  • 1. Data: 2004-06-25 09:30:42
    Temat: przedawnienie roszczenia
    Od: "tamico" <tamicoMALPAneostrada.pl>

    Witam,

    moje pytanie dotyczy przedawnienia. Firma ochroniarska prowadzaca monitoring
    mojego sklepu przyjechala ( maj 2002 r ) zawiadomiona przez sytem
    monitorujacy. Zlodzieje przebywali wewnatrz sklepu jednak firma nie
    stwierdzila nieprawidlowosci. Chce wniesc do sadu powodztwo przeciw firmie
    ochroniarskiej o niewlasciwe wykonanie umowy. Czy sprawa nie jest juz
    przedawniona - ponad 2 lata od interwencji. Z fima wiazala mnie umowa na
    czas nieokreslony ,comiesiecznie wnosilem oplaty za monitoring.

    --
    pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2004-06-25 11:52:53
    Temat: Re: przedawnienie roszczenia
    Od: t...@p...onet.pl

    >   Witam,
    >
    > moje pytanie dotyczy przedawnienia.

    na mój gust, jak w mordę strzelił art 118 KC, przedawnienie po 3 latach

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-06-25 16:35:56
    Od: Dredd<...@...pl>

    A jakiego rodzaju umowa wiązała Cię z firmą ochroniarską?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-06-26 10:50:23
    Od: "tamico" <tamicoMALPAneostrada.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > A jakiego rodzaju umowa wiązała Cię z firmą ochroniarską?

    Witam,

    byla to umowa o swiadczenie uslugi monitorowania lokalu , tj. umowa
    zlecenia.
    Czy to w moim przypadku ma znaczenie?

    pozdrawiam
    Mirek

  • 5. Data: 2004-06-26 12:13:46
    Od: Dredd<...@...pl>

    Roszczenia dotyczące niektórych umów przedawniają się szybciej (np
    po dwóch latach)
    2-letni termin pojawia się m.in. w przepisach o umowie zleceniu
    (zobacz okolice art. 750 k.c.)
    Istotne więc będzie co dokładnie będzie podstawą Twego roszczenia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-06-26 12:45:10
    Od: "tamico" <t...@n...pl>

> [...]
    > (zobacz okolice art. 750 k.c.)
    > Istotne więc będzie co dokładnie będzie podstawą Twego roszczenia

    Czyli jesli dobrze rozumiem istotna jest rowniez podstawa roszczenia a nie
    tylko fakt iz zawarta umowa byla umowa zlecenia? Roszczenie ma dotyczyc
    odszkodowania ( czy dobrze to okreslam?) za niewlasciwie wykonanie umowy.Co
    ewentualnie moze stanowic podstawe roszczenia? Ochroniarze przybyli na
    miejsce , nie wykazali starannosci i rzetelnosci w dzialaniu ; zajrzeli
    przez witryne i odjechali. Sklep zostal okradziony, ponioslem strate.

    pozdrawiam
    Mirek

  • 7. Data: 2004-06-26 12:49:29
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "tamico" <tamicoMALPAneostrada.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Witam,
    >
    > byla to umowa o swiadczenie uslugi monitorowania lokalu , tj. umowa

    ma znaczenie, bo termin przedawnienia w dochodzeniu roszczeń z
    umowy-zlecenia wynosi 2 lata. z tym że chodzi tu o wierzytelności. natomiast
    u ciebie w grę wchodziłoby odszkodowanie. w grę moim zdanie wchodzi tu
    nienależyte wykonanie zobowiązań z umowy. 3 lata (termin przedawnienia) na
    dochodzenie roszczeń odszkodowawczych od momentu, kiedy o szkodzie się
    dowiedziałeś.

  • 8. Data: 2004-06-26 12:53:18
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "tamico" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    umowy.Co
    > ewentualnie moze stanowic podstawe roszczenia?

    np. art. 471

    >Ochroniarze przybyli na
    > miejsce , nie wykazali starannosci i rzetelnosci w dzialaniu ; zajrzeli
    > przez witryne i odjechali.

    np. art. 474 kc

  • 9. Data: 2004-06-26 13:54:17
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bella wrote:
> [...]
    > nienależyte wykonanie zobowiązań z umowy. 3 lata (termin przedawnienia) na
    > dochodzenie roszczeń odszkodowawczych od momentu, kiedy o szkodzie się

    przeczytajcie może jakie roszczenia wynikające ze zlecenia przedawniają
    się po dwóch latach

    KG

  • 10. Data: 2004-06-26 14:52:39
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    natomiast
    na

    > przeczytajcie może jakie roszczenia wynikające ze zlecenia przedawniają
    > się po dwóch latach
    >
    > KG

    a ty przeczytaj uważnie to co napisałam.