  • 1. Data: 2005-07-04 14:08:15
    Temat: Stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "Wojtek" <b...@o...pl>

    Spadkodawca zmarł 11 marca br. nie zostawiwszy testamentu. Po zmarłym zostało
    rodzeństwo: brat i siostra. Podobno we wrześniu upływa 6-miesięczny termin do
    złożenia wniosku o stwierdzenie nabycia spadku.
    Co się stanie, jeśli żadne z nich nie wystąpi do sądu o stwierdzenie nabycia
    spadku, bądź wystąpi po tym terminie?
    W skład spadku wchodzi mieszkanie.

    Pozdrawiam
    Wojtek.

  • 2. Data: 2005-07-04 14:16:09
    Temat: Re: Stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "Iwan" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złożenia wniosku o stwierdzenie nabycia spadku.
    > Co się stanie, jeśli żadne z nich nie wystąpi do sądu o stwierdzenie

    W/g mnie nic się nie stanie.
    Iwan

  • 3. Data: 2005-07-04 14:20:11
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    W sprawach stwierdzenia nabycia spadku nie ma terminu.

    Pozdrawiam
    michał

  • 4. Data: 2005-07-04 14:24:15
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > W/g mnie nic się nie stanie.

    Stanie sie. Spadek zostanie nabyty w sposob prosty /wraz z ewentualnymi
    dlugami/. Termin 6 m-cy od otwarcia spadku dotyczy czasu w jakim mozna
    zlozyc oswiadczenie o odrzuceniu spadku lub jego przyjeciu z dobrodziejstwem
    inwentarza /z ograniczeniem odpowiedzialnosci do wartosci aktywow spadku/.
    Brak takiego oswiadczenia jest rownoznaczny w skutkach z przyjeciem spadku
    wprost /chyba ze wsrod spadkobiercow sa osoby nie posiadajace pelnej
    zdolnosci do czynnosci prawnych/. Wowczas to nastepuje nabycie tego spadku.
    Z wnioskiem o stwierdzenie tego nabycia mozna wystapic w dowolnym czasie.

    Dan.

  • 5. Data: 2005-07-04 16:47:02
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > złożenia wniosku o stwierdzenie nabycia spadku.
    > Co się stanie, jeśli żadne z nich nie wystąpi do sądu o stwierdzenie

    Stwierdzenie nabycia spadku moze nastapic dopiero _po_ uplywie 6 miesiecy,
    chyba ze wczesniej wszyscy znani spadkobiercy zlozyli juz oswiaczenia o
    przyjeciu lub odrzuceniu spadku. Natomiast 6 miesiecy masz na to, aby zlozyc
    oswiadczenie o odrzuceniu spadku lub przyjeciu z dobrodziejstwem inwentarza.
    Jesli tego nie zrobisz to przyjmiesz spadek wprost z pelna
    odpowiedzialnoscia za spadkowe dlugi.

  • 6. Data: 2005-07-04 16:52:17
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W sprawach stwierdzenia nabycia spadku nie ma terminu.

    Alez termin jest, tylko dokladnie odwrotny. :) Przeciez stwierdzenie nabycia
    spadku nie moze nastapic przed uplywem 6 miesiecy od twarcia spadku, chyba
    ze wszyscy znani spadkobiercy zlozyli oswiadczenia o przyjeciu lub
    odrzuceniu spadku.

  • 7. Data: 2005-07-04 17:17:35
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > złożenia wniosku o stwierdzenie nabycia spadku.
    > Co się stanie, jeśli żadne z nich nie wystąpi do sądu o stwierdzenie

    Dan ma rację, sprawa spadkowa może się odbyć na drugi dzień po śmierci
    lub po latach. Tyle tylko, że pół roku od śmierci jest czasu na odrzucenie
    spadku, póżniej już nie można.
    Miałam sprawę spadkową 4 lata po śmierci mamy wyznaczoną na 21 luty, a 20
    lutego zmarł ojczym. Dołączyłam akt zgonu i za jednym razem na drugi dzień
    po śmierci ojczyma odbyła się sprawa spadkowa.