  • 1. Data: 2004-06-25 11:45:33
    Temat: "Świat ksiazki" regulamin
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Ello,

    Własnie sobie czytam regulamin "Świata książki" i zainteresował mnie taki
    fragment "Członkowie Klubu otrzymują bezpłatnie 5 magazynów klubowych w roku
    oraz oferty specjalne. Z każdego z 5-ciu magazynów wystarczy zamówić jeden
    dowolny artykuł. W przypadku braku zamówienia w przewidzianym terminie,
    zostanie przesłana Książka Sezonu - tytuł szczególnie rekomendowany w danym
    magazynie klubowym. " I teraz to co mnie ciekawi - rozumiem że oni mi tę
    ksiązkę prześlą ale czy to znaczy że ja ją muszę kupić?:-) Mogę jej tak po
    prostu nie odebrać? Nie zamawiałam więc nie chcę? Czy muszę wziąc ale np
    odesłać w ciągu 10 dni bez podawania przyczyn?:-)

    HaNkA

  • 2. Data: 2004-06-25 12:11:57
    Temat: Re: "Świat ksiazki" regulamin
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cbh35a$edf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > prostu nie odebrać? Nie zamawiałam więc nie chcę? Czy muszę wziąc ale np
    > odesłać w ciągu 10 dni bez podawania przyczyn?:-)

    Jest to właśnie warunek przystąpienia do tego "Światu książki", iż stając
    się członkiem tego klubu musisz z każdego katalogu kupować przynajmniej
    jedną pozycję. oczywiście jak nie zamówisz a prześlą ci "jakąś", to możesz w
    ciągu 10 dni zwrócić jednak musisz zamówic z tego katalogu coś innego. A
    najlepiej proponuje nie wciągać się w tą zabawę, bo nic ciekawego nigdy nie
    proponują- same badziewie, za które jeszcze musisz zapłacić. A jak juz
    zostałaś szczęśliwym członkiem- to lepiej wypowiedzieć ten stosunek
    ściemniając np. że wyjeżdżasz na dłuższy czas za granicę......

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-25 12:23:49
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
[...]

    Bylem kilk lat temu w tym klubie, 2 ksiazki kupilem za zlotowke :)
    2 nastepne chyba wybralem z katalogu, raz nie zdazylem, ale coz
    fajna byla wiec wzialem, a pozniej po porstu przestalem odbierac i reagowac
    na pisma,
    az wkoncu sie ode mnie odczepili :) oczywiscie juz umowa wygasla, minelo
    chyba z 5 lat :)

    :
    : HaNkA
    :

    P.

  • 4. Data: 2004-06-25 12:31:34
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    >oczywiście jak nie zamówisz a prześlą ci "jakąś", to możesz w
    > ciągu 10 dni zwrócić jednak musisz zamówic z tego katalogu coś innego.

    "W przypadku gdy przesłane książki lub inne wyroby nie spełniają oczekiwań
    członka klubu, może on je odesłać na swój koszt wraz z oryginałem
    otrzymanego paragonu fiskalnego w ciągu 10 dni od dnia doręczenia, z
    zastrzeżeniem jednak, iż w przypadku odesłania wszystkich książek wykupi on
    "książkę sezonu". ". Strasznie to moim zdaniem dziwne. Sytuacja - zamawiam
    ksiazkę z katalogu, nie odpowiada mi więc ją odsylam bo zgodnie z prawem mam
    na to 10 dni. Za skorzystanie z tego prawa muszę jednak kupić jakieś inne
    badziewie. Co jeśli ono mi nie odpowiada? Swiat Ksiązki ma uprawnienia aby
    poprawiać ustawodawcę ?:-))

    i jeszcze to "Członkostwo w Klubie Świat Książki jest bezpłatne i trwa 1
    rok, a po upływie tego terminu zostaje przedłużone na czas nieoznaczony,
    przy czym członkostwo to może zostać wypowiedziane z zachowaniem
    miesięcznego terminu wypowiedzenia. " Mogę wypowiedzieć z miesięcznym
    terminem wypowiedzenia w dowolnym momencie czy dopiero po upływie roku?
    Pytam nie o to, co SK mial na mysli tylko co wynika z tak sformułowanego
    zapisu bo dla mnie jest troszkę nieprecyzyjne:-)

