  • 1. Data: 2011-03-16 21:35:47
    Temat: zwrot przez uczelnię połowy ceny biletów
    Od: "WebSpider" <w...@s...gmail.com>

    Witam!
    Jestem studentem pierwszego semestru studiów
    drugiego stopnia na jednej z politechnik.
    Niebawem minie miesiąc od rozpoczęcia semestru
    i wszyscy studenci do tej pory nie otrzymali legitymacji
    studenckich, z tego powodu wszyscy dojeżdżający,
    czy to autobusami czy pociągami, muszą wykupować
    pełny bilet. Tutaj moje pytanie - czy jest jakaś podstawa
    prawna dzięki której mógłbym otrzymać zwrot połowy
    kosztu biletu miesięcznego?
    Niestety nie łapię się w ramy stypendium socjalnego,
    a jednak te 44zł ekstra za pełny bilet to dla mnie
    liczący się wydatek.

    Z góry dziękuję za pomoc!
    --
    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2011-03-16 21:38:24
    Temat: Re: zwrot przez uczelnię połowy ceny biletów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 4:35 PM, WebSpider wrote:
    > Witam!
    > Jestem studentem pierwszego semestru studiów
    > drugiego stopnia na jednej z politechnik.

    tak obocznie:
    co to są studia drugiego stopnia, bo ja juz dawno nie w temacie.

> [...]
    > pełny bilet. Tutaj moje pytanie - czy jest jakaś podstawa
    > prawna dzięki której mógłbym otrzymać zwrot połowy

    tak i nie.
    nie: nie ma podstawy, na podstawie (he he) której uczelnia miałaby ci
    oddać połowę kosztów biletu.

    tak; obowiązkiem uczelni było wydać legitymacje, możesz iść do sądu z
    wnioskiem o odszkodowanie.

  • 3. Data: 2011-03-16 22:12:11
    Od: "WebSpider" <w...@s...gmail.com>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    >tak obocznie:
    >co to są studia drugiego stopnia, bo ja juz dawno nie w temacie.

    do tej pory studia trwały 5 lat i otrzymywaliśmy tytuł mgr inż.
    i było to zwane studiami jednolitymi, a teraz chcąc uzyskać taki
    sam tytuł, trzeba iść na studia inżynierskie, trwają one 3,5 roku,
    na koniec broni się pracę dyplomową i potem można jakby na nowo,
    przyjąć się na studia IIgo stopnia, które trwają 1,5 roku,
    również zakończone pracą dyplomową i na nich zdobywa się mgr :)

    Dziękuję za informację :) ale do sądu raczej nie pójdę z czymś takim.

    --
    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 4. Data: 2011-03-16 22:23:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2011 5:12 PM, WebSpider wrote:
    > Dziękuję za informację :) ale do sądu raczej nie pójdę z czymś takim.

    a szkoda, że ludzie nie chodzą, bo to nauczyłoby szacunku do prawa.
    Oczywiscie zakładając, że najpierw wymieni się cały aparat sądowniczy. :)

  • 5. Data: 2011-03-17 08:29:01
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Wezwijcie ich do zwrotu kosztów, przedstawcie dowody w postaci biletów.
    Jeżeli się nie zgodzą => pozew zbiorowy. Szybko i sprawnie.

  • 6. Data: 2011-03-17 23:28:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > co to są studia drugiego stopnia, bo ja juz dawno nie w temacie.

    Magisterskie uzupełniające. Taki chory wytwór tzw. procesu bolońskiego.
    Przed tym idiotyzmem obronili się chyba tylko lekarze i farmaceuci.
    Mają wciąż jednolite magisterskie. Reszta towarzystwa ma przymus odbycia
    licencjackich/inżynierskich zanim dostąpi 'zaszczytu' odbycia krótkich
    magisterskich.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2011-03-17 23:53:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2011 6:28 PM, Jacek_P wrote:

> [...]
    > Mają wciąż jednolite magisterskie. Reszta towarzystwa ma przymus odbycia
    > licencjackich/inżynierskich zanim dostąpi 'zaszczytu' odbycia krótkich

    taki trend.
    bo taniej, bo więcej skończy, a na płatnych uczelniach, bo więcej można
    zarobić.
    chore, ale co zrobić.
    tak już niestety będzie.

  • 8. Data: 2011-03-18 05:14:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-18 00:28, Jacek_P pisze:

    > Magisterskie uzupełniające. Taki chory wytwór tzw. procesu bolońskiego.
    > Przed tym idiotyzmem obronili się chyba tylko lekarze i farmaceuci.
    > Mają wciąż jednolite magisterskie.

    Prawo, psychologia, teologia - to tylko z mojej uczelni przykłady. :)

    > Reszta towarzystwa ma przymus odbycia
    > licencjackich/inżynierskich zanim dostąpi 'zaszczytu' odbycia krótkich
    > magisterskich.

    Ależ po raz pierwszy słyszę o przymusie studiowania.... :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-03-18 10:14:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.03.2011 00:28, Jacek_P pisze:

> [...]
    > Mają wciąż jednolite magisterskie. Reszta towarzystwa ma przymus odbycia
    > licencjackich/inżynierskich zanim dostąpi 'zaszczytu' odbycia krótkich

    I bardzo dobrze. Niczym to się nie różni od tego, co było kiedyś, a po
    drodze jest praca inżynierska. Ja tak robiłem z wyboru i musiałem robić
    drugi stopień płatnie, o faktycznie niższym poziomie. Dobrze, że teraz
    tak umożliwiono wszystkim.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2011-03-18 10:15:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.03.2011 00:53, witek pisze:
    > taki trend.
    > bo taniej, bo więcej skończy, a na płatnych uczelniach, bo więcej można
    > zarobić.
    > chore, ale co zrobić.
    > tak już niestety będzie.

    Na pracach inżynierskich tak dużo zarabiają?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek