  • 1. Data: 2006-10-19 12:45:46
    Temat: Szalejacy wodomierz - prosze o pomoc
    Od: a...@p...onet.pl

    Moze ktos wie jak to mozliwe ze przez miesiac czasu zuzywam 1m3
    cieplej wody i 78 m3 zimnej.Mieszkam w spldzielczym mieszkaniu, od
    rana do wieczora jestem w pracy wiec dlaczego takie zuzycie wody? W
    spóldzielni powiedziano mi ze to napewno nie wina wodomierza, ze
    wodomierz zepsuty to taki który nabija licznik gdy wszystkie krany sa
    zakrecone a gdy stoi ( w moim przypadku ) tzn ze jest ok a mnie
    widocznie gdzies "cieknie" Dzis za poprzedni miesiac zaplacilam
    450zl za zimna wode i jestem przerazona co bedzie dalej. Czy
    argument iz spóldzielnia nie wymienila mi w terminie wodomierza na
    nowy ( ponoc co 5 lat jest do tego zobowiazana) wystarczy by
    reklamowac sprawe? dodam ze nigdy nie kombinowalam przy wodomierzach
    a w tej chwili po smierci meza i z 2 dzieci jest mi ciezko. Moze
    ktos wie jak wykryc czy wodomierz jest zepsuty i skad takie
    absurdalne odczyty wody?
    Aga

  • 2. Data: 2006-10-19 12:53:59
    Temat: Re: Szalejacy wodomierz - prosze o pomoc
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Moze ktos wie jak wykryc czy wodomierz jest zepsuty i skad takie
    > absurdalne odczyty wody?

    jesli jest tak jak mowisz, to znaczy ze wodomierz nabija wiecej niz
    powinien w trakcie otwarcia kranu
    aby to sprawdzic, pusc jednoczesnie zimna i ciepla wode, w zaleznosci
    jakiego rodzaju kranu uzywasz postaraj sie go ustawic tak aby w tym samym
    czasie z obu leciala ta sama ilosc wody, jak juz do tego mniej wiecej
    dojdziec spojz na odczyty wodomierzy, powinny isc mniej wiecej rowno, w
    tym wypadku jesli jeden jest popsuty bedzie nabijal duzo szybciej niz
    drugi

  • 3. Data: 2006-10-19 12:55:45
    Od: a...@p...onet.pl

    Dziękuję zaraz sprawdzę

  • 4. Data: 2006-10-19 13:16:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisal w wiadomosci

    Nie zadziala, bo dochodzi jeszcze róznica cisnien w obydwu instalacjach.

  • 5. Data: 2006-10-19 13:22:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    W sposób chalupniczy wstepnie mozna skontrolowac licznik po prostu zakrecajac
    wszystkie odbiorniki, a nastepnie napelniajac jakies miarowe naczynie. To moze
    byc przykladowo wiaderko. Oczywiscie blad takiego pomiaru bedzie znaczny, tym
    nie mniej z tego co piszesz, to raczej blad wskazan powinien byc co do rzedu
    wielkosci. To spokojnie w taki zgrubny sposób wykryjesz. Tyle, ze musisz tych
    wiaderek sporo napelnic. Nie wiem jaki masz wodomierz i jaka jest najmniejsza
    dzialka. No ale zeby to mialo sens, to moim zdaniem nalezalo by ze trzy razy
    tyle wody zmiarowac w ten sposób, by faktycznie sie zorientowac, czy wodomierz
    zle dziala.

    Zanim to zrobisz, to sprawdz, czy czasem nie ma ubytku wody po zakreceniu
    wszystkich kranów. Sprawdz, czy nie przecieka rezerwuar (to najczestsze), albo
    ewentualnie jakis inny tego typu odbiornik, który nie powoduje kaluzy, tylko
    wyrzuca wode do scieku.

    Kolejny krok, to powiadomienie Urzedu Miar i Wag, ze spóldzielnia uzywa do
    wystawiania faktur nielegalizowanego urzadzenia. Ten 5-cio letni okres wymiany
    wynika z tego co pamietam wlasnie z tego, ze legalizacja jest wazna 5 lat.

