  • 51. Data: 2003-09-16 15:58:38
    Temat: Re: Szkola a palenie [??]
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia sob 13. września 2003 17:09 ktoś podpisujący się jako GG
    napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
    >
    > [.....]

    > Czy w Twojej szkole naprawdę jest Komitet Rodzicielski,
    > czy też nie znasz jej statutu?

    Czy tylko tak kłapiesz paszczą, czy specjalnie debilnie czepiasz się
    popularnej nazwy? Za moich czasów zawsze był Komitet Rodzicielski. Ale
    przepraszam szanownego złośliwca... Miałem napisać Rada Rodziców.

    BTW: Dlaczego uważasz, że jakakolwiek szkoła jest moja oraz dlaczego
    uważasz, że powinienem znać statut jakiekolwiek szkoły?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 52. Data: 2003-09-16 16:26:15
    Od: "GG" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "Tristan Alder"

    [...]

    > Czy tylko tak kłapiesz paszczą, czy specjalnie debilnie czepiasz się
    > popularnej nazwy? Za moich czasów zawsze był Komitet Rodzicielski. Ale
    > przepraszam szanownego złośliwca... Miałem napisać Rada Rodziców.

    ...i żegnam - plonk.

    --
    Grzegorz Górecki

    P.S.

> [...]
    >
    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek
    >
    > Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię

    Jak widać na załączonym obrazku racja.

  • 53. Data: 2003-09-16 19:31:21
    Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl>

    > na
    >
    > A powinno się. Powinno się przynajmniej przy jej wymierzaniu stosować
    > podstawowe kanony prawa karnego.

    Kiedy rodzice wymierzają karę wychowawczą, też muszą przestrzegać
    podstawowych zasad prawa karnego?

    > A więc przede wszystkim konieczność udowodnienia winy

    Tu się zgadzam, ale to postulat teorii wychowawnia w tym wypadku, nie wymóg
    prawnokarny. Dla mnie to wielka różnica.

  • 54. Data: 2003-09-16 21:31:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Kiedy rodzice wymierzają karę wychowawczą, też muszą przestrzegać
    | podstawowych zasad prawa karnego?

    Jak najbardziej powinni. Lepiej, by 10 przewinień uszło płazem, niż raz
    ukarać niesłusznie. Ale to moje zdanie

    | Tu się zgadzam, ale to postulat teorii wychowawnia w tym wypadku, nie
    wymóg
    | prawnokarny. Dla mnie to wielka różnica.

    A dla mnie po prostu być może bezwiedne zastosowanie jednej z kardynalnych
    zasad prawa karnego - bez winy nie ma kary.

  • 55. Data: 2003-09-17 13:56:26
    Od: "Piotr Rusoł" <p...@p...onet.pl>

    Przepraszam ale już mnie irytuje ślepe podejście pana RomanaG. W szkolnym
    statucie może być wpisane wszystko co się zamarzy osobie piszącej ale jeśli
    jest to niezgodne z prawem to to nie obowiązuje. A przypadek naszego kolegi,
    który zaczął temat ma taki charakter.

    "3. Odznacza się właściwym stosunkiem do innych ludzi i otoczenia, kulturą
    bycia, usłużnością, życzliwością i radością daje świadectwo swemu wychowaniu
    chrześcijańskiemu."

    Idąc za pana tokiem myślenia panie RomanieG wynika, że jak nie jestem
    chrześcijaninem to mogę robić co mi się żywnie podoba a jak mnie złapie
    Policja na biciu jakiejś osoby to nic mi nie mogą zrobić bo chodzę do takiej
    a nie innej szkoły i jej statu jest ważniejszy od prawa karnego. PARANOJA

    Co do kary wychowawczej. Jedyny przedmiot wychowawczy jaki mają nauczyciele
    to ocena ze sprawowania, której kryteria wystawiania i tak są śmiechu warte.

    PR

  • 56. Data: 2003-09-18 10:54:53
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Piotr Rusoł <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jest to niezgodne z prawem to to nie obowiązuje. A przypadek naszego kolegi,

    W przypadku "naszego kolegi" uważam, że dyrektor postępuje zgodnie z prawem.
    Uważam też, że udowodniłem swoje zdanie.
    Możesz mieć inne, ale nie przedstawiając rzetelnych prawnych argumentów nie
    możesz liczyc na to, że je podzielę.

