  • 1. Data: 2009-04-23 17:30:05
    Temat: czy jesli moja zonba otrzyma darowizne to i ja ja otrzymam?
    Od: "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl>

    Witam, tesciowa chce mojej zonie ( córce) darowac dom, ale zeby nie płacic
    podatku to bedzie darowała tylko mojej żonie - z tego co sie dowiedziałem to
    zeby ominac podatek, to zona praktycznie na drugi dzien( ponoć nie ma
    jakiegos okreslinego czasu) moze darowac pół domu mi, tylko ze w takim
    wypadku zapłace 2x notariuszowi i wszystkie opłaty, natomiast zastanawia
    mnie czy jak tesciowa przepisze mojej zonie ( nie mamy zednej intercyzy czy
    innych rzeczy) to czy jakos "automatycznie" nie staje ja sie
    współwłascicielem domu ???

  • 2. Data: 2009-04-23 17:45:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zorby wrote:
> [...]
    > zastanawia mnie czy jak tesciowa przepisze mojej zonie ( nie mamy zednej
    > intercyzy czy innych rzeczy) to czy jakos "automatycznie" nie staje ja

    Nie.
    Darowizna idzie do majątku oddzielnego, wiec dom darowany twojej żonie
    będzie jaj własnością i tylko jej.

    Chyba, że teściowa w akcie notarialnym wyrźnie napisze, że dom darowuje wam.
    Wówczas ty zapłacisz podatek od swojej części
    Oczywiscie po uwzględnieniu zwolnien, ktore da się uwzględnić.

  • 3. Data: 2009-04-23 18:03:53
    Od: "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl>

> [...]
    > wam.
    > Wówczas ty zapłacisz podatek od swojej części
    > Oczywiscie po uwzględnieniu zwolnien, ktore da się uwzględnić.

    a nie wiesz ile tego moze byc od wartosci domu 500tys ( moja połowa
    powiedzmy 250tys

    czy moze lepiej bedzie 2 razy notarisza zapłacic tesciowa zonie daruje i
    potem zona mi około 2x3500zł

  • 4. Data: 2009-04-23 18:45:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zorby wrote:

    > a nie wiesz ile tego moze byc od wartosci domu 500tys ( moja połowa
    > powiedzmy 250tys

    7%

    > czy moze lepiej bedzie 2 razy notarisza zapłacic tesciowa zonie daruje i
    > potem zona mi około 2x3500zł

    A po co ci w ogóle ten dom na ciebie?

    Co do trików porozmawiaj z doradcą podatkowym, pewnie sporo da się urwać
    od tych 250 tys. Ja bym nawet stawiał, że całość.

  • 5. Data: 2009-04-23 18:52:04
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie czy jak tesciowa przepisze mojej zonie ( nie mamy zednej intercyzy
    > czy innych rzeczy) to czy jakos "automatycznie" nie staje ja sie

    Matka wie, co robi. W życiu różnie bywa i najlepiej wiedzą o tym rodzice.
    Jeśli będziesz zył z żoną to przecież nie będzie problemu. Jeśli się
    rozwiedziecie, to znaczy, że teściowa miała rację, ofiarowując dom córce.

    Pozdrawiam-
    zenek

  • 6. Data: 2009-04-23 18:56:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    zenek pisze:

> [...]
    > rodzice. Jeśli będziesz zył z żoną to przecież nie będzie problemu.
    > Jeśli się rozwiedziecie, to znaczy, że teściowa miała rację,

    Cóż, w takim razie to będzie dom żony, nie ich.

    Ale to NTG.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-04-23 19:19:50
    Od: "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl>

    > Matka wie, co robi. W życiu różnie bywa i najlepiej wiedzą o tym rodzice.
    > Jeśli będziesz zył z żoną to przecież nie będzie problemu. Jeśli się
    > rozwiedziecie, to znaczy, że teściowa miała rację, ofiarowując dom córce.

    nie o to chodzi, ona by i mi go przepisała 9 bo ogolnie 3/4 kosztów na dom
    ja poniosłem - tylko kredyt wziety był na nia wiec ona była wlascicielem)
    teraz łaski nie robi tylko poprostu chcemy ominąc 7% od wartosci bo to kupa
    kasy przy darowiznie tesciowa - ziec

  • 8. Data: 2009-04-23 19:21:23
    Od: "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl>

    > A po co ci w ogóle ten dom na ciebie?

    bo tak jak juz wyzej/nizej wpisałem wiekszosc ja finansowałem dom i
    chciałbym to miec na papierze

    > Co do trików porozmawiaj z doradcą podatkowym, pewnie sporo da się urwać
    > od tych 250 tys. Ja bym nawet stawiał, że całość.

    mozesz szezrej rozwinąc temat? jakie triki? to by było fajknie, moze mi
    priva poslij jakis pomysł

  • 9. Data: 2009-04-23 19:28:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zorby wrote:

    > nie o to chodzi, ona by i mi go przepisała 9 bo ogolnie 3/4 kosztów na
    > dom ja poniosłem

    oj, nie mów tego głośno w US, że finansowałeś dom teściowej.
    Tak przy okazji wcale bym się nie zdziwł jakby po tej darowiźnie w
    stosunku do teściowej US rozpoczął kontrolę skąd miała kasę na budowę domu.

    - tylko kredyt wziety był na nia wiec ona była
    > wlascicielem)

    ale z samego kredytu zapewne domu by nie wybudbowała, wiec pytanie jak
    wyżej. Skąd wzięła resztę kasy.

    I drugie pytanie od US , skąd ma kasę na spłacanie kredytu.

    teraz łaski nie robi tylko poprostu chcemy ominąc 7% od
    > wartosci bo to kupa kasy przy darowiznie tesciowa - ziec

    skopaliście sprawę równo na samym początku, bo było wziąc kredyt na
    wszsystkich

  • 10. Data: 2009-04-23 19:34:48
    Od: "zorby" <z...@p...beztego.onet.pl>

> [...]
    > Tak przy okazji wcale bym się nie zdziwł jakby po tej darowiźnie w
    > stosunku do teściowej US rozpoczął kontrolę skąd miała kasę na budowę

    z kredytu

    > - tylko kredyt wziety był na nia wiec ona była
    >

    > ale z samego kredytu zapewne domu by nie wybudbowała, wiec pytanie jak
    > wyżej. Skąd wzięła resztę kasy.

    > I drugie pytanie od US , skąd ma kasę na spłacanie kredytu.

    przecierz zarabia

    > skopaliście sprawę równo na samym początku, bo było wziąc kredyt na
    > wszsystkich

    jak byl zaciagany ja z zona nie zarabiałem wogóle