  • 1. Data: 2011-04-05 17:24:19
    Temat: Szukam prawnika w USA (licencje)
    Od: Pawel Debski <p...@e...usun.pl.to>

    Szanowni Państwo!

    Szukam prawnika w USA i nawet kilku znalazłem, ale potrzebuję porady:

    1. Jak sprawdzić takiego prawnika, żeby nie trafić na gamonia lub
    hochsztaplera?

    2. A jak się upewnić, że on zna się na prawach licencyjnych, franszyzie
    i takich tam IP.

    3. Jeśli umowa jest zawierana z firmą z siedzibą w Kalifornii, ale
    podlega prawom Delaware, a postępowanie ew. toczyłoby się przed
    międzynarodowym sądem arbitrażowym w Orange County lub według wyboru
    kontrahenta w San Francisco to potrzebuję kogoś z Kalifornii, Delaware
    czy jeszcze skądśinąd?

    4. A może da się znaleźć jakiegoś polskiego prawnika, który ma partnera
    gdzie trzeba i razem poradzą? (jak szukać?)

    Z poważaniem
    PD

  • 2. Data: 2011-04-05 18:42:37
    Temat: Re: Szukam prawnika w USA (licencje)
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-05 19:24, Pawel Debski pisze:
> [...]
    >
    > 4. A może da się znaleźć jakiegoś polskiego prawnika, który ma partnera
    > gdzie trzeba i razem poradzą? (jak szukać?)

    Ja bym na twoim miejscu z franczyza sie do zydkowa nie pchal, z tej
    prostej przyczyny ze to oni wyeksportowali to gowno do nas i maja te
    sprawy w malym palcu.

    Po drugie pracowalem kiedys u jednego takiego amerykanca co chcial robic
    franczyze u nas i mial gotowe projekty, skonczylo sie na tym ze kadra
    kierownicza wydymala naiwnego zydka. W druga strone moze byc to samo.

  • 3. Data: 2011-04-05 22:50:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/5/2011 12:24 PM, Pawel Debski wrote:
    > Szanowni Państwo!
    >
    > Szukam prawnika w USA i nawet kilku znalazłem, ale potrzebuję porady:
    >
    > 1. Jak sprawdzić takiego prawnika, żeby nie trafić na gamonia lub
    > hochsztaplera?

    tam znajdziesz liste prawników.
    Który z nich jest dobry, to ci nikt nie powie, ale szukaj duzych firm
    prawniczych z wiecej niz 1 - 2 prawników i takich, ktorych lokalizacja
    jest w dobrych miejscach, a nie w małej budzie na przedmieściu.

    > 2. A jak się upewnić, że on zna się na prawach licencyjnych, franszyzie
    > i takich tam IP.

    zapytac.

> [...]
    > międzynarodowym sądem arbitrażowym w Orange County lub według wyboru
    > kontrahenta w San Francisco to potrzebuję kogoś z Kalifornii, Delaware

    prawnik ze stanu w którym bedzie sie toczyło postepowanie przed sądem.
    Który stan to bedzie to cięzko powiedziec.

    > 4. A może da się znaleźć jakiegoś polskiego prawnika, który ma partnera
    > gdzie trzeba i razem poradzą? (jak szukać?)

    to nie jest najlepszy pomysł.

  • 4. Data: 2011-04-12 10:39:17
    Od: Pawel Debski <p...@e...usun.pl.to>

    On 2011-04-06 00:50, witek wrote:

> [...]
    > prawniczych z wiecej niz 1 - 2 prawników i takich, ktorych lokalizacja
    > jest w dobrych miejscach, a nie w małej budzie na przedmieściu.

    Niestety mam kiepskie doświadczenia z dużą firmą prawniczą,
    zainteresowaną przedłużaniem, a nie załatwieniem.

    > zapytac.

    > prawnik ze stanu w którym bedzie sie toczyło postepowanie przed sądem.
    > Który stan to bedzie to cięzko powiedziec.

    Umowa podlega prawu stanu Delaware, a miejscem postępowania jest Orange
    County w Kaliforni lub San Francisco zależnie od wyboru licencjodawcy.

    Czy prawnik z Kaliforni nie będzie miał problemów z prawem Stanu Delaware?