  • 1. Data: 2005-07-04 11:52:26
    Temat: Odp: Sąd pracy - pismo przedprocesowe
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Z tego, co wyczytałem w KP, pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia
    > dołu do 10 - go następnego miesiąca po przepracowanym, o ile umowa nie
    > stanowi inaczej. Jeśli pracodawca nie wypłaci do tego dnia, pracownik ma
    > prawo wniesc sprawę do Sądu Pracy. Gdzies mi się obiło jednak o uszy coś
    > takiego, jak pismo przedprocesowe, czyli niejako ostateczne wezwanie
    > pracodawcy do zapłaty w ciągu ilus tam dni, po których kierujemy sprawę do
    > Sądu.

    Nie ma takiego obowiazku. Jakkolwiek w dobrym tonie jest sprobowac zalatwic
    sprawe ugodowo, zanim wniesie sie pozew.

    I drugie - czy w tego typu przypadkach musi odbyć sie proces, czy Sąd
    > Pracy analizując sytuacje może zmusić pracodawce do wypłaty wynagrodzenia
    > bez wszczynania procesu ?

    Orzeczenie moze zapasc bez udzilu stron w trybie postepowania upominawczego.
    Jezeli twierdznia pozwu i zalaczone dokumenty nie wzbudza watpliwosci co do
    zgodnosci ze stanem faktycznym, to sad wyda nakaz zaplaty p-ko pozwanemu
    pracodawcy. Od nakazu pozwanemu bedzie sluzyl sprzeciw. Jezeli zostanie
    skutecznie wniesiony, sad wyznaczy rozprawe.

    Istnieje takze droga administracyjna. Mozna zlozyc wniosek do PIP o wydanie
    nakazu platniczego. Jeden tryb wylacza stosowanie drugiego.

    Dan

  • 2. Data: 2005-07-05 08:39:53
    Temat: Sąd pracy - pismo przedprocesowe
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Z tego, co wyczytałem w KP, pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia z
[...]
    Sądu. I drugie - czy w tego typu przypadkach musi odbyć sie proces, czy Sąd