  • 1. Data: 2008-10-06 20:55:52
    Temat: Bieg zasiedzenia małżeństwo
    Od: VViktor <w...@o...pl>

    Witam

    Stan faktyczny wygląda tak:

    Jest sobie nieruchomość której właścicielami jest dwoje byłych małżonków
    będących współwłaścicielami w częściach ułamkowych. Nieruchomość tę
    odziedziczyli testamentowo każdy po 1/2-giej do swoich majątków
    odrębnych. Małżeństwo to jest po rozwodzie. Kobieta zasiaduje się na
    części byłego męża. Mąż wyprowadził się jeszcze przed rozwodem. czy bieg
    zasiedzenia należy liczyć od objęcia w samoistne posiadanie czy od rozwodu?

    Wiem że do biegu zasiedzenia stosuje się odpowiednio przepisy o biegu
    przedawnienia roszczeń skutkiem czego bieg zasiedzenia przeciwko
    małżonkowi samoistnego posiadacza nie rozpoczyna się w czasie trwania
    małżeństwa a już rozpoczęty ulega zawieszeniu. Ustawodawca zapewne miał
    na myśli sytuację, w której małżonkowie mieszkając razem posiadają
    nieruchomość lub nieruchomości należące do majątku odrębnego
    współmałżonka. Bieg zasiedzenia w takiej sytuacji był by absurdem.
    W powyższym przykładzie mąż wyprowadził się jednak.

    Stąd moje pytanie. Czy we wskazanej sytuacji ma zastosowanie art 121 KC?
    Czy ktoś może wskazać jakieś orzecznictwo dotyczące podobnych sytuacji?

    Pozdrawiam
    VViktor

    P. S.
    Chciałbym pozdrowić p. Roberta Tomasika. Zaglądałem tu ostatnio parę lat
    temu a on ciągle tu jest.

  • 2. Data: 2008-10-07 05:33:28
    Temat: Re: Bieg zasiedzenia małżeństwo
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    VViktor pisze:

> [...]
    > zasiedzenia należy liczyć od objęcia w samoistne posiadanie czy od rozwodu?

    Od rozwodu.

    > Chciałbym pozdrowić p. Roberta Tomasika. Zaglądałem tu ostatnio parę lat
    > temu a on ciągle tu jest.

    Musi być bardzo stary :)

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.