  • 11. Data: 2011-11-19 14:49:44
    Temat: Re: Straż gminna + zdjęcie z wakacji
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kriss wrote:

    > Ale nie o prędkości mowa. Mowa o
    > nielegalnym, niezgodnym z prawem działaniem straży gminnej.

    Na czym ma polegać ta nielegalność?
    (pewnie wiem, ale mi się nie chce)
    Jeśli jest tak jak piszesz, to przecież jesteś "wygrany" od początku :-)

  • 12. Data: 2011-11-19 15:05:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 19 Nov 2011 14:58:13 +0100, "Kriss" <k...@o...pl>
    wrote:

    >Przekroczyłem prędkość o 20 km/h. Było 60 km/h przy ograniczeniu do
    >40 km/h.
    Przekroczenie dopuszczalnej prędkości
    do 10 km/h do 50 (1 pkt. karny)
    o 11 - 20 km/h 50 - 100 (2 pkt. karne)
    o 21 - 30 km/h 100 - 200 (4 pkt. karne)

    > Przywalili mi maksymalne widełki.
    1. Pomylili sie, za Twoje wykroczenie 60/40 jest 50-100 zl - zwroc im
    na to uwage.
    2. Zawsze mozesz negocjowac na minimalna kwote z widelek albo prosic o
    pouczenie.

    WAM

  • 13. Data: 2011-11-19 19:22:29
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    > Na czym ma polegać ta nielegalność?
    > (pewnie wiem, ale mi się nie chce)
    > Jeśli jest tak jak piszesz, to przecież jesteś "wygrany" od początku :-)

    Żle sie wyraziłem. Ale ja widzę takie punkty zaczepienia:

    1) Straż ma 30 dni na powiadomienie o wykroczeniu. Te nastąpiło pod koniec
    sieprnia 2011. Dziś mamy połowę listopada.

    2) Straż ma obowiązek oznakować fotoradar. Nie przypominam sobie.

    3) Z dokumentami stwierdzającymi wykroczenie powinno być załączone
    świadectwo homologacji radaru. Nie dostarczono go.

    4) Straż ma obowiązek uzgodnić z policją dzień, godzinę i miejsce
    kontrolowania. Wątpię czy to zrobili.

    Wystarczy poczytać sobie co wyprawia straż korzystając z tego, że ludzie dla
    świętego spokoju zapłacą:

    http://regiomoto.pl/portal/zachodniopomorskie/straz-
    gminna-fotoradary-przepisy-kierowca-ma-racje

    Poczekam na informację ze straży, zobaczę co mi wyślą i będę się tu odzywał
    :)

  • 14. Data: 2011-11-19 19:26:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 20:22, Kriss pisze:

    > 1) Straż ma 30 dni na powiadomienie o wykroczeniu. Te nastąpiło pod
    > koniec sieprnia 2011. Dziś mamy połowę listopada.

    No i co z tego skoro nie 30 a 180 dni czasu na to mają?

    Zapłać i przestań tutaj płakać.

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-11-19 22:18:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/19/2011 7:58 AM, Kriss wrote:

> [...]
    > Szkoda tylko, że z tego pieniędzy nie ma. Oczywiście moja wina.
    > Twierdzisz że cyt. "zapierdalałem". Pomijając, że taki moralny do bólu
    > cżłek przeklina publicznie (co jest też karalne) to muszę Cię drogi
    > Moralisto wyprowadzić z błędu. Przekroczyłem prędkość o 20 km/h. Było 60
    > km/h przy ograniczeniu do 40 km/h. Przywalili mi maksymalne widełki. No
    > cóż. Ale nie o prędkości mowa. Mowa o nielegalnym, niezgodnym z prawem
    > działaniem straży gminnej. Oni liczą na to, że 90% ludzi DLA ŚWIĘTEGO
    > SPOKOJU zapłaci. O to mi chodzi panie Moralny przez duże eM.

    Nie rycz. Bądź mężczyzną.

  • 16. Data: 2011-11-19 22:21:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/19/2011 1:22 PM, Kriss wrote:

    > Żle sie wyraziłem. Ale ja widzę takie punkty zaczepienia:
    >
    > 1) Straż ma 30 dni na powiadomienie o wykroczeniu.

    serio?

