  • 1. Data: 2011-04-05 16:32:46
    Temat: Pomysł na biznes, legalny?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    znalazłem w Internecie właśnie taki biznesplan:
    ==========
    Do drukarni przychodzi mezczyzna w lachmanach i zamawia po dziesiec
    portretów Donalda Tuska, Bronislawa Komorowskiego i Jaroslawa
    Kaczynskiego. Nastepnego dnia ten sam mezczyzna wraca do drukarni
    ogolony i modnie ubrany zamawiajac po 20 portretów tych samych notabli.
    Sytuacja powtarza sie przez kolejne dni - mezczyzna kupuje coraz wiecej
    obrazów, a po nim samym widac, iz sie bogaci. Kiedy w koncu podjezdza
    pod drukarnie limuzyna i zamawia po sto portretów kazdego polityka,
    drukarz nie wytrzymuje i pyta:

    - Panie, a co Pan robisz z tymi portretami? I jak Pan dorobil sie
    samochodu? Jeszcze niedawno nie mial pan w czym chodzic...

    A, otworzylem strzelnice za miastem - odpowiada zagadniety mezczyzna.
    ====

    I tak całkiem realnie rzecz biorąc, zakładając, że zdjęcia przedstawiają
    Panów W Czasie Wykonywania Swoich Obowiązków (a więc pod ochronę z PA
    nie podpada), coś by mi groziło za realizację tego biznesplanu?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-04-05 17:48:36
    Temat: Re: Pomysł na biznes, legalny?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > I tak całkiem realnie rzecz biorąc, zakładając, że zdjęcia przedstawiają
    > Panów W Czasie Wykonywania Swoich Obowiązków (a więc pod ochronę z PA
    > nie podpada), coś by mi groziło za realizację tego biznesplanu?

    Potencjalnie: sprawa cywilna za naruszenie dóbr osobistych + sprawa
    karna za podżeganie do zabójstwa Prezydenta RP (ewentualnie inna
    kwalifikacja: znieważenie Prezydenta RP).

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-04-05 17:51:34
    Od: rAzor <p...@n...telesfora.com>

    Darz bór! Użytkownik... he he - .B:artek. raczył napisać:

    > Potencjalnie: sprawa cywilna za naruszenie dóbr osobistych + sprawa
    > karna za podżeganie do zabójstwa Prezydenta RP (ewentualnie inna
    > kwalifikacja: znieważenie Prezydenta RP).

    Że niby jaki prezydent taka strzelnica?
    --
    Sátoraljaújhely

  • 4. Data: 2011-04-05 18:27:06
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    .B:artek. wrote:

    > Potencjalnie: sprawa cywilna za naruszenie dóbr osobistych + sprawa
    > karna za podżeganie do zabójstwa Prezydenta RP (ewentualnie inna
    > kwalifikacja: znieważenie Prezydenta RP).

    Wersja że zamiast strzelnicy byłoby plucie do celu - kryłaby
    przynajmniej przed tym podżeganiem do zabójstwa...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2011-04-05 19:04:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.04.2011 19:48, .B:artek. pisze:

    > Potencjalnie: sprawa cywilna za naruszenie dóbr osobistych

    Jakich? Wizerunek (zakładam, że sporządzony w okolicznościach
    "służbowych" takiego kacyka) nie jest chroniony.

    > + sprawa karna za podżeganie do zabójstwa Prezydenta RP

    ROTFL

    A jak ktoś ma cel w kształcie kaczuszki, to Animalsów zawiadamiasz?

    Takie numery to za Stalina robili.

    > (ewentualnie inna kwalifikacja: znieważenie Prezydenta RP).

    Bardziej naciągane niż próba naliczenia podatku od zysku za używanie
    programów udostępnianych nieodpłatnie (np. Open Office) biorą za
    podstawę opodatkowania cenę analogicznego pakietu M$.

    Inna sprawa, że w naszym chorym kraju w którymś urzędzie skarbowym
    próbowali...

  • 6. Data: 2011-04-06 06:58:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 19:48:36 +0200, .B:artek. napisał(a):

    > sprawa karna
    > za podżeganie do zabójstwa Prezydenta RP

    Mocne słowa.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl