byla mozliwa, wszelkie zaleglosci wobec
    TPsa musza zostac uregulowane. Po jakims czasie od firmy 'intrum justitia"
    zaczely przychodzic upomnienia dla ojca o niezaplaconej fakturze (druk
    standardowy, opdpis wykonany maszynowo). Przyszla rowniez informacja do TPsa
    o przekazaniu sprawy tejze firmie, o sprzedaniu dlugu. Czy mozna domagac sie
    od TPsa odszkodowania za ujawnienie danych personalnych? I za to, ze
    odsprzedali dlug bez zgody dluznika?

    Do zapytania natchnal mnie post z 2004-11-09, ktorego czesc cytuje:
    "Pomocny może tu być niedawny wyrok
    Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Wa-wie (sygn. akt 1603/03) - sąd
    uznał, że nie można bez zgody osoby fizycznej, czyli dłużnika, przenieść
    jego wierzytelności na osobę trzecią. Podstawą do wydania takiej opinii jest
    art.23 ustęp5 "Ustawy o ochronie danych osobowych" - Można więc jeszcze np.
    zaskarżyć (pierwotnego) wierzyciela o odszkodowanie za szkodę poniesioną w
    związku z ujawnieniem danych osobowych."

    PK

  • 2. Data: 2004-11-14 22:41:25
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    wlasnie o tym wyroku chcialem wspomniec
    mysle ze musisz napisac skarge do GIODO aby nadac sprawie bieg...

  • 3. Data: 2004-11-14 22:57:02
    Od: "maja" <m...@v...pl>

    Witam
    Myśle, że musisz zapłacić zaległości a o naruszeniu danych osobowych nie ma
    tutaj mowy.
    Nikt tego zadłużenia nie odkupił a jedynie wystepuje w imieniu tpsa, czyli
    pełni w sprawie role pełnomocnika.
    Dlatego Twoje "cenne" dane osobowe jak najbardziej mogły zostać przekazane
    przez wierzyciela , którym jest tpsa do firmy zewnetrznej. Obowiązkiem tej
    firmy czyli pełnomocnika jest dysponowanie danymi osobowymi tylko do celów
    do jakich zostały udostępnione, czyli w momencie kiedy byłyby wykorzystwane
    w innym celu niż windykacja, możemy mowic o ich naruszeniu i wtedy z całą
    pewnością GIODO pozytywnie rozpatrzy Twoją skargę.

  • 4. Data: 2004-11-14 23:33:01
    Od: "Pawel" <k...@o...pl>

    > Myśle, że musisz zapłacić zaległości a o naruszeniu danych osobowych nie
    ma
    > tutaj mowy.

    Jak napisalem, zaleglosci nie ma, poniewaz jakby byly, to PTsa nie
    pozwolilaby przepisac numeru.

  • 5. Data: 2004-11-14 23:43:13
    Temat: Re: TPsa przekazala dane osobiste firmie windykacyjnej
    Od: "maja" <m...@v...pl>

    sorka w takim razie ;)
    pozdrowienia
    majka

  • 6. Data: 2004-11-15 07:39:33
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Pawel <k...@o...pl> wrote:
    > Jak napisalem, zaleglosci nie ma, poniewaz jakby byly, to PTsa nie
    > pozwolilaby przepisac numeru.

    Ale moze sie dopatrzyli tych zaleglosci? Oni maja taki system
    infor5matyczny, ze im czasem to wszystko sie gubi. Jesli zaleglosci
    istotnie nie ma - masz wszystkie faktury zaplacone - to nie masz sie co
    bac. Tylko po prostu wyjasnic i juz.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

  • 7. Data: 2004-11-15 07:59:43
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/15/2004 8:39 AM, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > infor5matyczny, ze im czasem to wszystko sie gubi. Jesli zaleglosci
    > istotnie nie ma - masz wszystkie faktury zaplacone - to nie masz sie co

    Skoro nie ma zaległości - zostały zapłacone. Skoro zostały zapłacone, to
    znaczy, że wpłynęły na konto. Skoro wpłynęły na konto zostały
    zaksięgowane, uwzględniono VAT, etc. Skoro dokonano tego tak, że
    przypisano owe kwoty wadliwie - to ich ponowne domaganie sie ma
    charakter wymuszenia rozbójniczego, a sposób zaksięgoania może być
    zasadnie oceniony jako fałszowanie ksiąg rachunkowych i deklaracji VAT.

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-11-15 09:57:45
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale moze sie dopatrzyli tych zaleglosci? Oni maja taki system
    > infor5matyczny,

    a to juz ich zmartwienie.

    P.

  • 9. Data: 2004-11-15 21:56:27
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-11-14, Pawel <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zaskarżyć (pierwotnego) wierzyciela o odszkodowanie za szkodę poniesioną w
    > związku z ujawnieniem danych osobowych."

    To ciekawe... a rozważmy taki przypadek: jakiś zniecierpliwiony wierzyciel
    "sprzedał dług" za pół ceny jakiejś firmie windykacyjnej. Czy to oznacza, że
    dłużnik ma "temat z głowy", bo:

    - "pierwotny" wierzyciel pozbył się kłopotu, kasując za to jakieś pieniądze,
    i tym samym zrzekł się swoich praw do zaległej należności
    - "nowy wierzyciel" - w świetle powyższego - nabył tę wierzytelność
    bezprawnie, więc nic mu się od dłużnika nie należy
    - ...i jeszcze - niejako "na dokładkę" - dłużnik może wytargać jakieś
    pieniądze od "pierwotnego" wierzyciela za "przekazanie danych osobowych"?

    Czy ja dobrze rozumiem?
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 10. Data: 2004-11-15 22:08:17
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > w innym celu niż windykacja, możemy mowic o ich naruszeniu i wtedy z całą
    > pewnością GIODO pozytywnie rozpatrzy Twoją skargę.

    A jak wyglada taka sytuacja. Ktos występuje w imieniu np tpsa. Za chwilę jest
    to inna firma windykacyjna, a za jakiś czas jeszcze inna. Wszystko wskazuje że
    dług te firmy po kolei sobie sprzedają a przy okazji i dane osobowe. Nie
    uwierzę że tpsa zrezygnowała z usług jednego, zatrudniła drugiego. Znowu
    zrezygnowała i zatrudniła trzeciego. Za wystepowanie w czyimś imieniu w takich
    sprawach trzeba zapłacić. Podejrzewam że takie usługi nie są tanie. Nie stać
    nikogo a zwłaszcza dużej firmy na ciągłe zmiany. Zaraz byłby straszny hałas że
    są jakieś przekręty. Tomek