  • 1. Data: 2004-08-10 22:42:59
    Temat: okres między wyrokiem a wykonaniem kary
    Od: lechu <"lechu00[prosze_bez_tego]"@op.pl>

    Witam wszystkich!
    Piszę pierwszy raz na tej grupie, nie znam obyczajów tu panujących, mam
    jednak nadzieję, że moje pytanie nie urazi nikogo i nie zostanie źle
    odebrane. Jeżeli jednak grupa ta nie jest miejsce na zadawanie takich pytań,
    to ogromnie wszystkich przepraszam.
    Chodzi mi o rzecz następującą: po jakim czasie od wyroku, orzeczona kara
    ograniczenia wolności zaczyna być wykonywana. Wiem, że po ogłoszeniu wyroku
    jest 7 dni na ewentualne złożenie podania o uzasadnienie na piśmie, potem
    kolejny tydzień na odwołanie się od wyroku. I nurtuje mnie, czy po tych
    dwóch tygodniach od razu wykonywana jest kara czy trwa to jeszcze pewien
    okres czasu związany np. z czynnościami papiurkowymi raczej typu.
    wypisywanie pis czy adresowanie kopert i jaki to jest ewentualnie okres
    czasu.
    Ogromnie dziękuję za wszelkie odpowiedzi
    Serdecznie pozdrawiam
    lechu

  • 2. Data: 2004-08-11 05:28:12
    Temat: Re: okres między wyrokiem a wykonaniem kary
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "lechu":

> [...]
    > czasu.
    > Ogromnie dziękuję za wszelkie odpowiedzi

    Niestety nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż ten okres zależy
    od tego, gdzie będzie wykonywana kara. Już wyjaśniam.
    Po wydaniu wyroku (jeśli nie został zaskarżony) po 7 dniach jest
    przekazywany do prawomocności.
    Sąd ma 14 dni na sporządzenie stosownej dokumentacji, tj. przekazaniu akt
    kuratorowi (bo on zajmuje się wykonywaniem kary ograniczenia wolności), a
    ten z kolei ustala, gdzie będzie wykonywana praca i stosowną dokumentację
    przekazuje do tego zakładu. I teraz zaczynają się "schody", bo tych zakładów
    jest jak na lekarstwo i w niektórych dość licznych miejscowościach czeka się
    na "miejsce" dość długo. Dlatego nie można udzielić jednej odpowiedzi.
    Raczej w większych miastach idzie to szybciej (więcej zakładów) ale to też
    nie jest reguła. O szczegóły radzę się zapytać kuratora, który obejmie
    nadzór (przypominam, nad pracą a nie skazanym).
    Jak będzie miejsce to kierownik zakładu wezwie do wykonania badań
    lekarskich, a potem do stawiennictwa do pracy.

    ---
    Pzdr.