    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szalejacy wodomierz - prosze o pomoc
    Date: Thu, 19 Oct 2006 09:52:49 -0500

    a...@p...onet.pl wrote:
    > Moze ktos wie jak to mozliwe ze przez miesiac czasu zuzywam 1m3
    > cieplej wody i 78 m3 zimnej.Mieszkam w spldzielczym mieszkaniu, od
    > rana do wieczora jestem w pracy wiec dlaczego takie zuzycie wody? W
    > spóldzielni powiedziano mi ze to napewno nie wina wodomierza, ze
    > wodomierz zepsuty to taki który nabija licznik gdy wszystkie krany sa
    > zakrecone a gdy stoi ( w moim przypadku ) tzn ze jest ok a mnie
    > widocznie gdzies "cieknie" Dzis za poprzedni miesiac zaplacilam
    > 450zl za zimna wode i jestem przerazona co bedzie dalej. Czy
> [...]

    1)
    Odczytaj wskazania licznika, weż wiatro, takie 10 litrowe na przykład i
    spóść tak ze 20 wiaderek wody.
    Potem idź zobacz na liczniku, czy policzył 200 l (0.2 m3) wody, czy
    więcej. Przy takiej ilośc powinno już być widać różnicę.

    2). Jak nie widać różnicy, spuść wannę 10 razy.

    3)Może coś jednak kapie. Zakręć wodę wieczorem dokładnie, odczytaj
    liczniki wieczorem i odczytaj je później rano.
    Kapiący kibelek, potrafi przepuścić niezłą ilość wody.

    4)
    Liczniki po to mają legalizację, żeby ją mieć. Więc odczytywanie z
    nielegalizowanych liczników można sobie wsadzić.
    Z tym, że w zalezności od spółdzielni wymiana liczników nalezy do
    spółdzielni albo do lokatora, więc uważaj na to, kto powinien dbać o to,
    aby liczniki były wymienione.
    W obu przypadkach skończy się to tak samo. Albo naliczeniem średniego
    zużycia wody przyjętego w spółdzielni na łebka, albo naliczeniem
    średniego zużycia wody w lokalu z okresu poprzedzającego, czyli z okresu
    kiedy liczniki jeszcze miały legalizację.
    U mnie jest zrobione tak, że za legalizację liczników odpowiedzialny
    jest lokator i jak nie ma legalizacji, to mu naliczają 7m3 na łebka na
    miesiąc, ale to i tak nie dobija do 78m3. Wanna ma 0.1 m3 wody.
    Musiałabyś się kąpać w zimnej wodzie 10 razy dziennie.