> [...]
    >
    > Idąc za pana tokiem myślenia panie RomanieG wynika, że jak nie jestem
    > chrześcijaninem to mogę robić co mi się żywnie podoba

    Przyznam, że nie rozumiem tego toku myślenia. Ale chyba nie muszę...

    > a jak mnie złapie
    > Policja na biciu jakiejś osoby to nic mi nie mogą zrobić bo chodzę do takiej
    > a nie innej szkoły i jej statu jest ważniejszy od prawa karnego. PARANOJA

    Policja może ukarać na mocy prawa karnego i nigdy nie twierdziłem inaczej.
    Nie twierdziłem również, że statut szkoły jest ważniejszy od aktów prawa
    karnego. To odrębne i niezależne byty prawne.

    > Co do kary wychowawczej. Jedyny przedmiot wychowawczy jaki mają nauczyciele
    > to ocena ze sprawowania

    Poczytaj art. 12 ust. 2 Karty nauczyciela.

    > której kryteria wystawiania i tak są śmiechu warte.

    Tu też się nie zgodzę. Znam bardzo wiele statutów szkół, gdzie kryteria ocen
    z zachowania są naprawdę przemyślane, dopracowane i stosowane w praktyce.

  • 57. Data: 2003-09-18 22:11:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, Roman G. wrote:

> [...]
    >+
    >+ Przyznam, że nie rozumiem tego toku myślenia. Ale chyba nie muszę...

    Ja się nie chcę mieszać do kwestii prawnych i pozaprawnych
    w tej częsci dyskusji, ale do formalnych i owszem ;)

    Zakładając że mamy do czynienia z mniej więcej znaną
    i uznawaną logiką, to IMHO Piotr chciał powiedzieć, że
    jak ktoś poważnie traktuje *niewychowanie*, tj. zaprzeczenie
    wymienionych właściwości - to spełni warunki ragulaminu.

    Inaczej: jeśli ktoś uważa że "właściwy stosunek" to chamstwo,
    brak kultury, nieżyczliwość i smutek - to też "daje
    świadectwo"; być może nieoczekiwane...

    "...truizmem jest że zapisy należy rozumieć literalnie
    przed dopuszczeniem analizy celowościowej..."
    (to nie moje, to z komentarzy SN :))

    [...]
    >+ Nie twierdziłem również, że statut szkoły jest ważniejszy od aktów prawa
    >+ karnego. To odrębne i niezależne byty prawne.

    A ja się sprzeciwiam: IMHO "byt prawny" nie może być sprzeczny
    z prawem *i obowiązywać*[1]. Nie jest "niezależny", o ile
    wystąpią warunki "jednoczesnego dopasowania" (do obu aktów).
    [1]
    No, chyba że TK tak postanowi :> (to o parkowaniu !)

    BTW:
    Temu że istnieją "dopracowane statuty" nie mam zamiaru zaprzeczać,
    ale ty najwyraźniej *każdy* statut traktujesz jako wzorcowy :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 58. Data: 2003-09-19 07:51:14
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    > A ja się sprzeciwiam: IMHO "byt prawny" nie może być sprzeczny
    > z prawem *i obowiązywać*[1]. Nie jest "niezależny", o ile
    > wystąpią warunki "jednoczesnego dopasowania" (do obu aktów).

    Jest niezależny w tym sensie, że uczeń przyłapany na paleniu poza szkołą w
    miejscu publicznym może być ukarany zarówno przez straż miejską
    (ustawa "tytoniowa"), jak i przez szkołę (statut). No i przez rodziców
    oczywiście.

    > Temu że istnieją "dopracowane statuty" nie mam zamiaru zaprzeczać,
    > ale ty najwyraźniej *każdy* statut traktujesz jako wzorcowy :)

    Ocenę zachowania ucznia poza szkołą przewiduje niemalże każdy statut w Polsce.

    Nie traktuję kazdego statutu jako wzorcowego, jednak każdy jako zgodny z
    prawem. Przypominam, że procedura wymaga, aby uchwalony statut został
    zatwierdzony przez kuratorium, które ma obowiązek zbadać go m.in. pod kątem
    zgodności z prawem.