  • 11. Data: 2007-04-15 11:46:50
    Temat: Re: Swiatla na skrzyzowaniu - zupelnie niewidoczne
    Od: "pikpok" <p...@p...pl>

    moim zdaniem
    to skrzyzowanie bylo rownorzedne, sygnalizatory byly wylacznie dla przejscia
    dla pieszych

    pikpok

  • 12. Data: 2007-04-15 12:01:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pikpok" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > moim zdaniem
    > to skrzyzowanie bylo rownorzedne, sygnalizatory byly wylacznie dla
    > przejscia
    > dla pieszych
    Ojjj - rownorzedne to na pewno nie!!!!!
    Wyobrazasz sobiejak ktos wyjezdza z drogi poprzecznej bez wiatel, patrzy, ze
    z prawej wolne i sandal - a tymczasem z lewej gosciu ma zielone - a jak
    zielone i przed skrzyzowaniem - znaczy ze ma pierwszenstwo jadac na wprost i
    trzeba tez sandal... - i jak myslisz, co bedzie?

    To ma sens tylko, gdy droga bez swiatel bedzie miala znaki ustap lub stop.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2007-04-15 12:04:04
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Mysle, ze po prostu na grodze glownej - jako bardziej ruchliwej,
    > zainstalowali sygnalizacje do znajdujacego sie przed skrzyzowaniem
    > przejscia dla pieszych. Pewnie nikt nie pomyslal, jak bardzo postawienie
    > takich swiatel przed skrzyzowaniem moze byc mylace... - z drugiej jednak -
    > czy jest to w jakis sposob sprzeczne z PoRD?

    Jeżeli weźniemy powierzchnię skrzyżowania wpisaną w owe przecięcie to
    światła przed przejściem dla pieszych nie będą na skrzyżowaniu. Natomiast
    jeżeli powierzchnia to powierzchnia opisana na przecięciu dróg wraz z
    przejściami to będzie już skrzyżowanie. Teraz pytanie: Czy skrzyżowaniem
    jest powierzchnia wpisana w przecięcia czy powierzchnia opisana na
    przecięciach ?.
    --
    Maluch

  • 14. Data: 2007-04-15 12:17:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    Az sie musze przyjrzec jak jest u mnei w miescie (raptem 5 skrzyzowan z
    sygnalizacja + 2 tylko na przejsciach :) Wydaje mi sie, ze sygnalizatory - w
    przypadku tych na skrzyzowaniach - sa za przejsciami a linie zatrzyman
    oczywiscie przed. W zwiazku z czym nie ma nigdy watpliwosci, czego te
    swiatla dotycza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2007-04-15 12:27:41
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > w przypadku tych na skrzyzowaniach - sa za przejsciami a linie zatrzyman
    > oczywiscie przed. W zwiazku z czym nie ma nigdy watpliwosci, czego te

    No tak ale, ruch dla pieszych jest synchronizowany przez sygnalizatory z
    ruchem pojazdów, obojętnie gdzie ta linia zatrzymania jest namalowana.
    --
    Maluch

  • 16. Data: 2007-04-15 12:50:34
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    pikpok wrote:
    > moim zdaniem
    > to skrzyzowanie bylo rownorzedne, sygnalizatory byly wylacznie dla przejscia
    > dla pieszych

    Rownorzedne na pewno nie, bo to bylo skrzyzowanie drogi krajowej z jakas
    podrzedna uliczka. I faktycznie wydaje mi sie, ze bylo tam przejscie dla
    pieszych, ale nie jestem tego na 100% pewien.

    Jarek

  • 17. Data: 2007-04-15 12:54:44
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    witek wrote:
    > "Jarek Dukat" <n...@f...news> wrote in message
    >
    > Gdzie taka durnota stoi.
    > Pstryknij fotkę, albo podaj namiary.

    Za daleko mam zeby tam jechac fote cyknac :)
    Jadac od strony Slupska do Gdanska, troche przed Wejherowem, ale ile
    mniej wiecej km to nie wiem, bylem w dlugiej trasie i nie pamietam
    dokladnie. Droga krajowa nr 6.

    Jarek

  • 18. Data: 2007-04-15 12:55:53
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "Jarek Dukat" <n...@f...news> napisał w wiadomości

    > Znaczy po namysle stwierdzam, ze nawet jak bedziesz mial czerwone i nie
    > udowodnisz, ze nie widziales, to za kolizje i tak odpowie (mandat + kasa z
    > polisy OC) gosciu z podporzadkowanej, a Ty dosaniesz piekny mandacik za
    > przejazd na czerwonym.

    No wlasnie tylko jak udowodnic czy bylo czerwone czy nie? Policjant
    musialby stac tam w chwili zdarzenia i wszystko obserwowac. A wtedy
    mialbym jednoczesnie w jego osobie swiadka, ze swiatla byly niewidoczne :)

    Jarek

  • 19. Data: 2007-04-15 13:45:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No wlasnie tylko jak udowodnic czy bylo czerwone czy nie? Policjant musialby
    > stac tam w chwili zdarzenia i wszystko obserwowac. A wtedy mialbym
    > jednoczesnie w jego osobie swiadka, ze swiatla byly niewidoczne :)

    Pozostają jeszcze inni świadkowie.