  • 1. Data: 2011-03-17 11:12:56
    Temat: Sztuczki prokuratury
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Pan Kowalski dostaje pismo z prokuratury, w którym wzywa się go "do
    odbioru dowodu rzeczowego w sprawie xxx". Przychodzi w określonym
    terminie i dowiaduje się, że nie chodzi o jakieś dowody rzeczowe, ale
    o sprawę przekazaną z innego miasta i mają mu być postawione zarzuty.
    Dowiaduje się, że zarzuca mu się określone postępowanie, a
    jednocześnie pan Kowalski nie może udokumentować że nie jest to
    prawdą, ponieważ nie ma przy sobie dowodów, bo przecież był wzywany w
    innej sprawie.
    Co można z tym zrobić? Jak postępować w takim przypadku? Jakie
    działania podjąć po fakcie?

    MP-B

  • 2. Data: 2011-03-17 11:44:33
    Temat: Re: Sztuczki prokuratury
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maurycy Piec-Bocheński" <m...@g...com>
    napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    >Co można z tym zrobić? Jak postępować w takim przypadku? Jakie
    >działania podjąć po fakcie?

    A to z zycia wyssane, czy z palca?
    No bo albo ktos jest podejrzany "o pietruszkę" i dostaje normalne wezwanie
    gdzie pisze, ze w charakterze podejrzanego, albo jakas grubsza afera i
    nastepuje "pukanie o 6 rano" a przed oblicze prokuratora doprowadzany jest w
    kajdankach.

    No chyba, ze tym dowodem rzeczowym okazuje sie figurka wypelniona heroina,
    albo plyta CD/DVD z Windowsem tudziez sikajacymi przedszkolakami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-03-17 12:15:20
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 17 Mar, 12:44, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > A to z zycia wyssane, czy z palca?

    Z życia.

> [...]
    > nastepuje "pukanie o 6 rano" a przed oblicze prokuratora doprowadzany jest w

    Jest dokładnie tak, jak opisałem. Nie ma grubszej afery, sprawa dość
    błaha.

    > No chyba, ze tym dowodem rzeczowym okazuje sie figurka wypelniona heroina,
    > albo plyta CD/DVD z Windowsem tudziez sikajacymi przedszkolakami.

    To właśnie pytam: jak postępować, jak się przed tym bronić, co robić,
    gdzie skarżyć, jakie Kowalski ma prawa itp.

    MP-B

  • 4. Data: 2011-03-18 11:49:02
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Naprawdę nikt nie jest w stanie nic powiedzieć?
    Czy takie postępowanie prokuratury jest w ogóle legalne?
    Co można zrobić, gdy się znajdzie w takiej sytuacji?

    MP-B

  • 5. Data: 2011-03-18 11:53:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-17 12:12, Maurycy Piec-Bocheński pisze:

    > jednocześnie pan Kowalski nie może udokumentować że nie jest to
    > prawdą, ponieważ nie ma przy sobie dowodów, bo przecież był wzywany w
    > innej sprawie.

    Ustosunkować się dowodowo w terminie późniejszym?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-03-18 12:50:56
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Maurycy Piec-Bocheński" <m...@g...com>
    >napisał w >wiadomości
    vbo.googlegroups.com...
    >Naprawdę nikt nie jest w stanie nic powiedzieć?
    >Czy takie postępowanie prokuratury jest w ogóle legalne?
    >Co można zrobić, gdy się znajdzie w takiej sytuacji?

    Nikt nie chce odpowiedzieć ponieważ sytuacja jaką opisujesz jest mało
    prawdopodobna. Podejrzewam, że tkwi w niej jakieś drugie dno.
    Pierwszym prawem podejrzanego jest prawo do odmowy składania wyjaśnień.
    Prokurator ma cię obowiązek pouczyć o tym i to, że zostałeś pouczony
    podpisujesz. Możesz odmówić składania wyjaśnień motywując to tym, że nie
    przygotowałeś się do obrony i zrobisz to później. Możesz złożyć wyjaśnienia
    zaznaczając, że dowody przedstawisz w terminie późniejszym. Przede wszystkim
    podpowiem ci w zaufaniu, że tego typu pytania należy kierować do adwokatów a
    nie na grupę dyskusyjną, gdzie są dziesiątki piszących a tylko bardzo
    nieliczni mają pojęcie o prawie.

  • 7. Data: 2011-03-18 15:16:42
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 18 Mar, 13:50, "grzech" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nikt nie chce odpowiedzie poniewa sytuacja jak opisujesz jest ma o
    > prawdopodobna.

    Jak już wyjaśniałem, sytuacja jest autentyczna, sprzed kilku dni.

    > Podejrzewam, e tkwi w niej jakie drugie dno.

    Mnie się wydaje, że po prostu bałagan. Ktoś przygotowując pismo,
    odwalił robotę, ale prokurator uznał, że wszystko jest w porządku.

    > Pierwszym prawem podejrzanego jest prawo do odmowy sk adania wyja nie .

    I wtedy właśnie najczęściej już jest na straconej pozycji. Może taki
    był powód pisma? Żeby Kowalski nie mógł się bronić, a prokuratura
    mogła pochwalić się kolejnym "sukcesem".

    > podpowiem ci w zaufaniu, e tego typu pytania nale y kierowa do adwokat w a
    > nie na grup dyskusyjn , gdzie s dziesi tki pisz cych a tylko bardzo
    > nieliczni maj poj cie o prawie.

    Niestety, moje doświadczenia z adwokatami jest bardzo złe. Może źle
    trafiałem, ale ci ludzie wiedzieli mniej o prawie ode mnie, a
    pieniędzy żądali krocie. Poza tym nie umieli myśleć twórczo; schemat -
    i koniec. A podpowiedzi na grupie już kilka razy bardzo mi pomogły.
    Dziękuję Ci za wypowiedź.

    MP-B

  • 8. Data: 2011-03-18 15:18:00
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 18 Mar, 12:53, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ustosunkować się dowodowo w terminie późniejszym?

    Dziękuję, jest to jakieś rozwiązanie. Chciałbym jeszcze wiedzieć, czy
    można wobec takiego prokuratora wyciągnąć jakieś konsekwencje.

    MP-B

  • 9. Data: 2011-03-19 12:36:07
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-18 16:18, Maurycy Piec-Bocheński pisze:

    > Dziękuję, jest to jakieś rozwiązanie. Chciałbym jeszcze wiedzieć, czy
    > można wobec takiego prokuratora wyciągnąć jakieś konsekwencje.

    możesz mu naskoczyć

    Icek