  • 1. Data: 2004-06-21 21:32:55
    Temat: Zus dla studenta.
    Od: n30 <j...@i...net.pl>

    Hej
    Jestem studentem i chcialbym otworzyc sobie firme.
    Normalna dzialalnosc gospodarcza firma uslugowa
    rozliczalbym sie na ryczalcie albo na zasadach ogolnych(VAT).
    Czy w takim przypadku jestem zwolniony z ZUSu i place zdrowotne ok
    200zl/m-c ?
    Jaka jest na to ustawa?

    www.forum-heyah.com
    dla HEYAH'owcow i nie tylko!
    walka prepaidow sie zaczela!! zobacz!

  • 2. Data: 2004-06-22 08:40:47
    Temat: Re: Zus dla studenta.
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "n30" <j...@i...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > rozliczalbym sie na ryczalcie albo na zasadach ogolnych(VAT).
    > Czy w takim przypadku jestem zwolniony z ZUSu i place zdrowotne ok

    a niby z jakiej racji? rozpoczynasz prace i jako zwykla osoba prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza musisz na normalnych warunkach rozliczac sie z
    ZUSem, nie wazne, czy student, czy nie.

  • 3. Data: 2004-06-22 17:55:06
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Tue, 22 Jun 2004 10:40:47 +0200,
    "bella" <b...@o...pl> napisał(a):

    ---->
[...]

    Ważne, bo jak masz etat z którego odprowadza ci ktoś ZUS to płacisz tylko zdrowotne,
    właśnie te 200 zł prowadząc działalność gospodarczą. A jeśli nie masz to płacisz 700.
    Różnica więc to 500 zł -- może dla ciebie nieistotna, ale dla wielu kapitalna...

    Chyba że się coś zmieniło , ale nie sądzę...

    --
    Grzegorz