  • 1. Data: 2011-01-31 08:42:47
    Temat: Straż Miejska, przekroczenie uprawnień - gdzie zgłosić?
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    Miałem "okoliczność" ze Strażą Miejską, po której sąd orzekł, że
    Komendant SM nie miał uprawnień do [..], czyli do ciągania mnie po sądach.

    Gdzie teraz powinienem donieść na "wszechwładnego", a niedouczonego
    komendanta i w jakiej formie? Jaki §? Z czego? (Zgaduję, że z KPA, ale
    proszę o podpowiedź).

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-01-31 08:58:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >sąd orzekł, żeKomendant SM nie miał uprawnień do [..], czyli do ciągania
    >mnie po sądach.
    >(...)Jaki §? Z czego?

    Pytasz o kwalifikację, a nie podajesz czego to dotyczy. Skąd mamy wiedzieć
    czy komendant osobiście popełnił jakieś przestępstwo, a jego jednostka
    spowodowała szkodę. Jaki sąd, w sprawie o co?

  • 3. Data: 2011-01-31 09:08:36
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Pytasz o kwalifikację, a nie podajesz czego to dotyczy. Skąd mamy
    > wiedzieć czy komendant osobiście popełnił jakieś przestępstwo, a jego
    > jednostka spowodowała szkodę. Jaki sąd, w sprawie o co?

    Wydawało mi się, że wystarczy powyższe ;)
    Pełny opis sprawy:
    (proponuję od razu pojechać do końca, tam jest opis sprawy w skrócie i
    postanowienie sądu)

    http://docs.google.com/View?id=dtxw9k8_1108f3x3pkqn

    W skrócie: w tej sprawie kom. SM nie miał uprawnień do występowania w
    roli oskarżyciela.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-01-31 09:18:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-31 10:08, SQLwiel pisze:

> [...]
    >
    > http://docs.google.com/View?id=dtxw9k8_1108f3x3pkqn
    >
    > W skrócie: w tej sprawie kom. SM nie miał uprawnień do występowania w

    Nigdzie. Po prostu ten sąd tak uznał. Inny mógł uznać inaczej :-)

  • 5. Data: 2011-01-31 09:47:49
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl>

    http://docs.google.com/View?id=dtxw9k8_1108f3x3pkqn

    Fajna data zdarzenia :-) Coś jak moje wykroczenie akurat w dniu rocznicy
    urodzin :-)

  • 6. Data: 2011-01-31 09:54:53
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Nigdzie. Po prostu ten sąd tak uznał. Inny mógł uznać inaczej :-)

    Ale uznał właśnie tak i już inny sąd tego nie będzie ponownie rozpatrywał.

  • 7. Data: 2011-01-31 10:20:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Ale uznał właśnie tak i już inny sąd tego nie będzie ponownie
    > rozpatrywał.

    W grę wchodziło by tylko i wyłącznie przekroczenie uprawnień (art. 231 kk),
    ale to przestępstwo umyślne. Czyli trzebaby Komendantowi dowieść, że
    działał ze z góry powziętym zamiarem pokrzydzenia, a wobec różnic w
    orzecznictwie i niejasności przepisów to niemożliwe w praktyce.

  • 8. Data: 2011-01-31 15:24:33
    Od: "Nostradamus" <l...@h...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup
    > Nigdzie. Po prostu ten sąd tak uznał. Inny mógł uznać inaczej :-)

    Ale uznał właśnie tak i już inny sąd tego nie będzie ponownie rozpatrywał.

    Jesteś pewien? SM prześle całość dokumentacji do właściwej terytorialnie
    jednostki policji i ta skieruje wniosek ponownie.

  • 9. Data: 2011-01-31 20:52:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@h...com>

    > Ale uznał właśnie tak i już inny sąd tego nie będzie ponownie rozpatrywał.
    >
    > Jesteś pewien? SM prześle całość dokumentacji do właściwej terytorialnie
    > jednostki policji i ta skieruje wniosek ponownie.

    Przeczytaj temat

  • 10. Data: 2011-02-01 08:16:00
    Od: "Nostradamus" <l...@h...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Jesteś pewien? SM prześle całość dokumentacji do właściwej terytorialnie
    > jednostki policji i ta skieruje wniosek ponownie.

    Ty przeczytałeś? Jeśli miało miejsce wykroczenie (albo istnieje podejrzenie
    jego popełnienia), a sąd orzekł, że SM nie może występować jako oskarżyciel
    to po przesłaniu akt do policji ta będzie musiała podjąć czynności.