  • 1. Data: 2010-04-15 18:12:17
    Temat: wypożyczanie sprzętu - czym się zabezpieczyć?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Zajmuję się m.in. instalacją systemów telewizji dozorowej i czasem padają do
    mnie zapytania odnośnie możliwości wypożyczenia takiego sprzętu na jakiś
    okres.
    W związku z tym mam pytanie: jak zabezpieczyć się przed utratą tego sprzętu?
    ja widzę takie opcje:
    - kaucja (ale ta na pewno nie pokryje kosztu sprzętu)
    - dobrze sporządzona umowa dzierżawy
    - weksel ?? tu nie wiem jak to wygląda, mogę takie coś dać do podpisanie
    spółce z o.o., S.A. itp.?
    Może macie jakieś inne sugestie albo gotowe wzory umów czy weksli?

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-04-15 18:16:55
    Temat: Re: wypożyczanie sprzętu - czym się zabezpieczyć?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hq7kua$e9e$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > jakiś okres.
    > W związku z tym mam pytanie: jak zabezpieczyć się przed utratą tego
    dodam, że sprzęt nie jest jakoś super cenny i wiem że nie da się tanio
    uchronić przed dłużnikami, chciałbym choć trochę się zabezpieczyć i w razie
    czego mieć dobrą podkładkę że sprzęt jest przekazany i oczekiwać za niego
    pieniędzy.

  • 3. Data: 2010-04-15 20:06:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > spółce z o.o., S.A. itp.?
    > Może macie jakieś inne sugestie albo gotowe wzory umów czy weksli?

    Weksel niewiele większe daje zabezpieczenie daje, od sporządzonej dobrze
    umowy, a odstraszy klientów, bo część będzie się bała to po prostu
    podpisać. Ja bym rzecz widział tak. Po pierwsze sprzęt stanowi Twoją
    własność, więc odmowa jego z wrotu będzie przestępstwem przywłaszczenia. To
    jakieś tam zabezpieczenie, choć oczywiśnie nie zapobiegnie to przypuśćmy
    utrzymywaniu przez wypożyczającego, że mu sprzęt skradziono. Pozostaje po
    prostu statystycznie wrzucić procent kosztu urządzeń w najem.

  • 4. Data: 2010-04-16 15:07:09
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Lukasz zapodal(a):

> [...]
    > czego mieć dobrą podkładkę że sprzęt jest przekazany i oczekiwać za niego

    jeśli sprzęt nie jest super-cenny, to co szkodzi dać właśnie kaucję w
    odpowiedniej wysokości? Przy małej wartości sprzętu ten komu pożyczysz może
    zacząć myśleć, że skoro to nie jest super-cenne to może nie będzie musiał
    oddać ;)

    --
    pozdrawiam, Zbylut