    Te nastąpiło pod
    > koniec sieprnia 2011. Dziś mamy połowę listopada.

    wolisz od razu do sądu, gdzie masz widełki do 5000 zł, czy wolisz jednak
    mandat?

    > 2) Straż ma obowiązek oznakować fotoradar. Nie przypominam sobie.

    Ale oni sobie przypominają.

    > 3) Z dokumentami stwierdzającymi wykroczenie powinno być załączone
    > świadectwo homologacji radaru. Nie dostarczono go.

    Nie powinno.

    > 4) Straż ma obowiązek uzgodnić z policją dzień, godzinę i miejsce
    > kontrolowania. Wątpię czy to zrobili.

    Oni nie.

    > Wystarczy poczytać sobie co wyprawia straż korzystając z tego, że ludzie
    > dla świętego spokoju zapłacą:
    >
    > http://regiomoto.pl/portal/zachodniopomorskie/straz-
    gminna-fotoradary-przepisy-kierowca-ma-racje

    a co to zmienia, dostaną wezwania do sądu.

    > Poczekam na informację ze straży, zobaczę co mi wyślą i będę się tu
    > odzywał :)

    to zawsze mozesz.

  • 17. Data: 2011-11-20 03:26:49
    Od: to <t...@x...abc>

    begin spp

    > No i co z tego skoro nie 30 a 180 dni czasu na to mają?
    > Zapłać i przestań tutaj płakać.

    To z tego, że organ państwa, który ma za zadanie służyć obywatelom skupia
    się na ściganiu za drobne wykroczenia, a przy tym często sam łamie prawo.
    Nie widzisz nic skandalicznego w tym, że mandaty nakładane są często w
    sposób, delikatnie mówiąc, naciągany? Ciekawe, że jednocześnie
    przeszkadza Ci, że obwiniony (często w sposób ww.) stara się w sposób
    zgodny z prawem uniknąć mandatu. Ma do tego święte prawo!

    Instytucja powołana do pilnowania przestrzegania prawa powinna w
    pierwszej kolejności go przestrzegać w sposób drobiazgowy, wręcz
    pedantyczny! Jeśli tego nie robi, to jest to wielki skandal i coś, co się
    normalnemu człowiekowi w normalnym państwie w głowie nie mieści.
    Zapraszam do raportu NIK (łatwo wygooglać fragmenty) -- tam poczytasz o
    skali nadużyć w SM w odniesieniu do eksploatacji fotoradarów.

    To co się u nas dzieje, to jest jakaś kpina.

  • 18. Data: 2011-11-20 03:28:08
    Od: to <t...@x...abc>

    begin witek

    > wolisz od razu do sądu, gdzie masz widełki do 5000 zł, czy wolisz jednak
    > mandat?

    Słyszałeś o kimś, kto dostał więcej niż na kwota mandatu i koszty sądowe?

  • 19. Data: 2011-11-20 04:33:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/19/2011 9:26 PM, to wrote:
> [...]
    > przeszkadza Ci, że obwiniony (często w sposób ww.) stara się w sposób
    > zgodny z prawem uniknąć mandatu. Ma do tego święte prawo!

    Ale zes sie gazet naczytał.
    Błąd straży polegał na tym, że 30dniowy termin liczyli od daty ustalenia
    sprawcy a nie od daty usdtalenia wykroczenia.
    Dzieki temu ludzi, ktorzy zaplacili unikali ganiania sie po sądach i
    placenia jeszcze wiecej.
    Ale wielka afera sie zrobila, bo kasa zamiast do budzetu panstwa
    trafiala do budzetu gminy, ktory zwykle lepiej rozporzadzal tą kasą niz
    rozdmuchany aparat centralny.

> [...]
    > skali nadużyć w SM w odniesieniu do eksploatacji fotoradarów.
    >
    > To co się u nas dzieje, to jest jakaś kpina.

    gadasz jak nawiedzony.

  • 20. Data: 2011-11-20 04:34:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/19/2011 9:28 PM, to wrote:
    > begin witek

    > Słyszałeś o kimś, kto dostał więcej niż na kwota mandatu i koszty sądowe?

    oczywiscie. i to zaden wyjatek.