  • 1. Data: 2004-08-10 21:25:40
    Temat: Student a dzialalnosc gospodarcza.
    Od: "Marcin" <n...@g...pl>

    Witam.

    Od jakiegos czasu "bawie sie" na Allegro w handel uzywanymi rzeczami - mily
    dorobek kilku zlotych do kieszeni, nic powaznego.
    Jednak myslalem nad tym aby zaczac handlowac bardziej powaznie. I tu pojawia
    sie problem: co z dzialalnoscia gospodarcza w momencie gdy jestem studentem?
    Czy przysluguja jakies znizki? Jakie to koszta prawne itp.
    Po prostu glupio wpasc fiskusowi nagle za kilka zlotych zarobionych.
    Najprosciej byloby gdyby bylo to zwolnione z podatku, ale nie jest.

    Ew. jak najwygodniej wykonac umowe zeby ew. podatek pokrywal Producent
    danego towaru, a ja mialebym z Nim tylko rodzaj umowy (o dzielo? o prace? o
    ...?). W ten sposob nie potrzebowalbym dzialalnosci gosp. tylko rozliczenie
    podatkowe coroczne (dobrze kombinuje?)
    Prosilbym o podstawy prawne jesli jest taka mozliwosc.

    Bede wdzieczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-08-11 08:25:01
    Temat: Re: Student a dzialalnosc gospodarcza.
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    . I tu pojawia
> [...]
    > Po prostu glupio wpasc fiskusowi nagle za kilka zlotych zarobionych.
    > Najprosciej byloby gdyby bylo to zwolnione z podatku, ale nie jest.

    Zadnych znizek nie masz, placisz mniejsze ubezpieczenie (chyba tylko
    zdrowotne) jezeli otrzymujesz rente.

    Mozesz podpisywac umowe o dzielo. Looknij sobie na mojebiuro.neostrada.pl
    (choc tu bym sie jednak przyczepil. )

    P.