  • 11. Data: 2008-10-07 17:43:05
    Temat: Re: Strzelanie z wiatrowki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    GrzegorzP pisze:

    > Zdziwiłbyś się ;-)
    > Ludziom też nie wolno przekraczać dozwolonych prędkości na drogach....

    To jest "ździebko" poważniejsza sprawa.

    > Poza tym wielu ludzi zakłada sobie mocniejsze sprężyny, bo im się tak
    > podoba.
    > I o takie przypadek mi chodziło. Z takimi wiatrówkami lepiej w teren nie
    > wychodzić.

    Założenie mocniejszej sprężyny coś zmienia w istniejących papierach, hmm?

    > O taką pewność mi chodziło.
    > A jeśli chodzi o papiery przy sobie, to co powiesz, na to, że np.
    > policjant może być niedouczony, albo będzie miał zły dzień i zachce mu
    > się zarekwirować wiatrówkę, bo było podejrzenie, że jest ponadlimitowa.
    > Bo np. głośno strzela.

    Wiesz, równie dobrze może Ciebie zatrzymać, bo mu rzekomo będziesz
    przypominał poszukiwanego listem gończym ;)

    Ba! Może jeszcze podejrzewać, że dowód osobisty jest fałszywy (po
    podejrzanie mało wyświechtany).

  • 12. Data: 2008-10-07 19:26:34
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Bez rejestracji (po badaniach psychologicznych i zaświadczeniu o
    > niekaralności) sklepowi nie wolno sprzedać mocniejszej wiatrówki.

    Ciekaw jestem co z Czechosłowacji przemycałem w latach 80-tych ubiegłego
    wieku?

    *piotr'ek*

  • 13. Data: 2008-10-07 19:27:56
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Podobnie jak bez odpowiednich zezwoleń nie można kupić prawdziwych
    > materiałów wybuchowych, broni maszynowej, granatów

    I pestek do giwery, a wielu w domu ma takowe np. ze strzelnicy wyniesione.
    Sam w szkole strzelałem z KBKS-u i nikt łusek nie liczył.

    *piotr'ek*

  • 14. Data: 2008-10-07 19:54:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wykroczeniem z ustawy o broni i amunicji jest m.in. strzelanie sportowe
    poza strzelnicą. Wiatrówka jest bronią, choć nie jest wymagane na nią
    zezwolenie, o ile spełnia opisane w prawie warunki. Zgodnie z art. 45
    cytowanej ustawy teoretycznie można z niej strzelać jedynie w obrębie
    strzelnicy, a naruszenie tego zakazu stanowi wykroczenie opisane w art. 51
    tejże ustawy. Mandat może nałożyć Policja. Straż Miejska może co najwyżej
    skierować wniosek o ukaranie do sądu, bowiem oni mogą dawać mandaty tylko
    za niektóre wykroczenia, a ustawy o broni i amunicji akurat nie ma wśród
    nich - o ile dobrze pamiętam.

    Natomiast nie należy zapominać, że opisane wyżej wykroczenie rządzi się
    takimi samymi prawami, jak każde inne wykroczenie. A zatem podstawą jest
    wykazanie szkodliwości społecznej czynu. Jeśli ktoś będzie strzelał w taki
    sposób, że pomimo formalnego naruszenia przepisu polegającego na strzelaniu
    poza strzelnicą nie będzie to stanowić zagrożenia, to trudno będzie mu
    zarzucić wykroczenie. W wypadku broni pneumatycznej spełnienie takich
    warunków poza strzelnicą jest możliwe. W końcu strefa bezpieczeństwa dla
    wiatrówki mieszczącej się w limicie pozwolenia na broń (a takich w Polsce
    większość), to zaledwie kilkadziesiąt metrów. Wystarczy ustawić tarczę w
    kierunku jakiegoś nasypu albo strzelać na ogrodzonym i odsłoniętym w
    promieniu tych kilkudziesięciu metrów terenie.

  • 15. Data: 2008-10-07 20:33:41
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

> [...]
    > tejże ustawy. Mandat może nałożyć Policja. Straż Miejska może co najwyżej

    Wiatrówka do 17J nie jest bronią.

  • 16. Data: 2008-10-07 20:40:57
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Nie jest bronią, jeżeli nie przekracza 17J.

    Cytat z tej ustawy:
    Art. 8.
    W rozumieniu ustawy bronią pneumatyczną jest niebezpieczne dla życia lub
    zdrowia urządzenie, które w wyniku działania sprężonego gazu jest zdolne do
    wystrzelenia pocisku z lufy lub elementu ją zastępującego i przez to zdolne
    do rażenia celu na odległość, a energia kinetyczna pocisku opuszczającego
    lufę
    lub element ją zastępujący przekracza 17 J.
    koniec cytatu

    Czyli bronią może być rurka plastikowa miotająca stalowe gwoździe w wyniku
    sprężenia gazu w płucach gdy energia kinetyczna wylatującego gwoździa
    przekracza 17J.

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 17. Data: 2008-10-07 20:45:04
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 7 Oct 2008 21:54:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > strzelać na ogrodzonym i odsłoniętym w
    > promieniu tych kilkudziesięciu metrów terenie.

    "odsłoniętym" - wygląda na literówkę, ds - są obok siebie na klawiaturze.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ - galeria z Dni Transportu Publicznego 2008

  • 18. Data: 2008-10-07 20:52:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Wykroczeniem z ustawy o broni i amunicji jest m.in. strzelanie sportowe
    > poza strzelnicą.

    Tylko w przypadku broni (w rozumieniu tejże ustawy).

    > Wiatrówka jest bronią, choć nie jest wymagane na nią
    > zezwolenie, o ile spełnia opisane w prawie warunki.

    Nie. Do 17J to jest tylko "urządzenie pneumatyczne".

> [...]
    > strzelnicy, a naruszenie tego zakazu stanowi wykroczenie opisane w art.
    > 51 tejże ustawy. Mandat może nałożyć Policja. Straż Miejska może co

    Jesteś uprzejmy być w błędzie. Z "urządzenia pneumatycznego" można
    strzelać gdziekolwiek, z zachowaniem zasad ogólnych dotyczących rzucania
    patykami, kamieniami, strzelania z procy czy z łuku.

  • 19. Data: 2008-10-07 21:02:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wiatrówka do 17J nie jest bronią.

    Masz faktycznie rację. Zapomniałem, że tam dalej w ustawie to
    doprecyzowano. W tej sytuacji to co napisałem pozostaje ważne, z tym, że
    nie można ścigać za strzelanie poza strzelnicami, natomiast można ścigać za
    spowodowanie zagrożenia poprzez nieostrożne obchodzenie się z bronią na
    zasdach ogólnych, czyli jak za rzucanie kamieniami do przechodniów.

  • 20. Data: 2008-10-07 21:04:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:gcghon$r8t$1@inews.gazeta.pl...

    > "odsłoniętym" - wygląda na literówkę, ds - są obok siebie na
    > klawiaturze.

    Nie,, to nie literówka. chodzi mi o to, że na pustym polu o promieniu 100
    metrów można z wiatrówki do 17J bezpiecznie strzelać, bowiem widzisz, że
    nikt ani nic nie znajduje się w tym rejonie. Z inną bronią tego bym nie
    zaryzykował, bo już taki kbks potrafi krzywdę zrobić na kilkaset metrów, a
    z takiej odległości możesz człowieka czy zwierzęcia nie zobaczyć, zwłaszcza
    jak się za jakimś zielskiem schowa.