    From: "svit|post" <svitkers@[spam!].zbluzgaj.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Szkola a palenie [??]
    Date: Thu, 11 Sep 2003 18:39:47 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@nat.attu.pl

    Jestem uczniem liceum, wiec moje obycie z prawem nie jest najwieksze.
    Mam kilka pytan za ktorych odpowiedz bulbym bardzo wdzieczny.

    P.Dyrektor mojego LO wprowadzila zarzadzenie, co nastepuje: "że każdy
    uczeń przyłapany na paleniu [sam nie pale, ale zastanawiam sie nad tym
    czy nie jest to lamanie praw ucznia], albo gdy zostanie on "wywachany'
    przez nauczyciela, automatycznie otrzymuje nagane [dla przypomniena :P -
    dwie,trzy nagany w kazdej szkole grozi wyrzucieniem], wiec:
    1. Czy jest to zgodne z prawem, ze mozna otrzymac kare za przestepstwo,
    ktore bez jakichkolwiek sensownych dowodow [no moze poza 'wywachaniem']
    zostalo w jakis tam sposob 'udowodnione' [uczen wychowujacy sie w
    'placej rodzinie' i ktorego ubrania 'przesmiardly' tytoniem jest w
    nieciekawej pozycji]
    2. Czy dyrektor szkoly moze wprowadzic zakaz palenia [poza terenem
    szkolnym, na ktorym wszystkich obowiazuje zakaz palenia] takze dla
    uczniow pelnoletnich [1 kl.LO-16 lat, 2 kl.LO-17 lat, 4 [maturalna]-18
    lat !!
    3. Czy uczen pelnoletni [ktory prawnie moze palic tyton] moze 'wyleciec'
    za palenie ze szkoly ??

    Nie chcialbym, zeby to byla dyskusja nad sensem palenia, licze na
    konkretne wnioski.
    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Dariusz 'SVitkers' Słodkowski