  • 6. Data: 2006-10-19 13:35:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w
    wiadomosci news:eh7uug$cis$2@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > To moze byc przykladowo wiaderko. Oczywiscie blad takiego pomiaru bedzie
    > znaczny, tym nie mniej z tego co piszesz, to raczej blad wskazan

    to samo sobie pozniej pomyslalem, ale wiaderko moze byc za male, licznik
    zimnej wody jest wyskalowany tylko do 2 miejsc po przecinku, cieplej do 3,
    nie wiem czy nie lepsza byla by wanna, ale to jest bardzo dobry pomysl,
    ilosc wody na 100% bedzie ta sama, to i wskazania licznikow musza byc
    bardzo podobne

  • 7. Data: 2006-10-19 13:47:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to samo sobie pozniej pomyslalem, ale wiaderko moze byc za male, licznik
    > zimnej wody jest wyskalowany tylko do 2 miejsc po przecinku, cieplej do 3,

    Czyli 0,01 metra szesciennego? To 10 litrów. Najwyzej po postu napelnic trzeba
    kilka wiaderek. Mozna przeciez kolejno. Spodziewalem sie, ze bedzie gorzej.

    > nie wiem czy nie lepsza byla by wanna, ale to jest bardzo dobry pomysl, ilosc
    > wody na 100% bedzie ta sama, to i wskazania licznikow musza byc bardzo podobne

    Ale po co Ci ciepla i zimna? Przeciez wiadomo, ile ma takie wiaderko. Mozna je w
    ostatecznosci wyskalowac jakims litrowym naczyniem, których pelno w kuchni.
    Przeciez my potrzebujemy stwierdzic, czy wodomierz nie wskazuje 10 zamiast 1
    litra, a nie stwierdzic kilkuprocentowe uchybienie.

  • 8. Data: 2006-10-19 14:15:52
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-10-19 14:45 +0200, Użytkownik a...@p...onet.pl napisał :
    > Moze ktos wie jak to mozliwe ze przez miesiac czasu zuzywam 1m3
    > cieplej wody i 78 m3 zimnej.[ciach\]
    A moze jakis sasiad na zlosc cos kombinowal z tymi magnesami neodymowymi
    czy jak im tam?

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    /SPRZĄTAM PO MOICH PSACH/

  • 9. Data: 2006-10-19 14:44:31
    Od: a...@p...onet.pl

    Sprawdzałam jak napełniłam naczynie litrowe licznik wskazał ubytek
    1,30 to moze przy wiekszej ilosci wody odchylenia są większe?

  • 10. Data: 2006-10-19 14:52:49
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    a...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > a w tej chwili po smierci meza i z 2 dzieci jest mi ciezko. Moze
    > ktos wie jak wykryc czy wodomierz jest zepsuty i skad takie

    1)
    Odczytaj wskazania licznika, weż wiatro, takie 10 litrowe na przykład i
    spóść tak ze 20 wiaderek wody.
    Potem idź zobacz na liczniku, czy policzył 200 l (0.2 m3) wody, czy
    więcej. Przy takiej ilośc powinno już być widać różnicę.

    2). Jak nie widać różnicy, spuść wannę 10 razy.

    3)Może coś jednak kapie. Zakręć wodę wieczorem dokładnie, odczytaj
    liczniki wieczorem i odczytaj je później rano.
    Kapiący kibelek, potrafi przepuścić niezłą ilość wody.

    4)
    Liczniki po to mają legalizację, żeby ją mieć. Więc odczytywanie z
    nielegalizowanych liczników można sobie wsadzić.
    Z tym, że w zalezności od spółdzielni wymiana liczników nalezy do
    spółdzielni albo do lokatora, więc uważaj na to, kto powinien dbać o to,
    aby liczniki były wymienione.
    W obu przypadkach skończy się to tak samo. Albo naliczeniem średniego
    zużycia wody przyjętego w spółdzielni na łebka, albo naliczeniem
    średniego zużycia wody w lokalu z okresu poprzedzającego, czyli z okresu
    kiedy liczniki jeszcze miały legalizację.
    U mnie jest zrobione tak, że za legalizację liczników odpowiedzialny
    jest lokator i jak nie ma legalizacji, to mu naliczają 7m3 na łebka na
    miesiąc, ale to i tak nie dobija do 78m3. Wanna ma 0.1 m3 wody.
    Musiałabyś się kąpać w zimnej wodzie 10 razy dziennie.