    HaNkA

    PS. Nie zamierzam pakować się w ŚK - tak tylko pytam:-))

  • 5. Data: 2004-06-25 13:49:57
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > prostu nie odebrać? Nie zamawiałam więc nie chcę? Czy muszę wziąc ale np
    > odesłać w ciągu 10 dni bez podawania przyczyn?:-)

    Czy tam jest napisane, ze Ty musisz za te przyslana
    ksiazke zaplacic? Czy moze ze oni Ci tylko ja wysla?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 6. Data: 2004-06-25 14:02:52
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy tam jest napisane, ze Ty musisz za te przyslana
    > ksiazke zaplacic? Czy moze ze oni Ci tylko ja wysla?

    Tu na dwoje babka wrózyla - w deklaracji członkowskiej jest tak napisane jak
    podałam w pierwszym poscie czyli tylko że wyslą, w regulaminie zaś jest to
    sformułowane tak jak podałam w poscie nr 2

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-06-25 14:44:03
    Od: joanna<j...@p...fm>

    elo ja bylam w swiecie ksiazki ok 2 lat pozniej zrezygnowalam a oni mi
    dalej przysylali ksiazki wkoncu wkurzylam sie i wyslalam im moj list ze
    zrezygnowalam i sie odczepili . wiec uwazaj na przyszlosc
    ps oto moj nr gg 5297899

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-06-25 15:11:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > badziewie. Co jeśli ono mi nie odpowiada? Swiat Ksiązki ma uprawnienia aby

    Zauważ, że masz kupić jedną książkę z katalogu. Jeśli odeślesz zamówioną
    lub przysłaną, to odstąpisz od umowy. Zgodnie z ustawą o ochronie
    niektórych praw konsumentów umowa taka uznawana jest za niezawartą. A
    jeśli tak, to po odesłaniu następuje powrót do sytuacji, w której nic
    nie kupiłaś, a nadal masz obowiązek.
    A przy okazji - jest jakaś sankcja za niezamówienie, bo jeśli nie, to
    można się tak długo bawić :)

> [...]
    > Pytam nie o to, co SK mial na mysli tylko co wynika z tak sformułowanego
    > zapisu bo dla mnie jest troszkę nieprecyzyjne:-)

    moim zdaniem, z uwzględnieniem art.385§2 kc, możesz wypowiedzieć w
    każdym momencie

    KG

  • 9. Data: 2004-06-25 15:34:57
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > A przy okazji - jest jakaś sankcja za niezamówienie, bo jeśli nie, to
    > można się tak długo bawić :)

    Nie ma, chyba że karą jest wykluczenie z tego elitarnego klubu:-)

    > moim zdaniem, z uwzględnieniem art.385§2 kc, możesz wypowiedzieć w
    > każdym momencie

    No to teraz tak sobie myślę. Mają jakąś promocję dla nowowstępujących.
    Mozesz zamówić 2 ksiązki za każdą płacac 10zl plus wybrać 3 lub prezent [
    pare rzeczy do wyboru] oszczędzasz na tym jakies 70 do 100zl w zaleznosci
    od tego jakie ksiazki wybierzesz. Przysylają Ci paczuszkę - płacisz ok 20 zl
    i wymawiasz członkowstwo:-) I to zanim dostaniesz pierwszy katalog:-)

    HaNkA

  • 10. Data: 2004-06-27 07:13:11
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cbh35a$edf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ello,
    >
    > Własnie sobie czytam regulamin "Świata książki"

    Proponuję olewać "Świat Książki".
    Qmpel zapisał się do ŚK. W momencie zapisu mógł wziąć dwie ksiązki gratis.
    Wziął.
    Potem dostał katalog, ale niczego nie wybrał, bo nie było czego wybierać...
    nic ciekawego.
    Pojechał do ich księgarni na Rosoła.
    Ogladał inne książki i zauważył, jakieś przedruki-wznowienia pod logo "ŚK"
    droższe o ok. 15-20%.

    Olał więc wszystko i bez żadnych ceregieli nie jest już członkiem "ŚK".

    Potem zobaczył jakiś poradnik, bardzo ciekawy... bardzo był mu potrzebny,
    więc ponownie zapisał się do "ŚK", kupił i znów olał... kolejne propozycje.

    Pozdr
    kw1618