  • 21. Data: 2009-12-01 15:24:22
    Temat: Re: Surogatki
    Od: "Krzysztof" <s...@p...onet.pl>

    > Zaprzeczenie macierzynstwa? Do tej pory dotyczylo wylacznie przypadku, o ile
    > wiem jednego, gdy ktos falszywie podal autentyczne dane innej kobiety.

    chodziło mi o przykład z Lodzi, gdzie surogatka chce zatrzymać dziecko urodzone
    dla innej pary, sad ma rozstrzygnąć czy ma do tego prawo, dla mnie kluczowa
    sprawa będzie orzeczenie kogo powinniśmy uważać za prawdziwa matkę tego malucha,
    czy tę która rodziła, czy tę, której materiał genetyczny nosi dziecko

  • 22. Data: 2009-12-01 15:34:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Odpowiedzialności podlega tylko ten, kto za zgodą kobiety przerywa ciążę,
    > nakłania ją do tego albo jej pomaga (art. 152 kk), plus postać
    > kwalifikowana (art. 153 kk).
    > Ba, matka nie ponosi odpowiedzialności nawet za uszkodzenie ciała dziecka
    > poczętego (art. 157 par. 3 kk), zaś jeśli zabije ona dziecko w warunkach
    > "okołoporodowych", to ma relatywnie niskie zagrożenie (art. 149 kk).

    Tylko pytanie, czy ta "surogatka" powinna być uznana za matkę...
    Przepisy ciągle nie nadążają za technologią :-P