    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szukam prawnika w USA (licencje)
    Date: Tue, 05 Apr 2011 17:50:15 -0500

    On 4/5/2011 12:24 PM, Pawel Debski wrote:
    > Szanowni Państwo!
    >
    > Szukam prawnika w USA i nawet kilku znalazłem, ale potrzebuję porady:
    >
    > 1. Jak sprawdzić takiego prawnika, żeby nie trafić na gamonia lub
    > hochsztaplera?

    tam znajdziesz liste prawników.
    Który z nich jest dobry, to ci nikt nie powie, ale szukaj duzych firm
    prawniczych z wiecej niz 1 - 2 prawników i takich, ktorych lokalizacja
    jest w dobrych miejscach, a nie w małej budzie na przedmieściu.

    > 2. A jak się upewnić, że on zna się na prawach licencyjnych, franszyzie
    > i takich tam IP.

    zapytac.

    > 3. Jeśli umowa jest zawierana z firmą z siedzibą w Kalifornii, ale
    > podlega prawom Delaware, a postępowanie ew. toczyłoby się przed
    > międzynarodowym sądem arbitrażowym w Orange County lub według wyboru
    > kontrahenta w San Francisco to potrzebuję kogoś z Kalifornii, Delaware
    > czy jeszcze skądśinąd?

    prawnik ze stanu w którym bedzie sie toczyło postepowanie przed sądem.
    Który stan to bedzie to cięzko powiedziec.

    > 4. A może da się znaleźć jakiegoś polskiego prawnika, który ma partnera
    > gdzie trzeba i razem poradzą? (jak szukać?)

    to nie jest najlepszy pomysł.