  • 1. Data: 2004-06-21 23:53:05
    Temat: podzial spadku
    Od: "Gonzo" <g...@o...com.pl>

    witam

    Napiszcie mi prosze (pytanie do zorientowanych oczywiscie :))) jak to jest z
    podzialem spadku.
    Otoz jest sobie malzenstwo ktore ma 4 dzieci.
    Kobieta (teraz SP) z tego malzenstwa ma na siebie zalozone konto w banku na
    ktorym jest dajmy na to kwota ok 40 000 zl.W postepowaniu spadkowym sad
    orzeka, ze mezowi zmarlej nalezy sie 1/4 a dzieciom po 3/16 spadku. Czy te
    ulamki odnosza sie tylko do polowy tych pieniadzy czy do calosci. Biorac pod
    uwage wspolnote majatkowa polowa tej kwoty i tak jest wlasnoscia meza a
    druga polowa powinna zostac podzielona, jednak nic o tym nie ma w
    postanowieniu sadu.

    Wiec jak to jest?? ktos wie?? ;)

    z gory dzieki

    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-06-22 08:43:47
    Temat: Re: podzial spadku
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@o...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwage wspolnote majatkowa polowa tej kwoty i tak jest wlasnoscia meza a
    > druga polowa powinna zostac podzielona, jednak nic o tym nie ma w

    mąż dostaję ze wspólnoty połowę spadku i 1/4 drugiej połowy, reszta przypada
    dzieciom. w przypadku pieniędzy na koncie bankowym wszystko zależy od umowy
    rachunku (są tam klauzule kto dziedziczy w przypadku śmierci) oraz polecam
    lekture Ustawy Prawo bankowe- do wypłaty spadkobiercą jest określona kwota z
    konta zmarłego.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-24 19:56:04
    Od: "Gonzo" <g...@o...com.pl>

> [...]
    > lekture Ustawy Prawo bankowe- do wypłaty spadkobiercą jest określona kwota

    w postanowieniu sadu jest napisane, ze maz dostaje 1/4 spadku a dzieci po
    3/16 spadku
    czyli w banku beda wiedzieli, ze maja dzielic tylko polowe mimo, ze nic o
    tym w postanoweiniu nie bylo napisane ??

    Krzysztof

  • 4. Data: 2004-06-24 19:58:46
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > czyli w banku beda wiedzieli, ze maja dzielic tylko polowe mimo, ze nic o
    > tym w postanoweiniu nie bylo napisane ??

    człowieku, nie można sobie ot tak przyjść do banku, powiedzieć że jesteś
    spadkobiercą i żądasz wypłaty kasy.... jeszcze raz odsyłam cię do przepisów
    Ustawy Prawo Bankowe. tam sa inne zasady wypłaty pieniędzy spadkobiercom.

    pozdr.
    b.

  • 5. Data: 2004-06-24 20:04:28
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    > Jakie niby?
    >
    > KG

    no sory, ale nie mam w tej chwili czasu siedzieć i przepisywać całych
    artykułów.

    pozdr.
    b.

  • 6. Data: 2004-06-24 20:05:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

  • 7. Data: 2004-06-24 20:17:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bella wrote:
    > no sory, ale nie mam w tej chwili czasu siedzieć i przepisywać całych
    > artykułów.

    to je choć podaj, bo ja jakoś nie widzę

    KG

  • 8. Data: 2004-06-24 20:19:55
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    > to je choć podaj, bo ja jakoś nie widzę
    >
    > KG

    obiecuję, że jak tylko odgrzebie ustawę podam ci te artykuły.....
    pozdr.
    b.