  • 11. Data: 2009-12-24 09:55:08
    Temat: Re: Straż Miejska - przeszukanie
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest
    > działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 - na pozostały teren,
    >
    > 2) przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności
    > kontrolnych,
    >
    > 3) żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i
    > przesłuchiwania osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego,
    >
    > 4) żądania okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających
    > związek z problematyką kontroli.
    >

    > - a że przepis jest blankietowy to strzeżcie się ekoterroryści (znaczy

    Jak widać przepis mówi o kontroli, a więc spełnione muszą byc przepisy
    dotyczące kontroli (upowaznienie pisemne do niej, zawiadomienie o niej
    itd...) a nie o przesukaniu w trybie pilnym (czyli idzie sobie strażnik
    miejski, widzi domek i postanawia go przeszukać).

  • 12. Data: 2009-12-24 10:00:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-12-2009 o 10:55:08 cyklista <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > itd...) a nie o przesukaniu w trybie pilnym (czyli idzie sobie strażnik
    > miejski, widzi domek i postanawia go przeszukać).

    To jeszcze podstawa prawna i odwołuję alarm :)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2009-12-24 10:15:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Wtedy i dziś mogli z marszu przeszukać samochód.
    > Jak znaleźli ulotki samochód przepadał, dzisiaj
    > to mogą go co najwyżej jakiś czas przetrzymać.

    Usluzny sad moze orzec przepadek narzedzia 'przestepstwa'.

    > Wtedy mogli rewidować kogoś przechodzącego ulicą,
    > dzisiaj nie mogą.

    Moga.

    > Wtedy mogli wejść i przeszukać mieszkanie bez nakazu
    > dzisiaj nie mogą.

    Moga. Na legitymacje. Przyklepanie zawsze dostana.

    > Coś jeszcze ?

    Tak. Nieporownywalnie wieksze mozliwosci nadzoru
    biezacego poprzez monitoring i sledzenia poprzez
    namierzanie komorek.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-12-24 10:26:19
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-24 11:15, Użytkownik Jacek_P napisał:

    > Usluzny sad moze orzec przepadek narzedzia 'przestepstwa'.

    Sąd owszem.

    > Moga.

    Nie mogą.

> [...]

    Nie mogą.

    > Tak. Nieporownywalnie wieksze mozliwosci nadzoru
    > biezacego poprzez monitoring i sledzenia poprzez

    Chcemy nowoczesności to musimy za nią płacić.
    Jeśli bardzo tego nie lubisz to wal w Bieszczady i
    zostań drwalem czy leśnikiem. Bez komórki oczywiście.

    I jeszcze dla narzekających, porównajcie uprawnienia
    różnych służb u nas i w odwiecznej ostoi demokracji czyli
    USA.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-12-24 11:01:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-24 10:20, Tomek pisze:

    > na razie w Toruniu, do wchodzenia gdzie chcą i kiedy chcą,
    > na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska i zarządzenia
    > prezydenta miasta:

    Napisz coś więcej bo na razie nic z tego pisania nie wynika.

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-12-25 21:05:21
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl>

    > Chcemy nowoczesności to musimy za nią płacić.
    > Jeśli bardzo tego nie lubisz to wal w Bieszczady i
    > zostań drwalem czy leśnikiem. Bez komórki oczywiście.

    Przecież to masowe śledzenie obywateli jest. Nie ma żadnego związku z
    nowoczesnością.

  • 17. Data: 2009-12-27 17:21:13
    Od: "Jan Szybki Samochodzik" <n...@n...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał
    >Wtedy i dziś mogli z marszu przeszukać samochód.
    (...)

    > Nie mogą.

    Opierasz się na jakichś podstawach, czy na wiedzy potocznej? Samochód mogą a
    człowieka nie... ciekawe...
    Radzę zapoznać się z art. 15 Ustawy o Policji, hint: kontrola osobista,
    przeglądanie bagażu

  • 18. Data: 2009-12-27 17:25:42
    Temat: Re: Stra? Miejska - przeszukanie
    Od: "Jan Szybki Samochodzik" <n...@n...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał
    > Osobom nieco starszym, które dobrze pamiętają przeszłość proponuję
    > ciekawe ćwiczenia z wyobraźni. Temat: "Jak wyglądałby stan wojenny, gdyby
    > w roku 1981 obowiązywało obecne prawo"

    Podobnie- dlatego, że stan wojenny polega na wyłączeniu niektórych praw i
    swobód obywatelskich. Tak więc, nie ma większego znaczenia jakie byłoby
    prawo w stanie pokoju, gdyż w stanie wojennym większość praw chroniących
    prywatność przestaje działać.
    Podobnie, ale dziś jest więcej możliwości zbierania informacji i to by
    wykorzystywano (powszechne podsłuchy, namierzanie komórek, przechwyt danych
    internetowych), oczywiście gdyby te zabawki istniałych.
    Myślę, że byłaby większa kontrola ograniczająca przypadki internowania.

  • 19. Data: 2009-12-27 18:41:30
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jan Szybki Samochodzik" <n...@n...pl>

> [...]
    > danych internetowych), oczywiście gdyby te zabawki istniałych.
    > Myślę, że byłaby większa kontrola ograniczająca przypadki internowania.

    Przecież te informacje zbiera się dzisiaj mimo braku stanu wojennego