  • 11. Data: 2009-06-03 07:42:55
    Temat: Re: Straz miejska
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:h03pdj$j2r$1@inews.gazeta.pl...

    > Sąd mandatów nie nakłada, tylko grzywnę.

    czepiasz sie szczegolow :)

  • 12. Data: 2009-06-03 07:45:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jak nie przyjmiesz wezwania z sądu - który raczej zaocznie w tej sytuacji
    > Cię nie ukarze - to sąd będzie Cię poszukiwał.

    ze co?
    jeszcze nie slyszalem, aby ktokolwiek byl wzywany na pierwsza rozprawe w
    grodzkim, wszystkie znane mi przypadki odbywaly sie zaocznie, dopiero jak
    dostaniesz orzeczenie, mozesz sie odwolac i wtedy laskawie przedstawic swoje
    racje

  • 13. Data: 2009-06-03 08:35:36
    Od: kuba <j...@g...com>

    szerszen pisze:

> [...]
    > grodzkim, wszystkie znane mi przypadki odbywaly sie zaocznie, dopiero
    > jak dostaniesz orzeczenie, mozesz sie odwolac i wtedy laskawie

    § 2. Orzekanie w postępowaniu nakazowym może nastąpić wyłącznie na
    podstawie wniosku o ukaranie złożonego przez oskarżyciela publicznego,
    sporządzonego w wyniku ustaleń popartych wiarygodnymi dowodami, jeżeli z
    dowodów tych wynika, że obwiniony nie kwestionuje popełnienia
    zarzucanego mu czynu, a okoliczności tego czynu i wina obwinionego nie
    budzą wątpliwości. Orzekając nakazem karnym(3) sąd uznaje za ujawnione
    dowody dołączone do wniosku o ukaranie

    Trochę ciężko kogoś ukarać, nie wiedząc, jakie stanowisko zajmuje wobec
    stawianego mu zarzutu. Choć wydaje mi się, że u nas niestety do tego
    dochodzi - tak jak piszesz...

    pozdrawiam
    kuba

  • 14. Data: 2009-06-03 08:42:22
    Od: kuba <j...@g...com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Są, ale w postepowaniu w jakikolwiek sposób musi być ustalone stanowisko
    > obwinionego.

    Jesteś o tym przekonany? KPW jest w tej kwestii bardziej liberalny niż
    KPK i dopuszcza prowadzenie rozprawy zaocznej, choćby obwiniony nie był
    przesłuchany w toku czynności wyjaśniających (art. 71 par. 4)

    pozdrawiam
    kuba

  • 15. Data: 2009-06-03 17:09:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jesteś o tym przekonany? KPW jest w tej kwestii bardziej liberalny niż
    > KPK i dopuszcza prowadzenie rozprawy zaocznej, choćby obwiniony nie był
    > przesłuchany w toku czynności wyjaśniających (art. 71 par. 4)

    Przesłuchany być nie musi, ale jego stanowisko musi być jakoś tam
    udokumentowane.