  • 1. Data: 2011-04-05 04:34:51
    Temat: Dział spadku - jaką wartość podać?
    Od: chairon <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Chcemy z bratem przeprowadzić dział spadku po zmarłych rodzicach, a
    konkretnie po mamie. Zgodnie z postanowieniem SR spadek po ojcu
    odziedziczyłem w całości (brat się zrzekł), a po mamie przypadł w równej
    części każdemu ze spadkobierców (minęło 6 miesięcy od zgonu). Tak więc po
    mamie rozkłada się następująco 1/3-ja, 1/3-brat, 1/3-tata. Część po tacie
    przypadła mnie, więc na chwilę obecną ja mam 2/3, a brat 1/3.

    Chcemy złożyć zgodny dział spadku z podziałem w taki sposób by 1/3 brata
    przeszła na mnie, tak abym miał 100% po mamie.

    No i teraz się zastanawiam jaką wartość przedmiotu spadku podać we wniosku.
    Czy winna to być cała wartość części przypadającej mamie, z której 2/3 już
    posiadam czy też należy wymienić tylko 1/3 wartości - czyli to, o co będę
    wnioskował by zostało zasądzone mnie?

    chairon